'

ŠTO NAM JE DONIO RYANAIR? Rekordnu predsezonu, pune apartmane, restorane, taksije i butige, a s njim povoljno leti i dubrovačka mladost

Autor: Lucija Komaić Autori fotografija: Lucija Komaić
Dubrovnik je ostvario milijunto noćenje već krajem svibnja, na razini cijele Dubrovačko – neretvanske županije turistički statistički podaci su izvrsni, a najviše je rastao upravo privatni smještaj u travnju i svibnju, otkad je irski niskobudžetni avioprijevoznik uspostavio svoju bazu u Dubrovniku kojega svakodnevno povezuje s brojnim europskim destinacijama 

Predsezona teče izvrsno i s prvim danom lipnja u Dubrovačko – neretvanskoj županiji boravilo je 30 tisuća turista. I Grad je pun gostiju, na svakom koraku su dobro popunjeni ugostiteljski objekti, taksiji, autobusi ili izletnički brodovi. Milijunto noćenje u Dubrovniku ostvareno je već krajem svibnja, a i drugi statistički podaci su u porastu.  

Tako je u Dubrovniku u svibnju ostvareno 169 793 dolazaka i 512683 noćenja, što je porast od 23 posto u dolascima i  25 posto u noćenjima u odnosu na prethodnu godinu. 

Na razini Dubrovačko – neretvanske županije ostvareno je 241267 dolazaka i 806711 noćenja što je 17 posto više dolazaka, a 22 posto više noćenja u usporedbi sa svibnjem 2023. 

Rast od 30, 40, 50 posto 

Zračna luka Ruđer Bošković u svibnju 2024. godine zabilježila je brojku od 361759 putnika, što predstavlja rast od oko 31 posto u odnosu na prethodnu godinu. Tijekom prvih pet mjeseci zabilježen je rast broja putnika od 25 posto.  

Lucija Komaić

Prema vrsti smještaja, u dubrovačkim hotelima je zabilježeno 89988 dolazaka te ostvareno 262861 noćenja, dok je u privatnom smještaju zabilježeno 57639 dolazaka i ostvareno 188608 noćenja. 

S obzirom na to kako brojka noćenja nije jedini indikator uspješnosti destinacije, iz Grada Dubrovnika su javili kako je i prodaja digitalne kartice Dubrovnik pass u prvih pet mjeseci zabilježila promet od ukupno 4.337.780,00 milijuna eura, što predstavlja rast od 50 posto u odnosu na prošlu godinu. 

Prema vrsti smještaja na razini Dubrovačko – neretvanske županije, 13 posto više noćenja u odnosu na prošlogodišnji svibanj ostvareno je u hotelima, a čak 36 posto više u objektima u domaćinstvu. U samom Gradu Dubrovniku trend rasta u privatnom smještaju još je i veći.  

Ono što najviše odskače od uobičajenih pozitivnih trendova je veliki porast dolazaka i noćenja u privatnom smještaju u travnju i svibnju što koincidira s dolaskom niskobudžetnog avioprijevoznika Ryanair.  

Dubretić: Ryanair je donio revoluciju u predsezoni 

Nino Dubretić iz Direct Bookera, tvrtke koja se bavi upravljanjem objektima u privatnom smještaju i član Turističkog vijeća Turističke zajednice grada Dubrovnika, odgovorio je na pitanje je li veliki porast pokazatelja u  privatnom smještaju  doprinos upravo Ryanaira koji je prije dva mjeseca pokrenuo svoju bazu u Dubrovniku kojega svakog tjedna više puta povezuje sa 16 europskih destinacija.  

dfghj

''U ovom razdoblju nije bilo nekog značajnijeg porasta kapaciteta u privatnom smještaju, a to se vidi prema ukupnom broju smještajnih jedinica na platformama. Nije bila neka navala novih iznajmljivača, nije se ništa značajno dogodilo,  rekao bih kako je to normalno disanje tržišta, dio njih dolazi, netko odlazi. Najveća promjena jest taj Ryanair, koji je uspostavio  direktnu vezu s velikim brojem novih destinacija i novih gostiju'', odgovara Dubretić.  

