Kurikulum nije u suprotnosti s kršćanskim svjetonazorom
Iz resornog Ministarstva su naglasili da djeca imaju pravo na život i razvoj u svim vidovima života, uključivši tjelesni, emotivni, psihosocijalni, kognitivni, društveni i kulturni te da dobrobit djeteta treba biti ispred svega, a posebno se treba isticati prilikom donošenja svih odluka vezanih uz dijete, posebno onih koje se tiču njegova odrastanja i odgoja.
"Djeci se mora omogućiti da aktivno sudjeluju u rješavanju svih pitanja koja utječu na njihov život te im dopustiti slobodu izražavanja mišljenja. Sva prava koja su vezana uz djecu ujedno su i obveza same države, ali i roditelja te svih drugih koji na bilo koji način utječu na razvoj samog djeteta. Kurikulumom se ne ugrožavaju ni prava drugih ni javni moral, a istodobno se ne sprječavaju roditelji da i dalje sudjeluju u odgoju djeteta", poručili su iz MZOS-a.
Uloga države je kažu, bitna jer je upravo ona ta koja brine, izravno i neizravno, o dobrobiti djeteta i to osiguravanjem što kvalitetnijeg odgoja koji će rezultirati da dijete u najboljoj mogućoj mjeri bude pripremljeno za samostalan život u društvu te odgojeno u duhu ideala mira, dostojanstva, snošljivosti, slobode, ravnopravnosti i solidarnosti, uzimajući pri svemu tome u obzir tradiciju i kulturne vrijednosti.
"Smatramo da Kurikulum zdravstvenoga odgoja koji se nalazi na javnoj raspravi nije u suprotnosti ni s najvišim ustavnim vrednotama RH niti s kršćanskim svjetonazorom učenika, njihovih roditelja i nastavnika. Spomenuti potiče jednakost svih bez obzira na rasu, boju kože, spol, rod, jezik, vjeru, politička ili druga uvjerenja, nacionalno ili socijalno podrijetlo, imovinu, rođenje, naobrazbu, društveni položaj ili druge osobine. Kurikulumom se uređuje sve što će omogućiti djetetu da se pripremi za odgovoran život u slobodnoj zajednici u duhu razumijevanja, mira, snošljivosti, ravnopravnosti spolova i prijateljstva među narodima, etničkim, nacionalnim i vjerskim grupama.
Naime, stvarajući široku sliku o društvu, učeći o stvarima koje su dio današnjice, i kao takve ih se ne smije odbacivati, dijete će stvarati svoje mišljenje. Djetetu će se omogućiti da aktivno sudjeluje u rješavanju svih pitanja koja utječu na njegov život te će u potpunosti doći do izražaja njegova sloboda izražavanja mišljenja", stoji u priopćenju u kojem zaključuju da još jednom pozivaju zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Kurikulumu zdravstvenoga odgoja.
Media servis