Čak 4000 zaposlenih ostalo bez posla u ovom sektoru zbog umjetne inteligencije
Salesforce je ukinuo 4.000 radnih mjesta u odjelu korisničke podrške, potvrdio je izvršni direktor Marc Benioff, objašnjavajući kako je umjetna inteligencija pomogla tvrtki da smanji broj zaposlenih. Otkaze je objavio u intervjuu objavljenom u petak u podcastu The Logan Bartlett Show, prenosi CNBC. „Smanjio sam broj s 9.000 ljudi na otprilike 5.000, jer mi jednostavno treba manje ljudi“, rekao je Benioff govoreći o utjecaju AI-a na poslovanje Salesforcea.
Tvrtka, sa sjedištem u San Franciscu, razvila je vlastitu platformu za AI chatbotove pod nazivom Agentforce, koji preuzimaju dio poslova korisničke podrške. „Zahvaljujući učinkovitosti Agentforcea, broj korisničkih zahtjeva koje obrađujemo pao je i više nemamo potrebu popunjavati inženjerska radna mjesta u podršci“, naveli su iz Salesforcea u utorak u izjavi za NBC Bay Area.
Ovo nije prvi put da Benioff naglašava ulogu umjetne inteligencije, prenosi Poslovni.hr. Tijekom ljeta je izjavio kako AI obavlja do polovine svih zadataka u Salesforceu. Savjetnica za ljudske resurse Laurie Ruettimann rekla je da se slični rezovi događaju i u drugim sektorima diljem SAD-a.
„Otkazi diljem Amerike izravno su povezani s AI-em“, istaknula je, dodajući da svatko tko želi zadržati posao ili pronaći novi mora stjecati nove vještine. „Ako bi vam mreža kontakata već mogla osigurati posao, učinila bi to jučer. Na vama je da proširite vidike, da upoznate nove ljude i razvijete nove kompetencije.
Analitičar Ed Zitron smatra da se AI koristi kao izgovor. Tehnološke kompanije masovno su zapošljavale tijekom pandemije, a sada otpuštaju kako bi investitorima pokazale da posluju „učinkovitije“. „To je mentalitet rasta pod svaku cijenu“, rekao je Zitron. „Važan je samo rast, čak i ako uništava ljudske živote, slabi kompaniju i vodi do lošijeg proizvoda.“