Vlahušić: Neum nam nije dao suglasnost ni za koridor, pitajte Primorce žele li da im autocesta presjeca put do mora
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Andro Vlahušić održao je u četvrtak konferenciju za novinare na temu 'Prikaz korištenja subvencija Grada Dubrovnika u 2014. godini za putovanje autocestom i zračnim mostom te prijedlog novih mjera.'
-Treba vidjeti koliki broj ljudi se koristi kojim prijevoznim sredstvom, koliki broj ljudi koristi zračni most, da malo počnemo govoriti brojke. Grad Dubrovnik i ja osobno, odlučili smo prije dvije godine dana da pomognemo svim građanima Dubrovnika koji putuju iz Dubrovnika prema Zagrebu – rekao je gradonačelnik otvarajući prezentaciju.
- Godine 2013. Ukupni broj putovanja koji smo imali je 14.591 putovanje, znači građani Dubrovnika su 15 tisuća puta koristili zračni most za što je iz proračuna Grada Dubrovnika izdvojeno 1,823.000 kuna-rekao je Vlahušić.
Rekao je kako je u prvih osam mjeseci je predano i obrađeno i plaćeno osam tisuća zahtjeva, te da u ljetnim mjesecima broj zahtjeva pada skoro za polovicu što je logično jer Dubrovčani tada rade i nema studenata.
Omjer putnika koji putuju avionom i automobilom uz subvenicije je 10:1
- Ove godine je putovalo osam i po tisuća ljudi, ali platili smo deset tisuća karata. Znači ljudi su putovali i skupljali vaučere koje donesu – rekao je gradonačelnik koji je dodao kako po dobnoj strukturi je do 19 godine lani putovalo 1400 osoba, a starijih od 65 godina 1097, a najviše, oko 70 posto putuje srednje generacije. Lani je brojku od maksimalnih 12 putovanja iskoristilo 50 osoba, jedan put je putovala 941 osoba, a dva puta 2572 osobe.
- Uveli smo plaćanje i cestarine koje je uvedeno u dogovoru s Ministarstvom i Hrvatskim cestama. Na liniji Dubrovnik-Zagreb do sada ima od 1. Veljače. Broj kupona koje putnici dobiju u veljači je bilo 95 putovanja, u ožujku 164, u travnju 182, u svibnju 167, u lipnju i srpnju 100 i u ovom mjesecu 45 –rekao je Vlahušić te objasnio kako je prosječno najviše bilo iskorišteno u četvrtom mjesecu na liniji Dubrovnik –Zagreb ili Zagreb-Dubrovnik, što znači da je na toj liniji s kuponima išlo šest automobila dnevno u prosijeku.
Kako je rekao gradonačelnik, omjer osoba koje putuju zračnim mostom i automobilom prema Zagrebu ili iz Zagreba za Dubrovnik je 10:1.
- Uvest ćemo da Grad Dubrovnik subvencionira cestarinu na svim ulaznim i izlaznim točkama na hrvatskim autocestama, neovisno da li putujete do Zagreba, Splita, Zadra ćemo plaćati tu cestarinu. Drugi dio koji ćemo uvest je korištenje obiteljskog automobila –rekao je Vlahušić.
- Novost je i subvencija autobusa za studente koji će imati pravo četiri puta dobiti 50 posto plaćene autobusne karte i 50 posto će imati pravo svi sportaši koji putuju na nacionalna i regionalna i europska natjecanja, bez obzira da li idu automobilom, kombijem, autobusom ili avionom.
Autocesta do Dubrovnika
- Punih 20 godina kao čovjek, Primorac, liječnik, bivši ministar, gradonačelnik, kako god hoćete, imam isti stav. Dubrovniku je potrebna primorska cesta koja će povezati sva sela na kakvalitetan način, koji će značiti život našim ljudima. S druge strane, za interes Dubrovnika, poštujući prirodni i gospodarski dio okvira, bolje je da autocesta ide kroz Popovo polje kako bi sva hrvatska naselja, Općine Ravno i Neum bili uključeni u taj politički, kuluturni i prometni pravac oko Grada - rekao je Vlahušić te argumentirao svoje stavove između ostaloga i činjenicom kako je potrebno voditi računa o Hrvatima u BiH.
- Bio sam član Vlade kada se 2004. donijelo odluku da autocesta dođe na Osojnik. Nije se dogodilo. Bio sam pozvan na otvaranje autoceste na Osojnik, pa se nije ništa napravilo. Bogu hvala, dočekali smo da 2013. autocesta dođe do Ploča. U tom razdoblju od 2004. do 2014. u RH i javnosti smatralo se da je Dubrovnik kraj svijeta, a sve ostalo da je nerazvijeno i da tamo više nema svijeta. Ali dogodilo se to da su Albanija i Kosovo dobili autocestu i da je sada rade do Skopja. Postoji život iza nas - rekao je Vlahušić.
- U međuvremenu se pokušala istraživati mogućnost koridora oko Neuma. Ucrtan je u Prostorni plan Županije kao koridor širine 70 metara. RH, međunarodna zajednica, Župan, ja osobno pokušavali smo dobiti suglasnost Neuma za tu obilaznicu, od Opuzena do Dubrovačkog primorja, nismo je dobili! A nema autoceste koja neće proći kroz Neum. Kako? To su realnosti. Ljudi nažalost ne vole brojke, ne vole realnost, nažalost - rekao je Vlahušić.
- Kuda će koridor proći i tko će ga graditi, odlučit će neki drugi ljudi. Možda je nekome prihvatljivo da uložimo 10 milijardi kuna za autocestu koja će biti na maloj udaljenosti umjesto da je dobijemo na teret EU i susjednih država, odnosno da nam je netko besplatno pokloni. A podatke koliko se Dubrovčani voze autocestom smo izložili,' zaključio je Vlahušić dodavši novinarima da pitaju Primorce žele li da im autocesta presjeca selo i put do mora.
MP/LK