test

TREBAJU LI KREVETI U PLUS ILI MINUS? Pitali smo turističke stručnjake hoće li turisti koji dođu novim letovima Ryanaira imati gdje spavati

Autor: Petra Srebrović Autori fotografija: V.S.
Niskotarifaš najavio je plan o 600 tisuća prevezenih putnika na 'dubrovačkim linijama' u sljedećoj godini, pa je upitno hoće li u vrhuncu sezone u gradu nedostajati smještajnih kapaciteta

Ryanair uspostavlja bazu u Zračnoj luci Ruđer Bošković uz dva moderna zrakoplova i povezivat će Dubrovnik s 18 svjetskih destinacija: Dublin, Beč, London, Rim, Stockholm, Helsinki, Berlin, Milano, Pariz, Bruxselles, Baden-Baden, Memmingen, Krakow, Manchester, Dusseldorf, Poznan, Oslo, i Wroclaw. Ta je vijest prošlog tjedna dočekana s oduševljenjem, prvo zbog toga što će i Dubrovčani konačno imati bogatije letove po cijenama niskotarifaša, a onda i zbog činjenice što će tri linije (Dublin, London i Beč) ostati i u zimskom periodu. To naravno, budi nadu i u konačnu pojavu cjelogodišnjeg turizma u gradu kojem kronično nedostaje bilo kakvih letova u vansezonsko doba.

HOĆE LI IMATI GDJE SPAVATI?

Ryanair najavio je kako već u nadolazećoj sezoni na svojim 'dubrovačkim linijama' očekuje 600 tisuća putnika pa se otvorilo i pitanje – hoće li u vrhuncu sezone nedostajati smještajnih kapaciteta u gradu? Odgovore smo potražili kod turističkih stručnjaka. 

Dubrovačka poduzetnica, direktorica turističke agencije Dominium Travel, Slavica Grkeš, govori kako je i nju oduševila vijest o novim letovima, prvenstveno jer misli da je to super prilika za privatni smještaj, odnosno popunjanje kapaciteta u pred i postsezoni kako bi dosegnuli popunjenost kakvu imaju hoteli. 

„Potezala se tema kako je dovoljno privatnog smještaja i da je broj kreveta puno veći nego u hotelima, a stvari treba sagledati malo opširnije. U Dubrovniku imamo puno visokokategoriziranih hotela i privatnog smještaja. Hotela srednje kategorije s all inclusive ponudom nemamo. Svakako, i u ovom momentu se događaju nove kategorizacije smještaja i konačni broj kreveta ćemo znati na početku sljedeće sezone“, navodi Grkeš. 

TEK TREBA VIDJETI HOĆE LI SE RADITI O PORASTU BROJA PUTNIKA

Glavni izvršni direktor i suosnivač Direct Bookera, Nino Dubretić, kaže kako je pitanje (ne)dostatnog broja kreveta u budućnosti samo – matematika. 

„Ako imamo 52 leta tjedno više, puta kapacitet putnika, vrlo je jednostavno izračunati koliko gostiju, koji trebaju negdje i spavati, dolazi u Dubrovnik. Ovaj dogovor s Ryanairom je izvrsna vijest za grad, posebno za pred i posezonu gdje imamo i viška kreveta, odnosno praznih smještajnih kapaciteta, ali je pitanje hoće li nam faliti kreveta u visokoj sezoni. Ukoliko to budu novi gosti, onda ćemo i trebati neke nove smještajne kapacitete, ali teško je govoriti unaprijed jer prvo je pitanje hoće li popunjenost tih novih aviona Ryanaira rezultirati padom u nekim drugim aviokompanijama“, iznosi Dubretić pa dodaje:„Mi možemo iduće sezone imati taj 'slatki problem' overbookinga i manjka kreveta, ali jedino ako to budu novi gosti“.  

Dubretić kaže kako se postavlja i pitanje - ako ljudi biraju koji je let najpovoljniji, tko će napuniti one skuplje letove i hoće li oni zbog toga imati pad u popunjenosti? „Zato će sezona pred nama biti testna“, poentira. 

