PROMET PREMA BOSANCI 'Potrebno je novo raskrižje za tri smjera uz kombinaciju tunela i postojeće trase'
Ponukani stalnim upitima od strane građana koji se odnose na probleme prometovanja prema naselju Bosanka, Udruga sigurnost u prometu Dubrovnik, odlučila je ponuditi svoje rješenje.
Kritična točka prema njihovom mišljenju je raskrižje državne ceste D-8 s nerazvrstanom cestom gdje se često događaju prometne nesreće. Lokalna samouprava kao jedno od rješenja je navela kako je "jedino rješenje - preko Brgata, put sadašnjom cestom do Bosanke samo za stanare Bosanke", no Udruga sigurnost u prometu Dubrovnik daje sljedeći odgovor:
"Smatramo da od toga nema ništa iz čistog razloga što to baš tako ne može ići iz više razloga. Naime, na koji način Grad može regulirati promet stanara koji bi se kretali navedenom cestom i odlučiti tko može, a tko ne može starom prometnicom do Bosanke?
Kada se govori o ponuđenom rješenju od strane lokalne samouprave kojom bi se promet svih ostalih vozila osim stanara preusmjerio preko Brgata, moramo nažalost konstatirati da je to u ovom trenutku paušalno rješenje jer nisu sagledane sve pravne i sigurnosne norme, te pod ovakvim okolnostima vlasništva ceste čak neostvarivo.
Naime, krenimo iz početka.
SIGURNOSNI ASPEKT - cesta Brgat-Bosanka po svojoj širini i namjeni nije u velikom odmaku od sadašnje ceste Bosanka-državna cesta D-8, te ne može sa sigurnosnog aspekta primiti toliki priljev vozila te je velika vjerojatnost da bi nastala veća šteta nego korist s mogućim tragičnim posljedicama!
Sa ZAKONSKOG ASPEKTA, cesta Brgat-Bosanka za toliki priljev vozila ne zadovoljava pravilnik o osnovnim uvjetima kojima javne ceste izvan naselja i njihovi elementi moraju udovoljavati sa stajališta sigurnosti prometa. Naime, da bez da se ulazi previše u Pravilnik koji svatko može pronaći u Narodnim novinama, može se samo nabrojiti par elemenata koji nedostaju kao što su bankine, razdjelni pojas, zaustavni trakovi, nogostup, proširenje kolnika u zavojima...
Ono što je najbitnije, uz sigurnosni aspekt, to je da Grad Dubrovnik prilikom nuđenja navedenog rješenja je zaboravio da nije vlasnik ceste te ne može samostalno odlučivati i puštanju ili zatvaranju prometa cestom Brgat-Bosanka.
Naime,cesta Brgat-Bosanka je u vlasništvu dva pravna subjekta i to Grada Dubrovnika i Županijske uprave za ceste. Kako to? Jednostavno od mjesta Brgat u dužini od 1200 metara, prema mjestu Bosanka, vlasnik lokalne ceste broj 69048 je Županijska uprava za ceste dok je ostatak ceste do Bosanke vlasništvo Grada Dubrovnika kao nerazvrstana ceste te Grad ne može donositi nikakve odluke o navedenom bez suglasnosti ŽUC-a, koji ako sagleda sigurnosno aspekte koje smo naveli ne može je ni dati.
Osim privremenih rješenja Grad jednostavno mora započeti s realizacijom projekta za koji je dobio posebne uvjete od strane HC prije nekoliko godina koji bi trajno riješili probleme stanovnika Bosanke, ostaje pitanje je li se osim idejnog projekta napravio sami glavni projekt na koji bi HC dale Suglasnost? Koliko znamo nije.
Jedno od trajnih rješenja za probleme Bosanke od skupine arhitekata. Naime, na onom proširenju nakon skretanja za Bosanku kad se ide iz Grada, radilo bi se novo raskrižje s trakom u sredini za lijevo skretanje prema Srđu.
Riješila bi se tri smjera: put na Bosanku iz Grada, put na Bosanku s vidikovca i put s Bosanke prema Gradu. Put s Bosanke prema Župi išao bi preko Brgata. Sama trasa izgledala bi kao kombinacija tunela i postojeće trase. Tunel bi se probio na samom početku i na prvoj serpentini i to da bi bilo moguće osigurati odgovarajući radijus podoban za dvosmjerni promet autobusima. Kako bi radijusi bili riješeni "unutar brda" ne bi došlo do narušavanja vizura Srđa. Rješenje je sveobuhvatno", smatraju iz Udruge za sigurnost u prometu Dubrovnik.