Stanovnici u strahu: Je li UPU Sv. Jakov u koliziji s projektom Spojne ceste od F. Supila do V. Bukovca?

Autor: Petra Srebrović Autori fotografija: Petra Srebrović

Pred dubrovačkim gradskim vijećnicima u četvrtak će se naći dokument koji bi mogao promijeniti vizure jednog od najljepših dijelova grada, a riječ je o naselju Sv. Jakov. 

Još u doba korone, na ljeto 2020. godine, održana je javna rasprava na kojoj je Dubrovčanima prezentiran novi Urbanistički plan uređenja naziva 2.2. 'Sv. Jakov', a riječ je o prostornom planu čiju su izradu financirali investitori koji žele izgraditi nove objekte, odnosno vile,  zbog kojih im je potreban urbanistički plan koji će to omogućiti. Osim što im je potreban urbanistički plan, potreban im je  i kolni pristup vilama koje se planiraju graditi koji se planira na dijelu stare ceste, prilaza „karavanskom putu“.

No, iako bi četiri nova objekta zasigurno promijenila vizure ovog dijela Dubrovnika, najvažnije pitanje javnog interesa je rješavanje problematike neodrživog prometovanja kroz naselje sv. Jakov i pitanje Spojne ceste između ulica Frana Supila i Vlaha Bukovca koja se obećava već godinama, a čija je izrada projekta u tijeku, kako nam kažu stanari, naručena i financirana od strane Grada.

KROZ SV. JAKOV JEDNOSMJERNO

Riječ je o cesti na trasi tzv. 'prilaza Karavanskom putu', makadamskom putu koji vodi od ulice sv. F. Supila do ulice V. Bukovca. Stanovnici neumorno, desetljećima, traže da se taj makadamski put uredi u funkcionalnu prometnicu kako bi promet kroz sv. Jakov mogao postati jednosmjeran čime bi se omogućila sigurnost stanovnicima Sv. Jakova, ali i svim ostalim Dubrovčanima koji tu idu u šetnju, na kupanje, pa i raditi.

Petra Srebrović

Početak makadamskog puta prema Belvederu

„Već 20 godina molimo sve gradonačelnike i relevantna upravna tijela za rješavanje neodrživog i po živote i imovinu stanara opasnog stanja u prometu ulicom Vlaha Bukovca, koja je mjestimično široka svega 280 centimetara! Cesta se urušava kod Vile Gjivović, njome ne mogu prolaziti interventna vozila od proljeća do kasne jeseni, a auti povremeno udaraju pješake“, upozorava jedna stanovnica Sv. Jakova i dodaje kako je na današnjoj dvosmjernoj cesti na nekim dijelovima promet teško moguć i osobnom vozilu u samo jednom smjeru. Posebno ističe kako se već dogodilo da vatrogasno vozilo nije moglo pristupiti kući u kojoj je planuo požar, a dogodilo se i da su osobu koja je imala opasno zdravstveno stanje morali nositi do Vile Dubrovnik jer hitna nije mogla proći ulicom.

Gradska uprava je uvidjevši problematiku prometovanja kroz sv. Jakov zatražila izradu Studije prometovanja ulicom Vlaha Bukovca, temeljem koje su napravljene hitne mjere poput postavljanja prometnih znakova s preporukom brzine 30 i slično. Ipak, konkretno rješenje problema je u izgradnji Spojne ceste između ulica F. Supila i V. Bukovca , starim tzv. „Karavanskim putem“, što je ucrtano i u važećem GUP-u Grada Dubrovnika.

HOĆE LI NOVI UPU 'ZAKOČITI' NOVU CESTU?

U odredbama GUP-a Grada Dubrovnika, Karavanski put je određen kao cesta, a s obzirom na mogućnosti i prilike na terenu, kao i na konzervatorske smjernice, nije moguće ostvarivanje punog profila prometnice, ali je zato osigurana kolna površina u širini od 3,5 metra, te je uz to rezerviran i prostor proširenja s južne strane postojeće ulice širine 1,6 m, na čestice koje graniče s Karavanskim putem, sve kako bi se osigurala i pješačka površina uz prometnicu. Iz Grada su i ranije komunicirali kako je rekonstrukcija postojećeg Karavanskog puta, čija je čestica u potpunosti u vlasništvu Grada Dubrovnika, zapravo jedina realna mogućnost i minimalno invazivno rješenje za prostor.

Cesta je ucrtana u GUP-u, u čemu je onda problem? U UPU-u 2.2. 'Sv. Jakov' koji će u četvrtak pred vijećnike. Naime, prema kartografskom prikazu UPU-a, cesta je ucrtana tek djelomično – svojim gornjim dijelom, uz cestu F. Supila! Dio je to koji vodi do parcela na kojima bi se trebale graditi nove vile, a ostatak ceste odnosno starog „Karavanskog puta“ UPU sv. Jakov ne uključuje. Cesta tu završava kao slijepa ulica, ne nastavlja se dalje do samostana sv. Jakova kako je predviđeno GUP-om. Zbog toga se stanovnici pitaju hoće li eventualno Usvajanje ovakvog Urbanističkog plana uređenja biti u direktnoj suprotnosti s projektom Spojne ceste koja bi trebala riješiti desetljeće problema u prometu Sv. Jakova.  

nbgvc

UPU 2.2. Sv. Jakov

„Koliko će eventualna izgradnja Spojne ceste, ako dobije sve dozvole, biti moguća ukoliko prođe ovaj UPU, zaista ne znamo. Na javnom predstavljanju UPU-a 2020. godine iznijeli smo pismeno i usmeno primjedbe, a je li se nešto i promijenilo u tretiranju ceste, odnosno je li cesta ostala samo kolni prilaz planiranim vilama, ne znamo“, iznosi stanovnica Sv. Jakova s kojom razgovaramo.

Ističe i kako stanovnici nemaju problem s gradnjom, niti žele ulaziti u pitanja urbanizma, ali ih brine pitanje prometa.

„Hoće li se nastaviti izrada projekta Spojne ceste, naručenog i financiranog od strane Grada, odnosno hoće li se na tome nastaviti raditi bez obzira na očito skoro prihvaćanje UPU-a Sv. Jakov, naručenog i financiranog od strane privatnih osoba, to je za nas najvažnije pitanje“, ističe.

Petra Srebrović

IZ GRADSKE UPRAVE BEZ ODGOVORA

Pitali smo Grad Dubrovnik i službeno hoće li eventualno usvajanje UPU-a 2.2. Sv. Jakov biti u koliziji s projektom prometnice od Ulice Vlaha Bukovca do Ulice Frana Supila u punom profilu ceste, odnosno hoće li eventualno usvajanje UPU-a 2.2. Sv. Jakov onemogućiti izgradnju te ceste i uspostavljanje jednosmjernog prometa kroz naselje.

Iako su građani zabrinuti s obzirom na to da je u kartografskom prikazu UPU-a prometnica ucrtana tek djelomično, a ne u punom profilu, kakav bi omogućio uspostavljanje jednosmjernog prometa, odgovor iz gradske uprave do zaključenja teksta nismo dobili.

Popularni Članci