PET GODINA OD STRAŠNE NESREĆE U ponedjeljak na mulu u Gružu sjećanje na živote izgubljene u Koločepskom kanalu
Za četiri dana obilježit će se pet godina od stravične pomorske nesreće koja se dogodila u Koločepskom kanalu, a koja će ostati zapamćena kao jedna od najvećih hrvatskih nesreća na moru u novijoj povijesti.
Ove godine okupljanje je na velikom mulu u Gružu u 18 sati, 25. travnja. Sa sobom možete ponijeti cvijet, ružu ili vijenac te svijeće. Svatko tko želi, može reći nekoliko riječi ili tekst, pjesmu po izboru za sjećanje na stradale.
U nesreći su se sudarili službeno plovilo Lučke kapetanije Dubrovnik, brod 'Danče' i gumenjak koji je prevozio devet osoba. Od devet osoba koliko ih je te večeri, oko 21.30 sati išlo sa Šipana gdje su radili cijeli dan i pripremali jedan ugostiteljski objekt za otvaranje sezone, preživjeli su samo dvoje.
"Ovo je dan kada bismo se barem na tren trebali prisjetiti svih tragično stradalih ili nestalih ljudi u toj strašnoj pomorskoj tragediji koja je njihove obitelji trajno zavila u crno: Alena Perišića, Jele i Daniela Kobaš Barry John Bandura, Marine Vuletić, Tomislava Belaka i Bojana Stoiljkovića.
Nikada nemojmo dati da njihovi životi pođu u zaborav!", ističe se u pozivu koji potpisuju Marijana Kohn i Franka Fani Kohn.
Tog kobnog 25. travnja 2017. godine, devet osoba se, nakon pripremanja restorana za turističku sezonu na otoku Šipanu, u večernjim satima zaputilo prema Dubrovniku, no u Koločepskom kanalu gumenjak koji ih je prevozio sudario se s brodom 'Danče' Lučke kapetanije Dubrovnik koji je bio u akciji hitnog medicinskog transporta prema Mljetu.
U javnosti su se nedugo nakon nesreće pojavile spekulacije kako je to bio prvi put kako su se s gliserom vraćali po noći jer su se dulje no obično zadržali na otoku. Preživjeli tvrde kako su velike probleme prilikom povratka stvarali i valovi koji ih zapljuskivali, a zbog čega su bili sagnuti u gliseru kako bi se sakrili od mora.
Istraga je tako pokazala kako je brod 'Danče' imao uredno upaljena svjetla, kako je posada obavljala redovite izvide uz viši stupanj pažnje te kako radar nije detektirao kretanje gumenjaka u uzburkanom moru s obzirom na to kako nije bio osvijetljen. Osim toga, istragom je utvrđeno kako je na gumenjaku bilo ukrcano više ljudi od dopuštenoga, što je utjecalo na smanjenu uočljivost.