' /* */

UDRUGA POSEBAN PRIJATELJ VODI PROMJENE DRUŠTVA Njihov projekt za djecu s teškoćama koja kreću u školu prepoznalo je Ministarstvo

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović / DD
Udruga Poseban prijatelj sa svojim partnerima Udrugom Visoki Jablani iz Rovinja, dječjim vrtićima Pčelica i Palčica i osnovnim školama Lapad i Montovjerna dobila je na natječaju Ministarstva znanosti i obrazovanja financijska sredstva za projekt Za učenje spremni.

Projekt ima za cilj poticanje perceptivno-motoričkih sposobnosti i socijalne adaptacije za 50 djece predškolske dobi iz dubrovačkih vrtića s teškoćama u razvoju za pohađanje osnovnoškolske nastave, kao i smanjenje broja odgoda upisa u prvi razred osnovne škole na području Grada Dubrovnika.

Dženita Lazarević, predsjednica Udruge Poseban prijatelj istaknula je kako je bit djeci osigurati tranziciju iz vrtića u škole na što bezbolniji način.

"Ono što mi smatramo jest da je škola mjesto gdje se razlike bilo koje vrste otklanjaju, mjesto gdje se uči i gdje se prihvaćaju različitosti. Škola mora biti usmjerena na dobrobit djeteta i njegov napredak, a djeci trebaju moderni pristupi učenju i podrška. Za djecu s poteškoćama ne smiju postojati granice niti podjele. Upravo zbog toga zajedno s našim profesoricama s Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta odlučili smo napraviti ovakav projekt kroz koji ćemo pratiti napredak te djece iz vrtića u škole. 

"Sve što se tiče djece, a posebno djece s teškoćama je iznimno važno, zahtjevno, ali prije svega bitno, i zbog toga je i ovaj projekt jako važan. Zadnjih godina se Grad trudi napraviti sve što može kako bi poboljšali status djece s teškoćama i njihovih roditelja. Ovaj projekt donosi dodatnu razinu pristupu djeci i pomaganje da se oni što bolje uključe odmah u školovanje", istaknula je dogradonačelnica Jelka Tepšić i nadodala kako je krajnji cilj izgradnja Centra za pružanje usluga u zajednici.  

"Grad Dubrovnik je jedini od četiri dalmatinske županije koji ima donešenu treću po redu Strategiju za izjednačavanje osoba s invaliditetom, koja je na snazi do 2025. godine, u svim našim aktivnostima ćemo pratiti tu strategiju, a uvijek smo spremni podržati sve dobre projekte", zaključila je Tepšić. 

"Nakon što je završio prvi četverogodišnji ciklus pomoćnika u nastavi Grad Dubrovnik je apicirao na novu 'turu' projekta i trenutno imamo 52 pomoćnika za 57 djece u osnovnim školama grada Dubrovnika. Imamo 33 pomoćnika za djecu u našim predškolskim ustanovama, i to 25 pomoćnika u DV Dubrovnik, odnosno osam pomoćnika u DV Pčelica. U 2021./2022. godini smo osigurali dva edukatora-rehabilitatora za osnovne škole Lapad i Montovjerna. Želja nam je da to dođe od Ministarstva znanosti i obrazovanja jer postoje svi zadovoljeni preduvjeti da se to dogodi, a Grad će nastaviti financirati ta dva stručnjaka do trenutka kada Ministarstvo preuzme financiranje", istaknuo je pročelnik Đivo Brčić.

"Prošle godine smo u osnovnoj školi Lapad otvorili odjel djelomične integracije i u ovom odjelu imamo pet učenika. To je druga škola kojoj je Grad Dubrovnik osnivač koja ima taj odjel, a želja nam je da i u drugim školama kada se za to steknu uvjeti imamo takve odjele. 

Želja nam je da i u našim vrtićima, po uzoru na škole, imamo odjele takve djelomične integracije. Da samo ona djeca koja imaju najtežu dijagnozu budu u školi za djecu s posebnim potrebama, a da sva djeca koja imaju blažu sliku budu uključena u redovan rad dječjih vrtića. Za to je potrebno stvoriti prostorne uvjete i mogućnost trećeg odgojitelja i na tome radimo. Pripremamo sve da od iduće školske godine imamo i odgojno obrazovne skupine u kojima će biti i djeca s teškoćama u razvoju, zajedno sa svojim kolegama, a koji će se ovisno o njihovim potrebama u datom trenutku moći odvojiti od te skupine i dobiti svu pomoć koja im treba. To je naša obveza. Imamo velikih problema jer su liste čekanja duge, ali radimo na tome", kazao je Brčić. 

"Prepoznali smo da trebamo raditi rano. Stručnjaci trebaju razmišljati o tome koja vrsta programa je potrebna. Svaki učitelj ima puno posla sa tipičnom djecom, moramo razmišljati da postoje rizici i izazovi školovanja djece i kada nema poštekoća jer je to jedan dinamičan proces", istaknula je profesorica, defektologinja Ljiljana Pintarić Mlinar i naglasila kako ulaganje u programe kojima se rano radi s djecom kojima je pomoć potrebna donosi višestruke benefite u budućnosti. 

U školsku godinu 2021./2022. upisano je 30 učenika s poteškoćama u razvoju. Ukupno u našoj županiji imamo 619 učenika s teškoćama koji pohađaju nastavu, od toga 546 učenika u osnovnim školama i 73 učenika u srednjoj školi. 

Popularni Članci