LIBERALIZACIJA Loše vijesti za sve aerodromske taksiste

Autor: Mark Autori fotografija: ZL Dubrovnik

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, najavilo je Jutarnjem listu da će se s prvim izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, koje će najvjerojatnije uslijediti iduće godine,  uvesti i malo drukčija pravila za obavljanje auto-taksi službe u zračnim lukama jer sadašnja regulativa isključuje velik broj taksi-prijevoznika. 

Dubrovački taksisti su se, prije četiri godine, u otvorenom pismu inspektoru cestovnog prometa, državnom inspektoratu i Gradu Dubrovniku žalili  na konavoske kolege zbog otimanja putnika i stvaranja nelojalne konkurencije koja im ugrožava egzistenciju. 

U istom otvorenom pismu iznijeli su tada svoju problematiku

- Osim raznoraznih agencija koje pružaju ilegalne usluge autotaksi-prijevoza, tu su i taksisti iz općine Konavle, iako je prošle godine raskinut, odnosno nije potpisan novi sporazum o obavljanju taksi-prijevoza između Grada Dubrovnika i Općine Konavle zbog nepoštovanja odluka Grada Dubrovnika. Od lani taksisti iz Dubrovnika ne smiju čekati niti voziti goste iz zračne luke u Čilipima, pa tako ne bi smjeli ni kolege iz Konavala voziti goste iz grada Dubrovnika. Nažalost, oni to čine te izazivaju bijes kod svih nas, ali ne i kod nadležnih inspekcija koje ne poduzimaju ništa kako bi se takvi sankcionirali - negoduju Dubrovački taksi-vozači i podsjećaju na probleme od prošle sezone kada su bili primorani stajati ispred hotela i dočekivati ilegalne taksiste kako bi ih spriječili u namjeri da ukrcaju goste. 

Prema prijedlogu novog zakona svi hrvatski aerodromi bi postali 'ex teritorij' pa bi se na taj način liberaliziralo preuzimanje putnika na aerodromu. Primjera radi, taksist iz Dubrovnika prema aktualnom zakonu ne smije svoje putnike prevoziti iz Zračne luke Dubrovnik, dok konavoski taksi prijevoznici ne smiju prevoziti goste iz Grada.

Prema novom zakonskom prijedlogu, dubrovački ali i svi hrvatski aerodromi više ne bi striktno pripadali taksi udruženjima lokalne samouprave kojoj pripada pojedina zračna luka, nego bi zakazane vožnje mogli obavljati svi legalni taksi prijevoznici iz Hrvatske. 

No, taksi stajališta ispred pojedinih aerodroma bi i dalje pripadala taksi udruženjima iz jedinice lokalne samouprave kojoj sam aerodrom pripada. U slučaju dubrovačke zračne luke to je Taksi udruženje Konavle, no oni i dalje neće smjeti prevoziti putnike iz Dubrovnika. 

Postojeći zakonski akti nikako nisu išli na ruku taksistima koji su negodovali zbog ovakvog zakona pa je prije šest godina sve eskaliralo pravim malim ratom kada se je jedan dubrovački taksist, bijesan zbog preotimanja putnice, dao u filmsku potjeru za svojim kolegom. Nakon što ga je sustigao svojim Audijem, namjerno je prešao na suprotnu stranu kolnika i zabio se u kolegin Mercedes. U tom je sudaru ozlijeđena putnica koja je glavom udarila u vjetrobran te zadobila lakše tjelesne ozljede.

Novi zakon trebao bi vrijediti od iduće godine ako se izglasa u Saboru.

Dubrovački dnevnik / Jutarnji list 

Popularni Članci