/* */

Tko stoji iza misterioznog plakata koji je uzburkao Dubrovnik?

Autor: dubrovackidnevnik.hr

Dubrovnik je danas preplavljen plakatima koji su izazvali više pitanja nego odgovora. Bijela podloga, jednostavna poruka i enigmatičan potpis: "Dubrovnik je grad između Moskve i Washingtona. Svijet je naša mjera."

Bez potpisa, bez logotipa, bez poznatog lica. Samo rečenica koja odzvanja geopolitičkim ambicijama i lokalnim duhom, i grafički simbol nalik na spoj grčkog slova sigma i slova F.

Tko je autor? Što poruka znači? I – najvažnije – je li ovo početak nove političke kampanje?

Po dubrovačkim kafićima već se nagađa da iza svega stoji aktualni gradonačelnik Mato Franković koji, iako još nije službeno objavio kandidaturu, navodno priprema teren za svoj treći mandat. Stil poruke i globalni ton svakako asociraju na njegove prethodne narative u kampanjama – Dubrovnik kao otvoreni grad, grad svjetskog glasa i važnosti.

No ako je to doista teaser Frankovićeve kampanje – zašto ga se ne potpisuje? Je li riječ o novoj strategiji?

Ili možda netko drugi želi rebrendirati Dubrovnik kao „grad između Istoka i Zapada“?

Drugi krug plakata, poruka ili javnih istupa sigurno će donijeti odgovore. Do tada, Dubrovnik nagađa. A možda je upravo to i bila namjera.

"DUBROVNIK JE GRAD IZMEĐU MOSKVE I WASHINGTONA
SVIJET JE NAŠA MJERA."

Ispod toga se nalazi znak koji podsjeća na grčko slovo sigma (Σ) i slovo F — što bi moglo sugerirati inicijale, skriveni potpis ili vizualni identitet neke kampanje.

Ovakav plakat funkcionira kao klasični teaser – nema imena kandidata, nema logotipa stranke, niti klasičnih političkih poruka. To sugerira da se radi o uvodu u političku kampanju čiji će identitet biti otkriven u sljedećoj fazi. Ipak, poruka je vrlo jasna u svojoj dvosmislenosti i geopolitičkoj težini.

Poruka "između Moskve i Washingtona" jasno evocira ideju o globalnom pozicioniranju Dubrovnika – ne samo kao lokalnog ili hrvatskog grada, nego kao kozmopolitskog mjesta koje ima svoje mišljenje u svijetu velikih. Time se Dubrovnik figurativno postavlja na „geopolitičku sredinu svijeta“.

Estetika plakata

Vizualno, plakat izgleda pomalo nespretno – bijela pozadina, osnovni fontovi, bez dizajnerskih elemenata koji sugeriraju profesionalnu produkciju. To izaziva dojam da je riječ o amaterskom uratku, ili namjerno stiliziranom minimalizmu s ciljem izazivanja znatiželje i komentara, što je očito uspjelo jer se o plakatu već priča „po kafama“.

Popularni Članci