UČESTALE PREVARE Banke ovih dana upozoravaju svoje korisnike, budite oprezni
Banke ovih dana učestalo šalju upozorenje svojim korisnicima, čini se da su prevare sve češće.
Tako je Privredna banka Zagreb poslala svim korisnicima poruku: "Ako dobijete poruku u kojoj Vas se lažno obavještava da Vam je kartica "suspendirana", ne otvarajte poveznicu i ne unosite podatke na lažni link. Vas PBZ Card."
Još prije tri dana upozorili su na lažne e-mailove.
"Skrećemo pozornost da se pojavila nekolicina slučajeva lažnih e-mail poruka koje na prvi pogled izgledaju kao da ih je poslala Privredna banka Zagreb d.d..
Lažne poruke dolaze od pošiljatelja „Privredna banka Zagreb d.d. <pbz@pbz-poduzetnici.net>“ za subject/predmet/naziv imaju: „VAŽNA OBAVIJEST: Za korisnike Privredne banke Zagreb“, a sadrže poveznicu unutar maila koja vodi na stranicu koja NIJE povezana sa Privrednom bankom Zagreb.
Naglašavamo da takve e-mail poruke nije poslala Privredna banka Zagreb d.d. i da se radi o prijevarnim porukama te vas molimo da ni u kojem slučaju ne otvarate poveznicu sadržanu u takvoj poruci i e-mail obavezno obrišite.
Dodatno, napominjemo da klijenti ni u kojem slučaju ne upisuju svoje osobne te ostale osjetljive podatke (podaci o broju kartice, CVV i sl.) u polja za upis na stranicama do kojih su došli putem poveznica iz sumnjivih mailova", napisali su tad.
No nije samo PBZ meta. Tako je i Zagrebačka banka prije par dana poslala ovu obavijest:
“Primite li SMS poruku u ime Zabe:
– da Vam je kartica blokirana ili da su Vam deaktivirani tokeni u m-zabi te Vas se navodi na provjeru otvaranjem linka u poruci,
– navodi li Vas se da obnovite sigurnost otvaranjem linka potvrde kako ne biste izgubili pristup našim uslugama, znajte da je riječ o prijevari i da Vam tu poruku nije poslala Zagrebačka banka”, upozoravaju iz ove banke.
“VAŽNO!
Ne reagirajte na takve poruke, ne otvarajte poveznice i ne unosite osobne podatke, uključujući one koje generira token jer ćete pretrpjeti financijski gubitak.
Ovo su ključni podaci koje Banka neće tražiti putem nijednog kanala komunikacije:
– puni broj kreditne/debitne kartice i PIN-ovi
– vjerodajnice i broj tokena te sami kodovi koje token generira (OTP, MAC)
– aktivacijski ključevi za pristup on-line bankarstvu (m-zabi i e-zabi)”, piše u obavijesti koju su primili klijenti.
Prevare su, nažalost, svakako vrlo česte. Tako da svaku poruku koja nema provjerenog pošiljatelja ne treba shvaćati ozbiljno, ali i oprezno pristupati davanju bilo kakvih informacija.