Milanović je napredovao kao govornik, sinoć je suvereno vladao, a u ovoj kampanji je koristio usluge posebnog marketinga
Mirela Španjol iz edukacijske kuće specijalizirane za područje komuniciranja Ciceron osvrnula se na retoriku i pobjednički govor Zorana Milanovića.
"Nitko nema podršku od 75%. Ovo nije podrška meni, je plebiscitarna poruka vlasti - Izjava je ovo Zorana Milanovića u pobjedničkom govoru predsjedničkih izbora. Milanović je nesumnjivo napredovao kao govornik. Retorički gledano, ovo je savršena figura retoričke skromnosti u kojoj govornik odustaje od svojih zasluga da bi naglasio nešto što je još važnije, i tako pridobio naklonost slušatelja, tzv. captatio benevolentie. Ova efektna retorička figura zapravo je dodatno indirektno ponizila protivnika", navode iz Cicerona.
Istaknuli su prednosti u nastupu koje je sinoć imao Milanović, a to su: diskretna pojava na sceni na kojoj je bio sam uz podršku supruge, zahvalio se biračima HDZ-a i vremenski kratak, efektan nastup zbog čega je, smatraju iz Ciceron, suvereno vladao eterom.
"Politički govor međutim oduvijek je bio jedan od tri glavna područja interesa struke, tzv. retorički "genus grande" jer uz poznavanje teme, logos, vjerodostojnost govornika, ethos, obiluje apeliranjem na emocije publike, pathos, pa se uz figure kao što su ad populum, ad hominem, ad misericordiam obilato koristi i eristikom, smicalicama i psihologijom mase. Zato me ne čudi da je Milanović, kako vidim danas, koristio usluge neuromarketinga i većinu budžeta za kampanju potrošio na to", komentirala je Mirela Španjoj iz Cicerona.
Zanimljiv je bio i glazbeni odabir. Naime, Milanović je pobjednički govor završio uz pjesmu Florence and the Machine "You've Got the Love". Na pozornicu se popeo uz pjesmu "Things Can Only Get Better".
Inače, Milanović je na izbornu promidžbu potrošio 167 000 eura. Glavnina troškova otišla je oglašavanje na društvenim mrežama preko tvrtke Promosapiens iz Kašine u iznosu od 34 tisuće eura, a trošak usluga agencije preko iste tvrtke iznosio je 25 tisuća eura, dok je trošak računalnih usluga bio oko 6400 eura. Sve to su podaci koji su objavljeni u medijima nakon prvog kruga izbora pa je za očekivati kako su nakon drugog kruga uložili još veće iznose.
Promosapiens, prva hrvatska agencija za bihevioralni marketing, na svojim stranicama piše da su "biznis dizajn agencija koja svoj rad temelji na bihevioralnoj znanosti i evolucijskoj psihologiji". Vlasnik je Dalibor Šumiga koji je stručnjak za bihevioralni i gerilski marketing te potrošačku psihologiju. U jednom od intervjua na pitanje kako postići uspjehu na društvenim mrežama odgovorio je: "Ne gledajte društvene mreže kao marketinški već kao komunikacijski kanal. Ne servirajte fanovima sadržaj koji ni sami ne bi lajkali. Mjerite sve što radite i ne pišite sadržaj stihijski. Više budite ljudi, a manje prodavači". Veliki je zagovornik utjecaja emocija na odluke potrošača pa tako smatra kako upravo emocije dva puta više utječu na odluke ljudi u poslovnom i privatnom svijetu nego razum. Šumiga često gostuje na raznim podcastima i predavač je na kongresima i panelima diljem Hrvatske i regije.
Bihevioralni marketing je inače grana marketinga koja se bavi analizom ponašanja potrošača i kreiranjem marketinških poruka temeljenih na obrascima ponašanja. Neuromarketing je grana marketinga koja koristi alate i istraživanja iz područja neuroznanosti kod kreiranja i/ili evaluacije marketinških kampanja.