Traje izborna šutnja, kazne za prekršitelje i do 66 tisuća eura
Izborna šutnja traje cijeli današnji dan, i nedjelju do 19 sati, tj. do zatvaranja biračkih mjesta.
U ponoć je završila promidžba za lokalne izbore i počela izborna šutnja, kandidati i političke stranke rekli su što su imali, u nedjelju su na potezu birači koji će odlučiti tko će u iduće četiri godine voditi njihove općine, gradove i županije te ih zastupati u vijećima i skupštinama. Izborna šutnja traje cijelu subotu i nedjelju do 19 sati, tj. do zatvaranja 6600 biračkih mjesta koliko će ih u nedjelju biti otvoreno. Državno izborno povjerenstvo (DIP) pozvalo je sve sudionike izbora, ali i građane i medije da poštuju šutnju tim više što su za njezino kršenje propisane visoke novčane kazne.
Kreću se od 398 eura za fizičku osobu do 66.361 euro za pravnu, primjerice političku stranku koja prekrši šutnju. Odgovorna osoba u pravnoj osobi i kandidati mogu biti kažnjeni od 1327 do 3981 eura. Povrede izborne šutnje prijavljuju se općinskim, gradskim i županijskim izbornim povjerenstvima te Izbornom povjerenstvu Grada Zagreba čiji su kontakt podaci objavljeni na mrežnoj stranici DIP-a.
Dok je na snazi šutnja, izborni sudionici ne smiju javno predstavljati izborne programe, birače se ne smije nagovarati da glasuju za određenu listu ili kandidata, zabranjeno je objavljivati procjene izbornih rezultata, izjave i intervjue izbornih sudionika. Zabranjeno je i objavljivanje promidžbenih poruka i fotografija kandidata u medijima, postavljanja novih promidžbenih plakata ili letaka, upućivanje telefonskih poziva, SMS poruka ili mailova biračima.
DIP poziva kandidate, stranke i građane da ne postavljaju nove promidžbene sadržaje poput statusa, video klipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, odnosno platformama, kao što su Facebook, Instagram, Google, You Tube, X, TikTok i ostale, a koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih privatnih korisnika društvenih mreža. Medije i medijske nakladnike poziva da ne objavljuju fotografije, izjave, intervjue, da ne prenose eventualne konferencije za medije, javne događaje ili obraćanje javnosti izbornih sudionika, bez obzira radi li se o temi izravno vezanoj uz izbore ili o bilo kojoj drugoj temi.
Poziva ih i da iz svojih programskih sadržaja uklone sve što predstavlja izbornu promidžbu, kao što su primjerice reklame, linkovi i slikovni linkovi-oglasi (banneri) na portalima koji vode na mrežne stranice izbornih sudionika. Nešto više od 3, 5 milijuna hrvatskih birača u nedjelju bira lokalnu predstavničku i izvršnu vlast, za koje se kandidiralo 31.082 kandidata.