/* */

Konstruktivan sastanak gradonačelnika s ugostiteljima: 'Dubrovnik je brend iznad svih, poslujete u spomeniku kulture, ali nismo Sjeverna Koreja' (FOTO)

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović

Gradonačelnik Mato Franković sa suradnicima održao je sastanak s ugostiteljima u Velikoj vijećnici. Pripreme za sezonu bila je tema javnog sastanka na kojemu su gradonačelnik i ugostitelji razgovarali o turističkoj sezoni koja je pred njima, a ugostitelji su imali priliku postaviti pitanja i iznijeti probleme koji ih muče.

Gradonačelnik Franković je naglasio kako je sastanak važan zbog komunikacije i rješavanja problema u poslovanju, a pohvalio je ugostitelje istaknuvši podatak kako se njih 99,99 posto drži propisa Grada Dubrovnika. Franković se posebno osvrnuo na pravilnik o reklamiranju budući da su ugostitelji imali najviše pritužbi oko njega.

- Nije nam želja da budemo kao Sjeverna Koreja, ali mora postojati neka mjera. Pripremili smo novi prijedlog odluke i još ga trebamo doraditi. Prva zona, povijesna jezgra, mora biti usuglašena s konzervatorima - kazao je Franković na što je predsjednik Udruge ugostitelja Duborovnik Ante Vlašić dodao kako je odluka o oglašavanju loša.

'BEZ REKLAMIRANJA NEĆEMO MOĆI FUNKCIONIRATI'

- Ugostiteljstvo nije nešto novo što se događa Dubrovniku. Poštujem pravila i ona moraju postojati, ali mislim da se otišlo predaleko po pitanju reklamiranja jer se ukida svaki oblik individualizma u prvoj zoni. Svaki poslovni subjekt osmišljava poslovanja na individualnoj razini i tako se stvara brend koji je primarna garancija kvalitete dobrog proizvoda. Mi smo uložili sve u stvaranje tog brenda tako da s ovim oblikom reklamiranja nećemo moći funkcionirati. Dubrovnik treba biti grad po mjeri građana, ali i mi smo građani, živimo od ovog grada i za ovaj grad - kazao je Vlašić na što mu je gradonačelnik odgovorio kako razumije i poštuje svakog ugostitelja.

- Znam da morate razvijati svoj brend, ali jedan brend je iznad svih, a to je Dubrovnik i kad se odlučite poslovati u takvom brendu onda pravila moraju biti drugačija. Zarađujete na osnovu pozicije, a to je Grad stoga je važno pomiriti te dvije strane i ne zaboraviti da poslujete u spomeniku kulture - poručio je Franković.

Ugostitelj Stijepo Šanje zamolio je gradonačelnika da mu pojasni zašto niti jedan ugostiteljski objekt ne smije staviti natpis da se zna ime lokala te je ponudio rješenja u obliku strate ili table na štafelaju.

- Omogućite nam da na neki način barem oglasimo kako se zove naš lokal. Ako Mlinar na Stradunu može imati onako veliki natpis, želim i ja. Također trebalo bi se znati može li se u nekom lokalu nešto pojesti, popiti, a ne da su svi isti jer ljudi ne znaju što nudimo. - naglasio je Šanje. Također i suvlasnik restorana Posat je kazao kako ljudi ne znaju ulaze li u crkvu ili ugostiteljski objekt.

'DANAS NITKO NIJE UŠAO U RESTORAN, A 30 RADNIKA MORA DOBITI PLAĆE'

- Evo ja sam lud k'o mjesec jer moram isplatiti plaće djelatnicima, a nitko nam danas nije ušao u restoran. Morate nam izaći u susret s nekim stvarima. Slažem se da mi bez Dubrovnika ne bi ništa napravili, ali bi onda znali da se ne bi ovim poslom bavili - kazao je dubrovački ugostitelj.

Franković je rekao kako će gradska uprava sagledati primjedbe ugostitelja te da će imati sluha.

- Danas se gosti većinom informiraju putem interneta. Nije sramota iz mjeseca u mjesec mijenjati odluku ako ona nije dovoljno dobra, no ne smijemo napraviti ništa na štetu Grada - istaknuo je gradonačelnik dodavši kako gradskoj upravi nije cilj nekoga zakinuti, ali reda mora biti. Najavio je kako u povijesnoj jezgri neće biti proširenja javnih površina te će uvesti moratorij na deset godina.

Na sastanku se govorilo o ugradnji mastolovaca, a gradonačelnik je najavio kako će oni biti obvezni za sve od iduće godine.

