UČESTALE PREVARE Banke ovih dana upozoravaju svoje korisnike, budite oprezni

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: PEXELS

Banke ovih dana učestalo šalju upozorenje svojim korisnicima, čini se da su prevare sve češće. 

Tako je Privredna banka Zagreb poslala svim korisnicima poruku: "Ako dobijete poruku u kojoj Vas se lažno obavještava da Vam je kartica "suspendirana", ne otvarajte poveznicu i ne unosite podatke na lažni link. Vas PBZ Card."

Još prije tri dana upozorili su na lažne e-mailove.

"Skrećemo pozornost da se pojavila nekolicina slučajeva lažnih e-mail poruka koje na prvi pogled izgledaju kao da ih je poslala Privredna banka Zagreb d.d..

Lažne poruke dolaze od pošiljatelja „Privredna banka Zagreb d.d. <pbz@pbz-poduzetnici.net>“ za subject/predmet/naziv imaju: „VAŽNA OBAVIJEST: Za korisnike Privredne banke Zagreb“, a sadrže poveznicu unutar maila koja vodi na stranicu koja NIJE povezana sa Privrednom bankom Zagreb.

Naglašavamo da takve e-mail poruke nije poslala Privredna banka Zagreb d.d. i da se radi o prijevarnim porukama te vas molimo da ni u kojem slučaju ne otvarate poveznicu sadržanu u takvoj poruci i e-mail obavezno obrišite.

Dodatno, napominjemo da klijenti ni u kojem slučaju ne upisuju svoje osobne te ostale osjetljive podatke (podaci o broju kartice, CVV i sl.) u polja za upis na stranicama do kojih su došli putem poveznica iz sumnjivih mailova", napisali su tad. 

No nije samo PBZ meta. Tako je i Zagrebačka banka prije par dana poslala ovu obavijest: 

“Primite li SMS poruku u ime Zabe:

– da Vam je kartica blokirana ili da su Vam deaktivirani tokeni u m-zabi te Vas se navodi na provjeru otvaranjem linka u poruci,

– navodi li Vas se da obnovite sigurnost otvaranjem linka potvrde kako ne biste izgubili pristup našim uslugama, znajte da je riječ o prijevari i da Vam tu poruku nije poslala Zagrebačka banka”, upozoravaju iz ove banke.

“VAŽNO!

Ne reagirajte na takve poruke, ne otvarajte poveznice i ne unosite osobne podatke, uključujući one koje generira token jer ćete pretrpjeti financijski gubitak.

Ovo su ključni podaci koje Banka neće tražiti putem nijednog kanala komunikacije:

– puni broj kreditne/debitne kartice i PIN-ovi

– vjerodajnice i broj tokena te sami kodovi koje token generira (OTP, MAC)

– aktivacijski ključevi za pristup on-line bankarstvu (m-zabi i e-zabi)”, piše u obavijesti koju su primili klijenti.

Prevare su, nažalost, svakako vrlo česte. Tako da svaku poruku koja nema provjerenog pošiljatelja ne treba shvaćati ozbiljno, ali i oprezno pristupati davanju bilo kakvih informacija. 

Popularni Članci