CIJENE APARTMANA PADAJU "Oni koji su bili mudri s cijenama su popunjeni, a gramzljivi će promisliti za iduće ljeto"

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Počela je rasprodaja nepopunjenog smještaja na Jadranu u last minute akcijama koje idu i do 50 posto, iako je buking tijekom srpnja nešto ubrzao u odnosu na svibanj i lipanj.

Na platformama Booking.com i Airbnb u posljednjih desetak dana primjetno je da se cijene apartmana spuštaju od 10 do 40 posto, s tim da najveće popuste daju oni s višim cijenama, odnosno očito oni koji su se, iz perspektive gostiju, preračunali u odnosu na vrijednost koju nude. Usto, primijećuju se i otkazi predrezevacija, piše Poslovni dnevnik

Situacija nije alarmantna, ali mogla bi na kraju dana smanjiti prihode, i na kraju sezone svi moraju dobro promisliti kane li se i dalje ponašati kao da iduće ljeto ne postoji, kaže za Poslovni dnevnik Igor Popović, suvlasnik tvrtke koja upravlja s 12.000 smještajnih jedinica na Jadranu.

Oni koji su bili mudri s cijenama imaju odličnu popunjenost ove sezone, od 90 do 120 dana, bez otkazivanja, kaže Popović.

“Postoje ti dani same špice sezone koji su se ove godine mogli podići značajnije s cijenama jer je bila velika potražnja, no mnogi su se polakomili i podigli cijene za sve periode, i suočili se s masom otkazivanja, što možemo pratiti na platformama kao što je Booking.com, gdje se nalaze sve naše jedinice. Imali smo situaciju da su turisti koji su lani propustili na vrijeme bukirati ljetovanje, za ovu godinu krenuli rezervirati već prošle jeseni, što se nastavilo sve do ukrsnog perioda.

Taj optimizam neki su iskoristili da podignu cijene i do 40, 50 posto, dok su drugi bili mudriji, pa u prosjeku u ovu sezonu privatni smještaj je ušao s cijenama višim za 15 do 20 posto”, opisuje. No, kad su krenule vijesti o recesiji, potražnja je usporila, pogotovo za najskuplje opcije. Kaže kako je u svibnju i lipnju zabilježen oko 20 posto manji broj rezervacija.

“Najveći problem imale su na početku ljeta skupe vile s bazenima, koje teško popune rupe i one su u last minute akcijama spuštale cijene i do 50 posto. Kad su gosti to vidjeli, krenula su otkazivanja rezervacija na Bookingu, jer su ljudi shvatili da mogu pronaći nešto jeftinije”, opisuje Popović.

Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea, na sve ovo je upozorio još krajem lipnja, i sad kaže da su se predviđanja ostvarila. Poručuje kako bi sljedeći na udaru mogli biti ugostitelji, koji će se morati pomiriti s tim da imaju manje gostiju, i to gostiju koji nisu spremni platiti onoliko koliko bi oni željeli.

Popularni Članci