KINEMATOGRAFI U OSMOMARTOVSKOM RASPOLOŽENJU Evo što vas čeka povodom Ženijalnih dana
U vikendu pred nama dubrovački Kinematografi donose još jedno, četvrto, izdanje Ženijalnih dana, filmske feste u organizaciji Hrvatske mreže neovisnih kinoprikazivača, a povodom 8. marta, Međunarodnog dana žena. Tako će od 8. do 11. ožujka u Kinu Visia biti prikazana tri filma iz recentnog ženskog i/ili feminističkog filmskog tanjura, od kojih su dva režirale upravo žene.
U osmomartovskom raspoloženju ponavljaju se najvažnije lekcije iz drugog (Božja volja, 2017.) vala feminizma, sa skokom na pop kulturu osamdesetih godina i njezinu kraljicu, Whitney Houston (Whitney: Biti svoja, 2017.) pa sve do posljednjeg ostvarenja kultne francuske redateljice Claire Denis (Isabellino sunce, 2017.), jedne od najprominentnijih ženskih glasova europske kinematografske današnjice.
Iz Švicarske stiže feel good komedija o vrlo ozbiljnoj temi, Božja volja redateljice Petre Volpe o kućanici iz malenog sela u ruralnoj Švicarskoj koja mora naučiti kako postati predvodnica lokalnih sufražetkinja. 1971. godina je, i dok cijeli svijet drmaju posljedice seksualne revolucije, a u ostatku Europe žene ravnopravno sudjeluju u društvenom i političkom životu, u uređenoj i bogatoj Švicarskoj nema ni političarki ni glasačica. Ovo nagrađivano ostvarenje, koje je imalo hrvatsku premijeru kao film otvaranja prošlogodišnjeg izdanja Zagreb Film Festivala, donosi priču o tome kako su žene u ovoj zemlji tek 1971. uspjele uvjeriti muškarce da im prvi put u njihovoj povijesti daju pravo glasa na referendumu.
Dokumentarni film Whitney: Biti svoja Nicka Broomfielda i Rudija Dolezala nudi jedinstveni pogled iza kulisa ove kraljice popa na vrhuncu slave i na okolnosti koje su doprinijele prekidu njezine karijere i preranoj smrti 2012. godine. Njezini hitovi bili su na vrhovima top-lista i u neprestanoj rotaciji MTV-a u osamdesetima i devedesetima zbog čega je Whitney Houston, odrasla u crnom getu Newarka, postala najbogatija afroamerička izvođačica tog vremena, sa zaradom i popularnošću dotad rezerviranom samo za njezine kolegice bijele boje kože.
Isabellino sunce, od kritike izvrsno ocijenjenoj romantičnoj komediji, vrlo neobičnom žanru za inače vrlo političnu i angažiranu redateljicu kao što je Claire Denis, mapiraju se prolazni trenuci užitka, emocionalnih zamki i fajronta žene u srednjim godinama koja još uvijek odlazi na spojeve. Glavna junakinja Isabellinog sunca, koju u filmu sjajno utjelovljuje Juliette Binoche, slikarica je u svojim pedesetim godinama, vodi svoju galeriju, ima uspješnu karijeru; razvedena je i ima dijete. Neprestano se sapliće iz afere u aferu s muškarcima različitih karaktera, bračnih statusa, godina i neuroza, kojima je zajedničko samo to da nemaju baš ništa zajedničko s njom.
Točan raspored projekcija možete vidjeti na www.kinematografi.org