RAZLIKA U CIJENI JE OGROMNA Provjerili smo je li se jeftinije voziti s Uberom ili Eko Taxijem
U Dubrovniku već dulje vrijeme su poznate cijene 'Plavog taksija' i tzv. 'Žutog taksija'. Startna cijena koju naplaćuje 'Plavi taksi' je 12 kuna, dok je 'Žuti taksi' naplaćuje 29 kuna, a svaki prijeđeni kilometar dodatnih devet kuna. S obzirom na liberalizaciju autotaksi tržišta koju je donio novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, Dubrovački dnevnik odlučio se voziti novim prijevoznicima u Dubrovniku, Uberom i Eko Taxijem, na istoj relaciji kako bi utvrdio koji je od njih povoljniji te procijenio njihovu uslugu.
Odabrana relacija bila je frekvetna dionica od Pila prema Gružu, točnije autobusnom kolodvoru. Dakle, radilo se o nešto više od tri kilometra.
UBER
Putem mobilne aplikacije ekipa Dubrovačkog dnevnika pozvala je Uber vozilo koje je nakon pet minuta stiglo na Pile. Bila je riječ o udobnom, klimatiziranom vozilu registracijskih oznaka iz unutrašnjosti Hrvatske. Za volanom je bio uljudan vozač, također iz unutrašnjosti Hrvatske, koji je pozdravio i krenuo s vožnjom.
Korisnici taksi usluga često se znaju žaliti na sam izgled i odijevanje taksista, no taksist koji je vozio Uberovo vozilo bio je pristojno odjeven i uredan. Jedino što za uho zapinje je što se požalio kako mu engleski jezik baš i ne ide, a što zasigurno i nije prednost u turističkom gradu poput Dubrovnika.
Vožnja od Pila do Gruža bila je udobna i protekla je u ležernom razgovoru o laganim temama. Po dolasku na odredište, u aplikaciji je stajalo kako je potrebno platiti 85 kuna, a nikakvi popusti nisu naznačeni. Također, za pruženu uslugu nije izdan račun. Usluga je plaćena gotovinom, za koju nismo dobili račun u fizičkom obliku, nego smo dobili potvrdu o plaćanju putem e-maila.
EKO TAXI
Vožnju Eko taksijem ekipa Dubrovačkog dnevnika naručila je putem mobilne aplikacije. Nedugo nakon narudžbe, vozilo Eko taksija je bila na Pilama. U vozilu je bio pristojan, uredan i prikladno odjeven vozač.
Tijekom vožnje prema kolodvoru također je komunicirao s putnicom. U jednom ležernom i općenitom razgovoru o Gradu, dotaknuo se i usluga koje pruža kuća za koju radi. Primjerice, tako je naglasio kako oni koji se voze Eko Taxijem utorkom mogu ostvariti popust na vožnju od 70 posto ako se plaća Mastercard ili Maestro karticom kroz Eko taxi aplikaciju, a kako je ostalim danima taj popust 20 posto.
Vožnja koja nas je s Uberom stajala 85 kuna, s Eko taksijem je stajala 35,80 kuna. Nakon plaćanja beskontaktnom karticom i ostvarivanja popusta od 20 posto, konačna je cijena iznosila 28,64 kune. Za navedenu je uslugu uredno izdan račun, a putem e-maila je stigla potvrda o plaćanju s detaljima o vožnji.
RAZLIKE U USLUZI
Nakon pruženih vožnji, može se ustanoviti kako su nas u oba vozila dočekala dva pristojna i uljudna vozača koji su s nama svo vrijeme ležerno komunicirali. Ipak, cijena vožnje Eko Taxi vozila je, posebno nakon popusta, bila znatno niža od vožnje Uberom.
Općepoznata je činjenica kako Uber ima različite tarife vožnje, s obzirom na samu potražnju u datom trenutku, stoga cijena usluge zna porasti i do nekoliko puta kad je gužva. S druge strane, Eko Taxi se drži fiksnih i transparentnih cijena koje su uredno istaknute u vozilu i kroz aplikaciju.
Posebno veseli što je razina kvalitete autotaksi usluge u Dubrovniku na visokoj razini te što putnici mogu birati čiju će uslugu koristiti.