test

Pomorci s broda tvrtke bivšeg direktora Jadrolinije ogorčeni: Nisu nam isplaćene plaće tri mjeseca, zalihe hrane i vode su kritično niske

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: pexels
Sukladno Konvenciji o radu pomoraca osiguravatelj bi trebao isplatiti zaostale plaće pomorcima te podmiriti troškove povratka kućama

Zalihe hrane i vode na brodu su kritično niske. Pitke vode nam je ostalo svega četiri boce po članu posade, a hrane imamo do kraja ovog tjedna, s tim da nemamo više mlijeka, voća, povrća, brašna. Imamo nešto mesa, tjestenine i jaja, ali i to je pri kraju, rekao nam je u telefonskom razgovoru za Novi list član posade broda ‘Mirjana K‘ koja već tri mjeseca nije primila plaću za svoj rad, piše Novi list.

‘Mirjana K‘ je trenutačno na sidrištu ispred grčke luke Pirej, a posadu čine petorica hrvatskih državljana s riječkog i splitskog područja, dvojica Albanaca i jedan Crnogorac. Riječ je o tegljaču koji plovi pod Panamskom zastavom, a menadžer broda je tvrtka Alveus Capital d.o.o. iz Rijeke, u kojoj je osoba ovlaštena za zastupanje Alan Klanac, nekadašnji predsjednik uprave Jadrolinije. Inače, osnivač Alveus Capitala je tvrtka Alveus d.o.o., čiji je jedini osnivač upravo Alan Klanac.

Brod je, prema informacijama iz Sindikata pomoraca Hrvatske i Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) u međuvremenu proglašen napuštenim od strane brodara, sukladno MLC konvenciji (Konvencija o radu pomoraca), prema kojoj bi P&I klub osiguravatelja broda trebao bi isplatiti zaostale plaće pomorcima te platiti troškove njihovog povratka kućama, što bi se trebalo dogoditi krajem ovog tjedna.

Točno toliko, prema riječima jednog od časnika s kojim smo razgovarali, potrajat će i zalihe tehničke vode, za tuširanje, pranje posuđa i rublja i ispiranje wc-a.

- Nervozni smo, nisu nam isplaćene plaće za svibanj, lipanj i srpanj, ne znamo kad ćemo kući. U cijeloj priči najgore je ponašanje brodskog menadžmenta. Gospodin Klanac nam već mjesecima obećava da će sve biti riješeno, najčešće ne osobno, nego preko trećih osoba. Govorio nam je da ima kupca za brod, pa da ćemo biti isplaćeni kada se brod proda, te da trebamo brod dovesti do Sueza, gdje će ga preuzeti posada novog vlasnika iz Indije. Kontaktirali smo potencijalnog kupca, koji nam je rekao da takav dogovor ne postoji, jer on nema posadu, nego da brod treba dovesti do Indije. Ukratko, cijelo vrijeme nam laže i obećava, a ništa od tih obećanja nije ispunjeno. U međuvremenu je od nas zatraženo i da umanjimo svoja potraživanja, što ne dolazi u obzir, kazao nam je ogorčeni pomorac.

Da će posada ipak biti isplaćena od strane osiguravatelja broda te vraćena kućama, potvrdio nam je Luka Simić, inspektor ITF-a iz Rijeke koji vodi cijeli slučaj.

- Radimo na tome da lučke vlasti u Pireju dopuste iskrcaj kompletne posade, te da nadzor nad brodom koji je zaustavljen u luci, zbog nagomilanih dugova, preuzme neka od tamošnjih tvrtki, kaže Simić, ističući kako mu je, kao ITF inspektoru, ovo najsloženiji slučaj napuštanja broda od strane brodara, u prvom redu zbog nesuradnje i odugovlačenja menadžmenta broda.

Klanac je pak probleme s tekućom likvidnosti svoje firme i neisplatu plaća opravdao posljedicama pandemije, enormnim povećanjem cijena goriva i ratom u Ukrajini.

‘Bitno je navesti i činjenicu da dinamikom isplata u ovom trenutku ne upravlja više brodar, već osiguranje. Mi, kao brodar, činimo sve da olakšamo situaciju pomorcima, ubrzamo preostale isplate plaća, te vršimo svakodnevnu komunikaciju s brodom i lučkim agentom. U ovom trenutku vrši se redovna nabavka novih zaliha hrane nakon što su zadnje osigurane pred petnaestak dana. Povrh ovoga, želimo osigurati da se brod što prije prebaci sa sidrišta u luku, a što će stvoriti uvjete da se posada s broda i iskrca‘, istaknuo je za Novi list.

foto: ilustracija

Popularni Članci