ZONA UČINILA DOBAR POS'O Gotovo 300 tisuća prolazaka manje u odnosu na lani, Franković najavio promjene za iduću godinu
Konferencija za medije na temu posebnog prometnog režima održana je danas u gradskoj vijećnici. Gradonačelnik Mato Franković je iznio podatke.
„Ukupno je kroz zonu prošlo 291 507 vozila manje nego 2024. godine. Također, zabilježeno je 2 128 prolazaka manje po danu odnosno 88 prolazaka manje po satu. Ovo su ključni pokazatelji je li zona imala smisla i što je zona donijela Gradu odnosno njegovim građanima“, kazao je Franković dodavši kako je smanjenje gužvi bilo vidljivo prostim okom.
AUTOMATIZACIJA ZA NAREDNU SEZONU
„Nije bilo nikakvih gužvi ni značajnih zastoja, žurne službe su nas izvijestile kako nisu imale problem dolaska do povijesne jezgre što je puno olakšalo cijelu priču i povećalo kvalitetu života i pružene usluge“, kazao je Franković.
Naveo je kako je zabilježeno više od 100 tisuća neovlaštenih prolazaka zonom, a provcesuirano je oko 30 tisuća subjekata.
„Tu je nekih 50 posto vozila stranih registarskih oznaka. Prepotstavljamo kako jedan dio koji je ušao u zonu, možda nisu bili dovoljno informirani i nisu prepoznali da ne smiju dalje proći. Naše komualno redarstvo je procesuiralo i sankcioniralo sve navedeno, i dalje nastavlja sankcionirati“, izjavio je Franković dodavši kako su 'puno toga radili pješke', no kako će od sljedeće godine cijeli sustav biti automatiziran.
Obavijestio je kako će svi podaci biti ustupljeni Prometnom fakultetu, a sve primjedbe sugrađana su zabilježene te će biti proslijeđene.
„Na temelju svih tih analiza i podataka koje smo dobili i koje ćemo dobiti kao povratnu informaciju, pa ćemo ići u izmjene“, kazao je Franković.
PROMJENE ZA IDUĆU GODINU
Novost je i kako će sljedeće godine, umjesto 1. ožujka, zona stupiti na snagu 1. travnja te će na snazi biti do 1. studenog, umjesto do 1. prosinca.
„Nije sve idealno, puno toga trbea napraviti da bi bilo“, izjavio je Franković dodavši kako se nada da će do vrhunca sljedeće sezone biti izmijenjen zakon po pitanju taksi vozila čime bi se trebala uvesti obveza registarskih oznaka TX, koja bi bila najlakši identifikacijski element taksi vozila.
Franković je kazao kako su 'ove sezone svjedočili svačemu'.
„Od toga da pojedinci imaju PPK pa skidaju taksi znak pa do skidanja svih oznaka, a i dalje voze za Uber i slično“, izjavio je.
Kazao je i kako će se u pravila o zoni implementirati i odrednice Odluke o komunalnom redu pa će se propusnice moći ukidati za one koji ih imaju, ali krše neke druge propise, poput zabrane zaustavljanja na područjima koja za zaustavljanje nisu predviđena.
„I više sam nego zadovoljan za prvu godinu primjene Zone“, izjavio je Franković dodavši kako iza cijele priče stoji vrijedan tim na čelu s Harisom Zelentrovićem te naposljetku poručio – iza ovih brojki stoje ljudi koji su vrijedno radili.