Crna Gora uvodi tranzitnu taksu, vozila šalju od Dubrovnika preko Trebinja?
Crna Gora namjerava uvesti tranzitnu taksu na Crnogorskom primorju za automobile koji dionicu puta od Debelog brijega do Sukobina koriste za tranzit.
Ovom odlukom bi se rasteretio koridor koji ide uz obalu i stimulirali turisti koji su kroz Crnu Goru samo u tranzitu, da koriste trasu koja od Dubrovnika i Trebinja, preko Nikšića i Podgorice vodi ka Božaju.
„Apsolutno podržavam ovu odluku. To je jedna od rijetkih odluka koja zaslužuje aplauz. Ljeti, tijekom dva najkritičnija mjeseca tranzit stvara kaos. Da ne zanemarimo ekološki aspekt. Toliki broj automobila koji prolazi i vraća se preko teritorija Crne Gore ugrožava ekološki obalu, koja je već prenapučena gostima koji su već tu. Da ne zaboravimo da uništava infrastrukturu s tolikim automobilima“, ocijenio je Žarko Radulović, predsjednik Crnogorskog turističkog udruženja i suvlasnik hotelske grupe Montenegro Stars, a piše Analitika.
On podsjeća i na lošu sliku koju zbog prometnih gužvi imaju turisti koji su u Crnoj Gori boravili prethodnih godina kada je problem u prometu eskalirao do tih granica da su se turisti radije odlučivali ostati na jednoj lokaciji, nego pokušati obići primorje kako ne bi upali u nezapamćene kolone automobila gubeći dragocjeno vrijeme.
„Donosi i treću štetu koju je teško izračunati, a to je loša slika koja postoji kod ogromnog broja gostiju koji su već prethodne dvije godine u Crnoj Gori, koji su rekli da Crnu Goru treba izbjegavati u srpnju i kolovozu, upravo zbog ogromnih gužvi, kao i nemogućnosti da se iz točke A stigne u točku B za tri sata, a normalno se prolazi za 20 minuta. Zato apsolutno podržavam ovu inicijativu, jer ona može dosta da pomoći u rasterećenju koridora koji ide uz obalu, Debeli brijeg, Kamenari, trajekt, preko Tivta, Budve, Bara, Ulcinja prema Albaniji“, napominje Radulović.
Iako je zagovornik uvođenja tranzitne takse na primorju, Radulović je oprezan i smatra da sve treba dobro odmjeriti.
„To treba dobro odmjeriti da ne bismo pretjerali, ali taksa mora biti takva da stimulira onoga tko treba preko Crne Gore na putu prema Albaniji i dalje, na korištenje sjeverne trase. To je trasa koja ide od Dubrovnika, preko Trebinja za Nikšić, pa preko Podgorice za Božaj. I ta trasa treba biti besplatna“, ocijenio je on.