Jedan je trebao biti za Elafite: Ništa od šest novih brodova koje je najavljivao ministar Butković?
Nacional je istražio zašto je sasvim tiho i nečujno propao ambiciozni plan ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića o obnovi zastarjele Jadrolinijine flote izgradnjom novih brodova na električni i električno-solarni pogon.
Potpredsjednik Vlade Oleg Butković je u siječnju 2022. godine u Saboru ponosno najavio početak gradnje, početak novog investicijskog ciklusa i ulaganje u šest novih brodova, tri putnička broda i tri katamarana, koji će biti financirani europskim novcem kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO, 2021.-2026.), usvojen u srpnju 2021. godine.
Nepune četiri godine kasnije Butković je u ime treće Vlade premijera Andreja Plenkovića u svibnju 2025. Europskoj komisiji u Bruxelles uputio dopis kojim je obavještava da od planiranog utroška 41 milijuna eura europskog novca u gradnju brodova zelene tranzicije kroz NPOO „za sada” neće biti ništa, donosi Nacional koji je slučaj dubinski istražio, pribavio dokumentaciju i stručne ekspertize, saslušao dobro obaviještene pomorske stručnjake te dobio mišljenja Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Jadrolinije, koja osvjetljavaju i otkrivaju kako i zašto državnom brodaru i državnom ministarstvu nije bilo dovoljno pet punih godina da realiziraju najavljeno.
Radi se o projektu koji je pod oznakom C1.4. R3-12 u NPOO-u opisan kao „nabava/ gradnja putničkih brodova za obalni linijski promet” između 82 otočne luke i pristaništa te 19 luka na obalnom području. Cilj je bio „investicijom u nabavu/ gradnju putničkih brodova na električno-solarni pogon značajno podići kvalitetu usluge javnog, održivog prijevoza i dostupnost naseljenih otoka”.
Podsjetimo, od tih šest novih najavljenih brodova za Jadroliniju jedan je trebao biti namijenjen za liniju koja spaja Šipan, Lopud, Koločep i Dubrovnik.