'Srđevci' se osvrnuli na izmjene prostornih planova Sveti Jakov i Radeljević

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović/DD

Stranka 'Srđ je Grad' uputila je priopćenje koje prenosimo u cijelosti. 

Na sjednici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika pred nama su bila dva investitorska UPU-a: UPU “Sveti Jakov” i UPU “Radeljević – Libertas”. Tijekom čitavog našeg političkog djelovanja, kontinuirano ističemo da smo protiv toga da se niži prostorni planovi ne pokreću zbog jasnih razvojnih potreba ili urbane logike, nego gotovo isključivo na poticaj privatnog investitora.

Urbanizam, pa onda i njegov provedbeni oblik u vidu urbanističkih planova višeg i nižeg reda, mora se baviti logičnim cjelinama prostora i tražiti ravnotežu između privatnog i javnog interesa, uz poštivanje građana koji na tim područjima žive.

O prometnim gužvama i nedostatku funkcionalne prometne mreže koja odgovara suvremenim potrebama Dubrovnika, znaju i ptice na grani. Upravo zato još je problematičnije kada donosimo planove koji su svojim obuhvatom gotovo isključivo usmjereni na potrebe maksimizacije privatnog ulaganja, bez sagledavanja širih urbanih potreba – osobito prometnih!

IZBRISANA SPOJNA CESTA

UPU “Radeljević – Libertas” prošlog tjedna je nakon skoro 50 godina planiranja, izbrisao ključnu spojnu cestu Vukovarske i Ulice Andrije Hebranga. Time su građani Gruža, Kantafiga i Mokošice ostali bez prometnog rješenja koje je imalo potencijal znatno rasteretiti promet. Ovaj prostor, donošenjem UPU-a, (p)ostaje “otok sam za sebe”. Odgovor na pitanje kako ćemo nadomjestiti ovaj gubitak u prostornim planovima, nismo dobili. Ostaje vidjeti hoće li i kako “novi GUP” prepoznati i riješiti ovu potrebu. Jer izbrisati je lako, a isplanirati novo rješenje nakon 50 godina puno je teže.

Područje Svetog Jakova već je godinama preopterećeno izgradnjom, osobito s obzirom na nedovoljnu komunalnu infrastrukturu koja ne može pratiti takve graditeljske ambicije. Tijekom sve dulje turističke sezone, ovaj dio grada često ostaje popuno blokiran, kako za potrebe stanovnika, tako i za hitne službe, a zbog velike količine prometa na uskoj Ulici Vlaha Bukovca. Ova ulica ne može istodobno biti i kolna i pješačka, a za napomenuti je i da je u nekim dijelovima statički narušena.

TRI PITANJA ZA SV. JAKOV

Grad Dubrovnik započeo je izradu projekta spojne ceste Frana Supila i Vlaha Bukovca na trasi starog karavanskog puta, sukladno postojećem GUP-u i stvarnom stanju na terenu. Ovo je jedina preostala moguća prometna trasa, a djelomično je obuhvaćena  UPU-om “Svetim Jakovom” koji ju tretira kao pristupni put investitorskim česticama.

Zbog toga smo na sjednici postavili tri ključna pitanja:

1. Hoće li donošenje UPU-a Sveti Jakov zaustaviti izgradnju spojne ceste Frana Supila i Vlaha Bukovca?

2. Kada će spojna ceste dobiti lokacijsku dozvolu?

3. Hoće li se graditi u jednoj fazi?

Bojazan javnosti, pa tako i naša, jest da se ne dogodi scenarij u kojem stanovnici Svetog Jakova ostaju samo s pristupnim putem investitorskim parcelama, bez izgradnje ostatka ceste prema Vlahu Bukovcu. Taj scenarij ne smije se dogoditi jer upravo ova prometnica može, kako smo na žalost vidjeli proteklih sezona, nekad i život značiti.

NEKA OSTANE ZAPISANO

Od gradonačelnika smo saznali odgovore, pa neka ostanu i ovdje zapisani. Spojna cesta Frana Supila i Vlaha Bukovca ide dalje bez obzira na UPU Sveti Jakov, uskoro će dobiti lokacijsku dozvolu, a nalazit će se u proračunu za 2026. godinu te graditi u jednoj fazi.

Nadajmo se da će i biti tako, jer struka crta, vijećnici (iz)glasaju, a mi svi skupa zajedno živimo s rezultatima tih odluka. Posljedice pogrešaka u planiranju prostora ne vide se odmah, ali se trajno osjećaju.

Stoga naša obaveza nije pisati planove prema željama investitora, već štiti prostor, dobrobit građana i dugoročni razvoj grada. 

Popularni Članci