Francuska poslala još jedan brod u potragu za Miškićem i pomorcima: 'Kao da tražite iglu u plastu sijena'

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Facebook
Potraga za nestalim pomorcima i hrvatskim kapetanom Dinom Miškićem i ostatkom posade koja je nestala nakon potonuća broda Bourbon Rhode na noge je digla cijelu Hrvatsku.

U srijedu je u Atlantiku tijekom potrage uočen objekt koji dimenzijama odgovara splavi. Nakon te informacije, svi brodovi koji sudjeluju u potrazi odmah su promijenili kurs i krenuli prema objektu. Potraga, prema posljednjim informacijama, traje i dalje.

ALP Striker i dalje ''češlja'' područje gdje je dojavljeno da su nešto snimile satelitske snimke. ALP Striker trenutno ima brzinu 9,7 čvorova. Francuska je noćas poslala još jedan brod obalne straže, potvrdio je Vladimir Svalina, pomoćnik glavnog tajnika Sindikata pomoraca, piše RTL

Podsjećamo, dosad su spašena tri člana posade, koji su pronađeni u čamcu za spašavanje, a uočio ga je zrakoplov Falcon 50 francuske ratne mornarice. Također, pronađen je i jedan prevrnuti čamac za spašavanje te četiri tijela poginulih pomoraca.

Stručnjak u području traganja i spašavanja Davor Alujević za Morski.hr komentirao je kako izgleda potraga za nestalim pomorcima s Bourbon Rhodea na Atlantiku.

''Teško je na osnovi dostupnih podataka uopće odrediti tip obrasca odabrane potrage. Ali  99% siguran da se koristio onaj sa paralelnim stazama i zrakoplovom koji leti okomito na kurseve brodova u postroju. Same dužine “nogu” (kako mi kažemo u struci) tj. dužine plovidbe u Nm u istom kursu, teško je odrediti, i one su slobodna procjena OSC-a s obzirom na dostupne podatke'', priča dipl. ing pomorskog prometa Davor Alujević.

Zgusnuta formacija u području ispaljenih raketa

''Dakle, po uočavanju signalnih raketa, brodovi su se uputili put područja u kojem je približno određena pozicija ispaljivanja istih, i u tom relativnom malom prostoru su krenuli u zgusnutiju formaciju pretrage skupa sa, čini mi se zrakoplovom C130. Ukoliko je satelit uočio splav, na osnovu GPS pozicije i odmaka od otprilike 2h za zaprimanje snimke, radi se proračun “u hodu” tj. korekcija pozicije za prevladavajući smjer valova i struje – pretpostavka gdje će splav biti odnesena za ta 2h, plus naravno, vrijeme doplovljenja brodova do pozicije'', dodaje Alujević.

Smatra da je je operacija do sedmog dana i prekida vođena dobro, po dostupnim informacijama. Problem je, smatra, definitivno preuranjen prekid zbog činjenice da se splav nije pronašla.

''Ne postoji idealan obrazac. Dapače, uvjeren sam da su kombinirali sve ove tijekom potrage. Ukoliko je potvrđeno da je zrakoplov Američke obalne straže sudjelovao/sudjeluje, oni će zasigurno koristiti i ovaj sofisticirani program u suradnji s ostalim snagama.''

Istaknuo je da je jako teško iz "naše pozicije" pratiti "točkice" na programu Marine Traffic jer postoji puno faktora. 

''Ciklon koji je prošao “preko” njih, vrti kao centrifuga. Tako da se njegovim prolaskom splav vrati pod utjecaj prevladavajućih struja i vjetrova uobičajenih za područje. Uopće ne bi bilo nemoguće da se splav pod utjecajem ciklona udaljila, pa opet strujom naknadno vraćena oko početne pozicije. Plus, gotovo sigurno su imali tzv. grid mrežu područja (kvadranata) po kojima su pretraživali. Ukoliko u jednom ne pronađu ništa, idu u drugi tako redom na ogromnom području. Ako u jednom od kvadranata grid-a ne uočite splav, proći ce puno vremena dok se vratite na isti kvadrant opet. Ako se uopće vratite'', objasnio je Alujević za Morski.hr. 

Ističe da je operacija jako složena.

''Zaista kao da tražite iglu u plastu sijena. Bilo bi zanimljivo vidjeti ukoliko nađu splav, koliko je udaljena i u kojem smjeru u odnosu na prvu pronađenu. Ako je viđeno iz satelita splav, bez obzira na ishod priče, to je i definitivna potvrda da je odluka o prekidu bila – preuranjena, tj. da je ovih par dana izgubljeno dragocjeno vrijeme'', ispričao je dipl. ing pomorskog prometa, Davor Alujević za Morski.hr.

Popularni Članci