' /* */

Štrajk u CA nastavljen, Uprava za pregovore bez ultimatuma

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: dalje.com

Dogovora i dalje nema - sindikati pilota i stjuardesa Croatia Airlinesa dali su prijedloge koji bi doveli do prekida štrajka, no Uprava nije pristala, prvenstveno na zahtjev za produljenom primjenom prava iz starog Kolektivnog ugovora, jer upravo je to predmet pregovora. Istodobno, sa sjednice Vlade stiglo je upozorenje - alternativa promjenama je nestanak aviokompanije. Da se na tomu radi, vjeruju sindikati.

Poslodavcu smo ponudili uvjete pod kojima smo voljni zaustaviti štrajk, rekao je Tomislav Gradišar iz Sindikata pilota: "To su nastavak pregovora, a dok oni traju - zadržavanje rpava iz starog Kolektivnog ugovora".

Uprava neće preispitivati zakonitost štrajka, odustala bi i od otkaza za 42 stjuardese koje su bile na za Upravu, spornom bolovanju, no član uprave Zlatko Širac otkriva da ne žele pristati na primjenu prava iz starog KU, "jer su ti uvjeti predmet pregovora o kojima trebamo pregovarati." Pozvao je sindikate na pregovore, ali "ne pod ovakvim ultimativnim uvjetima", rekao je Širac.

 

Da je upravo Uprava izabrala štrajk i milijunske gubitke, rekla je Ivana Lojo iz Sindikata kabinskog osoblja.

"Uprava je na kraju odlučila da će rađe imati nastavak štrajka i kao posljedicu milijunske gubitke nego da za vrijeme nastavka pregovora isplaćuje primanja po starom KU. Dnevni troškovi štrajka su veći od milijun kuna, dok su dnevni troškovi prava po starom KU za oba sindikata iznosili izmđeu 20 i 30 tisuća kuna", prenijela je Lojo sindikalnu računicu.Dok je cijena traženih prava 20 do 30 tisuća kuna dnevno, računaju sindikati, u strahu da je krajnji cilj uništavanje komapanije. Uz zvižduke su nastavili kružiti oko upravne zgrade, a smeta im i što Vlada vjeruje samo upravi.

"Potpuno poštujemo metode sindikalne borbe, ako su po zakonu, ali isto tako treba shvatiti da je alternativa promjenama koje tražimo nestanak. Nema nas, nema zračne kompanije, neće je nitko ni kupiti", rekao je premijer Zoran Milanović na sjednici Vlade. Ministar financija Slavko Linić istaknuo je da po ulasku u EU nema više pokrivanja gubitaka..

"Od 1.7. više neće biti moguće otplaćivati avione kao što smo to činili do sada, niti pokrivati gubitke koji se ostvaruju zato što imamo veće rashode u prijevozu putnika avionom, nego što imamo prihode. To nije javna djelatnost, to je tržna djelatnost", rekao je Linić. Osvrnuo se i na stanje u HŽ-u. 2004. HDZ-ova vlast je ukinula i zabranila modernizaciju, a novac su prelijevali u plaće. Nadovezao se premijer zaključivši kako, pri tome, bivša Vlada nije zaboravila s menadžmentom subvencioniranih kompanija sklopiti milijunske menadžerske ugovore, pa tako i u slučaju zračnog prijevoznika..

"4 milijuna kuna, nemojte me držati za riječ. Riječ je o enormnim iznosima. To je bilo potpuno normalno. Sadašnja Uprava to nema. Ti ljudi rade za plaću i ništa više. Jel to javnost zna, ne zna", istaknuo je Milanović. Planovi restrukturiranja u javnim poduzećima idu dalje, ponavlja ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.

"Nažalost, zbog grijeha bivših uprava i situacije u kojoj se poduzeća nalaze, dio toga se lomi na radnicima, dakle u smanjenju njihovih materijalnih prava. Pozicija Vlade i Ministarstva je jasna, ponavljat ću to i bit ću dosadan - odstupanja nema", rekao je ministar.Poziv za povratkom na posao i kritika sindikatima u štrajku stiže i od pošiljatelja koji se potpisuju s "obični zaposlenici Croatia Airlinesa". Tvrde da je peticiju potpisalo 400 zaposlenih. Sindikati stjuardesa i pilota tvrde - iza toga ne stoje sindikati koji nisu u štrajku, od nekih stiže i podrška. Putnicima su još jednom zahvalili na razumijevanju.

Media servis

Popularni Članci