Tek po onome što će se u idućoj sezoni događati moći će se precizno odgovoriti na pitanje je li narastao ukupni broj dolazaka u Zračnoj luci Ruđer Bošković, ili se rast putnika na linijama Ryanaira kompenzirao padom na nekim drugim linijama, i u konačnici – treba li Dubrovniku novih kreveta. 

'LOŠI' GOSTI? – GLUPOST.

Oni koji vole putovati pa godišnje odmore i slobodne (neradne) dane koriste za bijeg iz svojih gradova, često 'surfaju' po stranicama koje filtriraju dostupne letove i nude one povoljnije. Društvene mreže prepune su 'trikova' kako pronaći što jeftinije letove, pa se tako skrivaju IP adrese, gase opcije lokacije i slično, a na kraju se nerijetko letovi traže i bez odabranih krajnjih lokacija. Mnogi upravo na taj način i izabiru destinaciju za putovanje, pretraže dostupne letove, pa među ponuđenim odabiru najjeftiniji i nakon toga planiraju putovanje na toj destinaciji. S druge strane, nerijetko će se u razgovorima čuti kako gradu „gosti koji dolaze niskobudžetnim linijama ne trebaju“, uz obrazloženje kako oni malo troše jer nisu 'dubokog džepa'. Ima li u tome istine?

„Ja sam apsolutno čvrstog stava protiv dijeljenja kvalitete gostiju po letu kojim dolaze. Čak sam o tome razgovarao i s nekim predstavnicima naših hotela s pet zvjezdica da vidim postoji li kod njih ta predrasuda i što oni misle. Mogu reći kako dijele moje stavove, odlučni su da se goste ne dijeli po tome kojim letom dolaze. Naravno da je činjenica da će letovi Ryanaira otvoriti i neka dodatna slobodna mjesta na skupljim letovima gdje će onda doći onaj postotak ljudi kojima je svejedno hoće li kartu platiti 50 ili 150 eura, ali na kraju to su europska putovanja od otprilike dva sata, pitanje je tko je uopće spreman 'spiskati' toliko više novca zbog malo više mjesta ispred noga“, zaključuje Dubretić. 

Grkeš dijeli njegov stav, i kaže – ne slaže se s izjavama kako 'lošiji gosti dolaze Ryanairom'. 

„Što uopće znači loši gosti? Stavimo u korelaciju da će četveročlana obitelj platiti povratnu kartu iz Pariza 320 eura, umjesto dosadašnjih 1500 eura. Tu razliku će možda potrošiti na bolji smještaj ili vanpansionsku potrošnju. Uglavnom, mislim da je to zabluda. Ako sam trebala negdje putovati određene datume, osobno me nije interesiralo s kim idem, samo da me dovede do destinacije, ako je moguće bez presjedanja. Najiskrenije mislim da će tako razmišljati i svi budući gosti koji nam odluče doći“, apostrofira Grkeš. 

PUNO SE NADE ULAŽE U VANSEZONSKE LETOVE RYANAIRA

Predsjednica Županijske komore Dubrovnik pri HGK, Nikolina Trojić, pozdravlja dolazak Ryanaira u Dubrovnik, a ističe kako vjeruje da će to doprinijeti prije svega boljoj disperziji gostiju tijekom godine, te boljoj popunjenosti već postojećih kapaciteta, što navodi kao dosadašnju 'glavnu boljku' u smještajnom segmentu. 

„Što se tiče potreba za novim kapacitetima, to ćemo tek vidjeti. Ono što je sigurno, tržište će učiniti svoje. U predsezoni i posezoni sigurno nećemo imati problema s manjkom smještaja, dok će vjerojatno u srcu sezone to biti slučaj“, smatra Trojić, no dodaje kako će nadolazeće sezone taj pritisak na smještaj biti manje izražen. 

„Iduće, 2024. godine zbog Europskog nogometnog prvenstva će sigurno jedan dio naših ciljanih gostiju godišnji provesti u zemljama gdje se prvenstvo odvija, umjesto na moru. Očekujem da će se ovaj nedostatak više osjetiti u srcu sezone 2025. godine, ako se linije zadrže i postignu punu marketinšku snagu na emitivnim tržištima“, zaključuje Trojić. 

Popularni Članci