Mijenjaju se trendovi: "Povećat će se broj gostiju s neobičnih tržišta, a turisti sada traže puno bolju ponudu"
Prema novom izvještaju Boston Consulting Group (BCG), ukupna vrijednost turističkih putovanja do 2040. godine gotovo će se utrostručiti, s današnjih 5 na čak 15 bilijuna dolara. Međutim, zanimljiva je projekcija kako glavni pokretač tog rasta nisu međunarodna, već domaća putovanja.
Predviđa se da će domaći turizam do 2040. generirati gotovo 12 bilijuna dolara prihoda, dok će se prihodi od putovanja unutar regija utrostručiti, nadmašivši 2 bilijuna dolara. Iako će prihodi od međunarodnih putovanja rasti najbrže, njihov udio u ukupnim prihodima ostat će najmanji - s procijenjenih 1,4 bilijuna dolara, navodi se u priopćenju BCG-a.
Sljedeći val putnika sve više će dolaziti iz zemalja rastućih tržišta, poput Kine, Indije, Saudijske Arabije i Vijetnama, koji će nadmašiti brojke tradicionalnih turista iz SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva i Njemačke.
“Unatoč tomu što je Hrvatska poznata po sunčanim plažama i moru, turisti će u skoroj budućnosti tražiti više od svojih putovanja. Bit će u potrazi za autentičnim iskustvima, osobnim razvojem te većom povezanosti s lokalnom zajednicom. Hrvatska ima snažan potencijal razvoja turizma u smjeru wellnessa, gastronomije, kulture i održivosti kojim može ispuniti zahtjeve budućih turista", pojašnjava Melanie Seier-Larsen, direktorica i partnerica u BCG-u zadužena za Hrvatsku.
Milenijalci i Gen Z najutjecajniji turisti
Milenijalci i Generacija Z trenutačno su globalno najutjecajniji turisti. U usporedbi sa starijim generacijama, planiraju više putovanja i troše više. Mlađi putnici su digitalno potkovani i društveno osviješteni.
Izvještaj BCG-a naglašava kako unatoč tome što su tradicionalna putovanja na more, urbane avanture i iskustva u prirodi i dalje popularna, putnici sve više istražuju kulturu, zdravlje, wellness te se odlučuju na duhovna i religiozna putovanja. Gastronomski turizam također raste, a hranu su kao glavni povod za putovanje naveli kineski, vijetnamski i indonezijski turisti.
“Ljudi traže putovanja koja odražavaju njihovu osobnost. Tradicionalan bijeg na plažu ili u grad nije posve izgubio svoju čar, ali sve više putnika kao prioritet stavlja osobno ispunjenje uz opuštanje", rekao je Dennis Utzerath, direktor i partner u BCG-u te suautor izvještaja.