Nijemcima još uvijek Mediteran najdraže odredište
Gotovo milijardu ljudi putovalo je prošle godine i trošilo novac. Turizam je grana ekonomije koja ne pati od krize i na globalnoj razini to je industrija u kojoj novac jednostavno teče.
Na ITB-u u Berlinu najbolje se moglo vidjeti koliki je značaj turizma za globalnu ekonomiju. Riječ je o najvažnijem 'business to business' sajmu na svijetu, otvorila ga je Angela Merkel, a svi koji nešto znače bili su tamo. Popularni CNN-ov voditelj Richard Quest dva je dana svoju emisiju o novcu vodio uživo iz Berlina.
Prvi put međunarodna burza turizma u Berlinu postala je i radna burza pa su se tijekom sajma osim, sklapanja poslova i bookinga, zainteresirani posjetitelji mogli natjecati za zaposlenje u najvećim svjetskim turističkim kompanijama. Brojne su teme obrađene na raznim panelima tijekom sajma, ali generalno se može reći da su dominirale one o krizi i utjecaju na turizam.
O važnosti jedinstvene europske valute govorio je profesor ekonomije sa sveučilišta Humboldt Michael Burda, preklinjući političare da se ne odreknu eura.
"Postoji optimistični, pesimistični i realistični scenarij. Ja ih zovem dobar, loš i zao", rekao je Burda te dodao: "Koliko god realistični scenarij bio težak i koliko god značio da treba naporno raditi, jedinstvena valuta je prednost za Europu i za njene turiste koji više ne moraju plaćati porez na valutu kao prije deset godina", kazao je Burda.
Prema podacima objavljenima na zadnji dan sajma, najviše su kupovale tvrtkeiz SAD-a, sa Bliskog istoka i iz Afrike. Broj posjetitelja i kupaca iz Španjolske, Italije i Grčke manji je za 1,7 posto u odnosu na prošlu godinu. Proizvod koji se najbolje prodaje je, pogađate, Svjetsko nogometno prvenstvo u Brazilu 2014. godine.
Po svoj dio turističkog kolača u Berlin došla je i Hrvatska.
"Svi znamo da je nama njemačko tržište najvažnije, da su nam to najbrojniji gosti i želimo im vratiti povjerenje s kontinuiranim podizanjem kvalitete usluga i sadržaja", rekla je direktorica Turističke zajednice Meri Matešić.
Da će Nijemci ove godine najviše na Mediteran potvrđuje predsjednik njemačkog Udruženja putničkih agencija, Jürgen Büchy.
"Još uvijek se oslanjaju na svoja tradicionalno omiljena odredišta odnosno Mediteran. Vidimo i da postoji povećana osviještenost prema kvaliteti prizvoda. U 2012. Nijemci su potrošili više novca nego godinu prije i zaista su spremni posegnuti duboko u džepove", istaknuo je Büchy.
A u tim džepovima prošle se godine našlo blizu 64 milijarde eura koliko su Nijemci potrošili na putovanja.
Podsjetimo, isti je sajam posjetio i donedavni ministar turizma Veljko Ostojić koji je tom prilikom izjavio: "Razgovarao sam s političkim strukturama, turoperatorima i drugim turističkim subjektima njemačkog gospodarstva i svi su potvrdili kako je Hrvatska sve atraktivnija turistička destinacija. Percepcija o Hrvatskoj vrlo je pozitivna, turoperatori razmišljaju i o proširenju poslovanja. Prognoze za turističku 2013.godinu su dobre te vjerujem kako možemo ponoviti brojke iz 2012.godine, koja je što se njemačkog tržišta tiče bila rekordna godina."
Media servis / mint.hr (Ministarstvo turizma RH)