Provjerili smo jesu li taksisti zadovoljni posebnim prometnim režimom: 'Bolje je nego što je bilo, ali bit će tu još 'porođajnih' muka'
Jučer je počela primjena Zone posebnog prometnog režima.
U Zagrebačkoj ulici, u blizini Javne garaže postavljen je novi semafor kojim se regulira ulazak u zonu posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre Dubrovnika. Cilj uspostave Zone je olakšati prometovanje građanima, smanjiti zagušenja i osigurati protočnost prometa. Dubrovnik je prvi grad u Hrvatskoj koji uvodi ovakav sustav, s ciljem trajnog i održivog rješenja prometnih problema. Iz Grada Dubrovnika više puta su naznačili kako svi građani imaju pravo prolaska i pristupa, bez bojazni da će biti sankcionirani. Pravo prolaska moguće je ostvariti na više načina – kroz status PPK kartice čiji su korisnici već u sustavu do stanovnika kontaktne zone i na temelju propusnice koju izdaje nadležni centar za upravljanje prometom.
Pitali smo Boža Miletića, tajnika udruge Lider koja broji 193 člana kako se taksisti snalaze u novoj prometnoj regulaciji.
"Tek je krenulo provođenje Zone posebnog prometnog režima i teško je odmah vidjeti neke promjene, ali činjenica je kako će doći do uvođenja reda u vidu smanjenja prometnih gužvi oko Grada. Svi naši članovi imaju pravo prolaska zonom, oni su evidentirani u informacijski sustav i mogu nesmetano prometovati. Pohvalio bih i voditelja odsjeka Harisa Zelentrovića koji je iznimno susretljiv i profesionalan u svom poslu", kazao je Miletić.
Dodao je kako smatra da neće biti lako poslovati onim taksi vozilima koji nemaju pravo prolaska Zonom jer ne mogu na Pilama iskrcavati i ukrcavati putnike, a to je najprometniji dio grada. Miletić je naglasio kako je uvođenje ovog prometnog sustava jedan od koraka koji vodi ka uvođenju reda u autotaksi djelatnost.
"Bit će tu sigurno 'porođajnih muka', ali mislim da će biti bolje nego što je bilo", komentirao je Miletić.
Dodao je što bi još trebalo učiniti da se uvede red u promet.
"Mi smo još predlagali uvođenje posebnih registracijskih oznaka za taksi vozila kako bi se odmah znalo je li legalno ili ne. Također predlažemo i mikrodozvole koje bi izdavao grad ili županija i uvođenje ispita o poznavanju mjesta gdje taksi vozilo prometuje, jer potrebno je ipak poznavati neke osnove. Vozači su najčešće prvi kontakt gosta s gradom i oni moraju biti dodatno obrazovani po pitanju lokacije u kojoj rade", predlaže Božo Miletić iz udruge Lider.