/* */

USKORO SE OTVARA PRVI DUBROVAČKI GEJ BAR! U tijeku završne pripreme, suvlasnik Vicko Lazo nam je otkrio detalje!

Autor: Petra Srebrović

Ekskluzivni bar Milk otvara se 7. svibnja, a već mjesecima se oko njega diže prašina. Gej bar u Dubrovniku glavna je tema gradskih kuloara.

Razgovarali smo s Vickom Lazom, jednim od suvlasnika bara Milk i direktorom tvrtke, koji nam je otkrio kako je inspiracija za ime potaknuta aktivistom i političarem Harvey Milkom koji se borio za prava homoseksualaca, te je kao takav iz povijesnog aspekta Milk prva javna homoseksualna osoba koja je izabrana na javnu dužnost u San Franciscu. Ime MILK je kratko i efektno, jednostavno čitljivo, i na hrvatskom i na engleskom, pomalo i dvosmisleno – pa Lazo kaže kako se nametnulo kao odličan izbor.

A kako bolje započeti ovaj razgovor osim riječima Milka: „Ako metak treba ući u moj mozak, neka taj metak uništi svaki zatvoreni ormar“. Nažalost, Milk je taj metak primio, ali gej bar koji nosi njegovo ime bit će još jedan podsjetnik na borbu za prava, i ako uništi samo jedan zatvoreni dubrovački ormar, mnogo je napravio.

Kako vidite dubrovačku sredinu u kontekstu otvaranja prvog objekta koji je definiran kao „gej bar“, kakva su vam dosadašnja iskustva nakon što je ova informacija postala javna?

Reakcije Dubrovčana su iznenađujuće pozitivne, a istom smo svjedočili i po komentarima na portalima što nije čest slučaj. Razumljivo je da je dijelu ljudi to još uvijek strano i teško prihvatljivo, što nikako ne treba osuditi već poštovati svačije pravo na vlastito mišljenje. Siguran sam da će s vremenom ljudi prihvatiti da je gej bar samo jedno mjesto više gdje se ljudi u svojoj koži osjećaju prihvaćeni i dobrodošli te da na tom mjestu dijele okruženje s ljudima koji se osjećaju isto tako.

Otvaranje Milka postala je i nacionalna, a ne samo lokalna vijest. Jeste li upoznati sa scenom gej barova u Hrvatskoj?  Je li Dubrovnik svojevrstan početak ove ponude?

Sigurno da gej ponuda u Hrvatskoj postoji od puno ranije,  međutim nije bila popularizirana i vjerojatno su i sami mediji od toga nekako zazirali. Mogu se referirati samo na Dubrovnik i reći da će to kod nas biti prvi službeni bar od kojeg ćemo se truditi napraviti jedinstveno IT mjesto. Dubrovnik je kroz svoju povijest često bio preteča u raznim segmentima i turisti su važan dio naše kulture i egzistencije, a ovo je sigurno pozitivna poruka i ponuda populaciji koja želi svoje mjesto pod suncem.

Imate li uzore na europskoj ili svjetskoj razini što se tiče poslovanja objekta?

Milk je koncept o kojem smo razmišljali u smjeru da je prije svega potreban ponudi grada Dubrovnika. Sigurno su i drugi promislili isto, ali ima bit da smo mi bili hrabriji u realizaciji projekta. Usporedno sa svjetskim gej destinacijama već kasnimo s ponudom.

Kako ste definirali vaše ciljeve, hoće li bar biti namijenjen isključivo ljetnom, odnosno sezonskom turizmu ili ćete raditi i izvan sezone, tijekom cijele godine?

Specifičnost situacije u kojoj su se našli svi ugostitelji u ovo post pandemijsko vrijeme još je neizvjesna, ali svakako će rezultati ove godine definirati buduće radno vrijeme. Plan je da rad započnemo s otvorenjem 7. svibnja i da damo najbolje od sebe.  

Kakav je koncept bara, hoće li biti organizirane tematske zabave, svirke uživo, ili će to biti svakodnevno mjesto za opušteno biće? 

Bar će imati takav koncept da se svi ljudi otvorenog uma tamo mogu i zabaviti. Razvijat ćemo program raznih tematskih zabava do gostujućih nastupa drag queenova pa do bar signature performansa.  Svakako, bit će to mjesto koje će svima biti drago posjetiti i uživati u signature koktelima na koje ćete se, obećavamo, vraćati!

Otvaranje ekskluzivnog bara očekivano je podiglo i prašinu, možemo reći i potaklo priče iz kuloara, da budemo iskreni i ogovaranja...

Nije teško pretpostaviti da će nešto nepoznato izazvati reakciju, ali nikada ne ideš za tim da će laž uspjeti doseći  takav zamah i izazvati tu razinu zlobe. Nikome ne bi bilo ugodno biti dio takve priče, a ponajmanje obiteljskim ljudima. Međutim, vazda imaš na umu da je vrijeme jasan pokazatelj svega pa i toga da će ova dobra ideja nadjačati ljudsku zlobu jer ipak, ovo je mjesto koje će prije svega širiti toleranciju i ljubav!

MILK se sada u javnosti već poistovjećuje sa sintagmom gej bara, no moramo pitati, hoće li se Milk pozicionirati kao mjesto za sve i svih, ili ćete marketing orijentirati isključivo na gej populaciju?

Nadamo se da će naš bar govoriti sam za sebe i da će se svatko tko dođe tamo osjećati ugodno i dobrodošlo, ali sada se držimo našeg plana i profiliramo se kao gej bar MILK.

I interijer bara je nešto potpuno drugačije i autentično, a Dubrovniku nedostaje raznolikosti i ponude koja bi se izdvojila, možete li nam kazati čime ste se vodili u osmišljavanju vizualnog identiteta bara?

Interijer potpisuje poznati svjetski arhitekt i u suradnji s vlasnicima zamišljen je tako da prati svjetske trendove. Dođite i vidite sviđa li vam se!

Popularni Članci