ZBUNJENE TURISTKINJE NA STRADUNU: Sišle smo ovdje, ne znamo gdje smo, hoćemo natrag na brod!

Autor: Dragutin Curk Autori fotografija: Dragutin Curk/FM
Samo lani u Dubrovniku je bilo 768.460 turista. To je rast od 10 posto u odnosu na 2012. No je li svaki turist dobrodošao? Pitate li Dubrovčane rijetko tko će reći ne, ali dobar dio njih požalit će se da ih smetaju turisti s kruzera koji stvaraju gužvu, a malo troše. Dubrovački dnevnik je istražio je li tome tako i mogu li veliki kruzeri i drevni grad živjeti u harmoniji. Barem ljeti...

Turistkinje Kelly i Emilly u Dubrovnik nisu niti planirale stići. 'Ne znamo kako smo došle ovdje. Ušle smo u Francuskoj u kruzer i sada smo tu. Vruće nam je i žedne smo! Želimo što prije nazad na brod,' govore naslonjenje na kamene stupiće na Stradunu.

Građani se žale na dnevne posjetitelje koji stvaraju ogromnu gužvu. 'Turisti s kruzera dođu i razgledavaju, a ne troše. Imamo male koristi od njih. Naprave nam gužvu pa moram uru vremena prije na posao,' izjavila je Dubrovkinja Marija Vioneli.

Od te gužve Grad ima koristi, ali puno manje nego što bi trebao. Luci Gruž kompanije tako plaćaju vez prema bruto toni broda, dok država preko lučke uprave naplaćuje oko otprilike tri eura po posjetitelju. Gradski prijevoznik Libertas zarađuje na kartama, no samo ako turističke agencije unaprijed nisu organizirali vlastiti prijevoz. Zaradi se i na posjetu zidinama. Cijena karte je 100 kuna od čega manji dio ide građanima i Gradu, a najveći dio ostaje Društvu prijatelja dubrovačke starine. Prema zakonu velikih brojeva poneki ugostitelj u povijesnoj jezgri isto zaradi.

No kako uvijek biva, marketing već na brodu odradi cijelu priču te se zna kada gosti najviše troše i unaprijed ih se bookira za grad u kojem će potrošiti svoj novac, a to očito nije baš uvijek Dubrovnik. U turističkoj zajednici kažu kako je broj onih koji dolaze s kružnih putovanja ipak 15 posto manji nego lani.

Kažu kako se u određenoj mjeri uspjelo izbjeći koncentraciju većeg broja putnika koji dolaze istodobno, iako još ima prostora za kvalitetniji raspored dolazaka. Ipak priznaju kako je bilo nekoliko dana kada je broj putnika s brodova prelazio preporučeni broj posjetitelja koji Grad može odjednom prihvatiti. S druge strane smanjenju gužve ipak je pridonjela nova regulacija prometa. Navode da vise čimbenika utječe na upravljanje ovim segmentom i budućim rasporedom brodova, počevši od matične luke pa nadalje.

Direktorica TZ-a Grada Dubrovnika Romana Vlašić naglašava kako postoji bitna razlika od broda do broda.

'Naš cilj su luksuzni manji brodovi s programima ekskluzivnih krstarenja i duljim zadržavanjem u Gradu, koji će time svojim putnicima omogućiti pravi doživljaj Dubrovnika,' kazala je Vlašić.

Zanimljivo je da se cijene krstarenja kreću već od 2 440,00 kuna.

Prema podacima Lučke uprave u Grad bi do kraja godine trebalo stići 268 034 dnevnih posjetitelja na kružnim putovanjima, a prema rasporedu njihovi dolasci su najviše koncentrirani u rujnu i listopadu kada dolazi njih 224 995.

Popularni Članci