''Onim gostima koji putuju ili žele putovati preko Ryanaira, sad se nudi i Dubrovnik, a prije nije. To su uglavnom destinacije sa sjevera Europe, a na tim tržištima su gosti koji traže toplije krajeve za odmor, a mi smo im tu relativno najbliži.  Zapravo Ryanair u predsezoni i jest donio tu revoluciju,  kako smo i mislili. Ti su letovi jako dobro popunjeni, čak i domaći putuju što je osvježenje i možemo reći podizanje kvalitete života i domaćih ljudi'', govori Dubretić koji smatra kako će se pozitivan trend nastaviti u sezoni i nakon nje.  

''Naznaka pozitivnih trendova u budućnosti'' 

''Naravno, ako je sve normalno, zakon brojeva je takav da je svaka sezona bolja od prethodne, svaka generacija putuje sve više, letovi su sve jeftiniji i to je nekakav prirodan slijed, ali s Ryanairom je to na jednoj novoj razini. U travnju i svibnju bilježimo nerealno visoke poraste u postotku i sad se pokazalo ono što smo uvijek i mislili, kako upravo travanj i svibanj mogu biti idealni za posjet ''City Break'' destinaciji kako što je Dubrovnik,  zbog nižih temperatura i manje gužve. Ako dođeš u prosjeku tri dana, sigurno je bolje to napraviti u predsezoni ili posezoni. To je nekakva naznaka onoga što nas čeka u budućnosti, a ja vjerujem kako će i ova razdoblja biti okarakterizirana kao srednja sezona s tendencijom rasta prema visokoj'', optimističan je Dubretić.  

Slavica Grkeš, potpredsjednica  strukovne grupe putničkih agencija Županijske komore Dubrovnik pri HGK i vlasnica tvrtke Dominium Travel d.o.o., koja se između ostaloga bavi upravljanjem objektima u privatnom smještaju također smatra kako je za visoke brojke zaslužan upravo Ryanair.  

Grkeš: Bilježimo porast od 103 posto u travnju i 74 posto u svibnju 

''Ostanci su još uvijek kratki, ali rast broja noćenja, kad  su u pitanju objekti kojima mi upravljamo, je 103 posto više u travnju u odnosu na 2023. godinu,  a 74 posto više u svibnju u odnosu na prošlogodišnji. U lipnju primjećujemo rupe zbog  Europskog prvenstva u Njemačkoj i olimpijade u Parizu, ali sve će se to riješiti u ''last minuteu''  i pretpostavljam kako će se pozitivan trend nastaviti'', kaže Grkeš.   

dfcggvb

''Primjetan je značajan rast broja noćenja u Dubrovniku, ali moram napomenuti kako Mljet, na kojem imamo dosta smještajnih jedinica, radi dosta lošije nego prošle godine, pogotovo u odnosu na razdoblje korone kada se na otoku tražio krevet više. To dovoljno govori o dinamici i trendovima u turizmu i koliko se sve mijenja i koliko moramo uvijek biti spremni na prilagodbe'', upozorava Grkeš.  

''Opravdali smo sva ulaganja u privatni smještaj koja smo radili ove zime, renovirajući i otvarajući nove smještajne kapacitete na području Dubrovnika, drago mi je da smo napravili dobru procjenu. Oduvijek govorim kako je samo bitno da nam gosti dođu, a sve ostalo je na nama. Ne znam zašto se ovoliko čekalo, ali Ryanair je pun pogodak'', smatra Grkeš.  

''Moramo još prilagoditi ponudu ovako kratkim ostancima, ali sezona će biti rekordna i nadam se da ćemo je izvući s vrhunskim ocjenama kao i do sada'', zaključuje.  

Zračna luka: Bilo je izazova, ali sve smo ih riješili, zadovoljni smo rezultatom 

Veliki porast u predsezoni i do kraja svibnja bilježi i Zračna luka Dubrovnik iz koje su nam odgovorili na pitanja o tome kako se dolazak Ryanaira odrazio na njihovo poslovanje i kakva je popunjenost ovih svakodnevnih letova.   