- Snimit ćemo kanalizacijski sustav prije i poslije sezone samo da bi dokazali onima koji ne vjeruju koliko masnoća se pusti i da dokažemo kako je važno ugraditi mastolovce. To će biti ključno za 2020 godinu. Mnogima tad ističe najam i onda ćemo na osnovu toga donijeti odluke kako i što dalje - najavio je gradonačelnik te pojasnio pitanje smanjenja javnih površina.
- To ne znači da ćemo ići u pješačke koridore, ne želimo smanjiti svima jer to nije rješenje. Razgovarat ćemo s vama kao partnerima i dogovoriti dugoročni zakup tako da možete planirati investicije. Grad želi biti partner ugostiteljima i nije nam cilj da discipliniramo i sankcioniramo bilo koga, ali nam je cilj držati se pravila i potpisanih ugovora - naglasio je Franković najavivši kako će novi ugovori za javne površine biti do kolovoza te da iste neće poskupjeti u idućem razdoblju, a naveo je kako će doći do korekcija cijena prostora koji su u vlasništvu grada.
Jedan od ugostitelja, vlasnik restorana Zuzori, pitao je gradonačelnik mora li javni wc biti baš u ulici Cvijete Zuzorić jer je tamo pet restorana te je izrazio zabrinutost zbog neugodnih mirisa i velikog prolaska ljudi.

'AKO NAM SE ISELE STANOVNICI IMAT ĆEMO GRAD MUZEJ'

- Nigdje na svijetu javni wc nije u centru grada. Bi li vi sjeli negdje kraj wc-a? Naravno da ne bi zbog neugodnih mirisa - poručio je on.

Franković je odgovorio kako su na prošlom sastanku sami ogositelji istaknuli kao problem nedostatak javnog wc-a u gradu. Wc će biti kao iz hotela s pet zvjezdica i uvijek će biti problem njegovo mjesto, ako to nije u Ulici Cvjete Zuzorić. Dubrovnik je jedan od najčišćih gradova i ne znam zašto bi bio problem održavati čistoću u javnom wc-u. Nama bi bilo najlaške da ne moramo trošiti šest milijuna kuna za kupnju prostora, ali wc nam je potreba - kazao je Franković dotaknuvši se i života u povijesnoj jezgri.

- Odluka o ukidanju glazbe iza 23.30 sati je bila dobra jer moramo shvatiti ljude koji tu žive i spavaju. Situacija prošle godine je bila puno bolja nego pretprošle. Ako nam se isele stanovnici imat ćemo grad muzej koji neće imati dušu i zato je važno naći sredinu. Možda ta odluka o glazbi nije politički pametna, ali je realna. Nije lako biti stanovnik povijesna jezgre, no mora postojati suživot s turizmom - naglasio je Franković. On je najavio i veći broj dolazaka kineskih gostiju kao i uvođenje direktne avionske linije Dubrovnik-Kina te je zamolio ugostitelje da još jednom razmisle o radu tijekom zime za što je gradska uprava već ranije osigurala besplatan najam javnih površina tijekom zimskih mjeseci.

- Bit ću najsretniji kad u gradu ne bude prekršaja, ali dok ih ima bit će i sankcija. Većina ugostitelja posluje korektno, mi možemo bilo što propisati, ali važno je da je to provedivo. Grad će također učiniti sve da maksimalno zaštiti ljude koji žive i radne u njemu. Nije nam cilj povećanje zarade već zaštita ljudi - zaključio je gradonačelnik Mato Franković na sastanku s dubrovačkim ugositeljima.

KAKVI SU GOSTI KOJI DOLAZE U DUBROVNIK

Na sastanku je prezentirano istraživanje Tomas koje je provedeno na uzorku od 1600 gostiju u Dubrovniku.  Sanda Čorak iz Instituta za turizam koji je proveo istraživanje predstavila je navike gostiju. Naime, istraživanje je provedeno, od kolovoza do listopada prošle godine, na ispitanicima koji su boravili u hotelima, obiteljskom smještaju i na kruzerima. Neka od glavnih pitanja su bila tko su gosti, što rade, koliko troše i na što troše.

Čorak je navela kako je profil gostiju u Dubrovniku prosječne dobi od 42 godine, dvije trećine su fakultetski obrazovani s visokim mjesečnim primanjima, njih 45 posto imaju više od četiri tisuće eura mjesečno, a 17 posto iznad sedam tisuća, a 63 posto je došlo s partnerom, a nešto manje s obiteljima. Većina gostiju je u prvom posjetu Dubrovniku, prosječno troše oko 170 eura, na smještaj ide oko 51 posto, dok 25 posto na hranu i piće, a 17 posto na ostalo. Gosti dolaze najviše zbog pasvinog odmora i opuštanja, novog iskustva i doživljaja, gastronomije, a ostali razlozi su kulturne znamenitosti i događanja, upoznavanje prirodnih ljepota...

Najbrojniji gosti motivirani gastronomijom su iz Velike Britanije, ostali iz Francuske i Skandinavija. Veliki broj informiran je putem interneta najviše društvenih mreža.
Posjetitelji su zadovoljni s ljepotom prirode, atmosferom, ljubaznosti, kvalitetom hrane, a nešto manje su zadovoljni s bogastvom gastronomske ponude i vrijednost za novac, prometnom dostupnosti, mogućnosti za kupnju... Negativni utjecaj na boravak bile su gužve na javnim površinama, prisutnost kruzera, prometne gužve, gužve na plažama, neugodni mirisi, neprimjereno odloženo smeće, buka...

Popularni Članci