Lucija Komaić

U prva dva mjeseca operacija, travanj i svibanj,  popunjenost letova Ryanaira u dolasku je oko 84 posto,  dok je popunjenost u odlasku oko 76 posto.  

''Nastavno na navedeno, Zračna luka Ruđer Bošković je zadovoljna ostvarenim rezultatima i brojem putnika s obzirom na to da je isto zapravo ostvareno u predsezoni. Uzimajući u obzir sve navedeno, vrlo smo zadovoljni ostvarenom suradnjom s Ryanairom te uspostavom baze u našoj zračnoj luci. Želimo istaknuti kako smo imali dosta izazova oko uspostave baze kao i samim pripremama za uspostavu baze, međutim sve je odrađeno u skladu s planom i zadanim rokovima, na obostrano zadovoljstvo Ryanaira i Zračne luke Ruđer Bošković“, zaključuju.  

Raste dobit, padaju cijene 

Irski zračni prijevoznik, najveći u Europi po broju putnika, osim što utječe na povećanje turističkih statistika u destinacijama u koje leti, i sam bilježi pozitivne pokazatelje. Kako su izvijestili iz tvrtke u svibnju, Ryanair je ostvario skok godišnje dobiti za više od trećine te su priopćili kako će se zbog toga usporiti daljnji rast cijena njihovih aviokarata te će one i dalje ostati prihvatljive većini putnika.  

xdcfvghbn

Tako je već prethodna dva mjeseca moguće putovati ili planirati putovanje iz Dubrovnika Ryanairom po prihvatljivim cijenama u  Dublin, Beč, London, Rim, Helsinki, Berlin, Milano, Paris, Brussels, Baden-Baden, Memmingen, Krakow, Manchester, Dusseldorf, Poznan, Oslo i Wroclaw. 

Kako sve ne bi ostalo samo ma turizmu i turistima, potrebno se osvrnuti na nove mogućnosti koje je dolazak niskobudžetnog avioprijevoznika donio Dubrovčanima, osim popunjenih apartmana, restorana i taksija. To je prije svega dostupnost novih destinacija po prihvatljivim cijenama, a na putovanja u nove destinacije odlučuje se sve više Dubrovčana, a posebno onih mlađih.  

Putuju i tinejdžeri i studenti 

Jedna od njih je i Lorena Arias (19) iz Dubrovnika, koja je kroz prva dva mjeseca otkad je uspostavljena baza Ryanaira već letjela dva puta s ovim avioprijevoznikom, jednom u Helsinki u Finsku, a drugi put u Italiju, u Milano, u susret s prijateljima koje je upoznala na razmjeni. Kako kaže, u njihovoj generaciji svi su dolazak Ryanaira dočekali izrazito pozitivno.  

srdbh

''Mladi s ovako dostupnim letovima imaju više mogućnosti za izaći iz grada i putovati. To je izvrsna prilika za studente i sve one koji žele putovati uz prihvatljivi iznos karte. Dosad sam putovala u Helsinki  i Milano, zbog jeftinih letova koji su dostupni, a sigurno ću putovati s Ryanairom i dalje', kaže Lorena Arias.  

Dubrovnik je specifičan, geografska izoliranost sigurno je jednim dijelom otežala putovanja i samog lokalnog stanovništva, posebno tijekom zimskih mjeseci uz već poznate izazove suživota lokalnog stanovništva i Croatia Airlinesa. Dostupnost novih destinacija svakako je pozitivna vijest uz sve one dobre turističke pokazatelje koje bilježi dubrovačko područje ove predsezone.  

No, kako svaka medalja ima dvije strane, tako će se i učinak ovih pozitivnih trendova zasigurno narednih tjedana promatrati i kroz druge pokazatelje poput gužvi, otežane usluge u prometu i trgovinama,  promjenom strukture gostiju i njihovih navika, uzavrelom atmosferom među svima onima koji rade pojačanim intenzitetom iako prava sezona još nije ni počela, a s obzirom na najave, bit će rekordna. Tko preživi, pričat će, a možda na kraju i odletjeti na zasluženi odmor u neku od dostupnih destinacija.  

Popularni Članci