/* */

OVAKO ĆE SE VOZITI OKO GRADA Odzvonilo je gužvama, tisućama taksista i bezglavim 'rentacar-evcima' koji traže parking

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavić/PIXSELL, Petra Srebrović

Jedna od najvažnijih odluka Grada Dubrovnika u posljednjim godinama, danas je predstavljena. Riječ je o nacrtu Odluke o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika.

„Ovo je prva ovakva odluka u Republici Hrvatske i ona je posljedično element napora gradske uprave da Vlada Republike Hrvatske izmjeni Zakon o sigurnosti prometa na cestama koji je u konačnici izmjenjen, a omogućeno je Gradu da u skladu sa smjernicama UNESCO-a smanji opterećenje prometa oko povijesne jezgre i smanji negativne utjecaje na kulturnu baštinu“, istaknuo je na početku predstavljanja gradonačelnik, dodajući da je važno da Odluka bude što životnija i kvalitetnija i da u budućnosti, nakon pune implementacije, doživljava što manje promjena.

Danas je započeto javno savjetovanje koje će trajati mjesec dana, a gradonačelnik je najavio kako će u idućem tjednu okupiti različite gospodarske subjekte kako bi s njima još jednom prošao kroz Odluku i čuo primjedbe i sugestije, te ih uputio da sudjeluju u kreiranju Odluke kroz institut javnog savjetovanja.

Petra Srebrović

„Odluka će dotaknuti svakog stanovnika i gospodarskog subjekta u gradu i bitno je da svi budu uključeni s prijedlozima, sugestijama i promišljanjima na nacrt Odluke. Intencija je smanjenje prometa oko povijesne jezgre jer svjedoci smo velike količine vozila. S druge strane cilj je omogućavanje prednosti stanovnicima Dubrovnika, pogotovo stanovnicima povijesne jezgre, jer prioritet će uvijek imati stanovnici grada“, rekao je gradonačelnik i predstavio različite kategorije vozila i uvjete njihovog (ne)prolaska.

RAZVRSTAN TIP I VRSTA VOZILA:

CRVENA Zabranjeno prometovanje; kamp kućice, kamperska vozila, traktori...

PLAVA Stanovnici zone s prebivalištem duljim od godinu dana

ZELENA Bez ograničenja – javni prijevoz, policija, interventne službe, oružane snage, HGSS

ŽUTA Svi ostali s reguliranim statusom: PPK, pre-paid parking, parkiralište ili garažno mjesto izvan sustava javnih parkirališta

SMEĐA Gospodarstvenici – prijevoz osoba i tereta: autobusi, taksi, car sharing...

Gradonačelnik je istaknuo i kako je u javnom interesu regulirati prolaz gospodarskih subjekata, stoga je pojasnio kako se za turističke autobuse i vozila 7+1 i 8+1 neće biti promjene, nastavit će funkcionirati bus web shop režim, za koji je gradonačelnik istaknuo kako odlično funkcionira.

KATEGORIJE PRIJEVOZNIKA TAKSISTA

Prva kategorija su pravne i fizičke osobe, te obrtnici koji imaju u zakupu rezervirana parkirališna mjesta na području grada Dubrovnika, a za potrebe prijevoza ostvaruju mogućnost ulaza, prometovanja i izlaza iz užeg područja grada bez ograničenja.

Druga kategorija su pravne i fizičke osobe, te obrtnici koji imaju sklopljen ugovor s Lučkom upravom, oni također ostvaruju pravo ulaza, prometovanja i izlaza bez ograničenja.

Treća kategorija su pravne i fizičke osobe i obrtnici koji obavljaju autotaksi djelatnost, a imaju u Zračnoj luci Dubrovnik riješen status, oni mogu nesmetano prolaziti, ali mogu samo iskrcavati, a ne i ukrcavati goste.

Četvrta kategorija će biti pravne i fizičke osobe, te obrtnici koji će na temelju članka 147. imati pravo ulaza, a bit će proveden javni natječaj za određeni broj vozila koji će se odrediti u suradnji Grada i prometnog fakulteta.

„Važno je naglasiti da se neće plaćati nikakva naknada za propusnicu za prometovanje zonom posebnog prometnog režima, a intencija nam je smanjiti broj vozila oko povijesne jezgre i uvesti mjeru u ovu priču“, rekao je gradonačelnik i dodao kako vjeruje da će nacrt Odluke izazvati cijeli niz komentara, a za koje kaže kako su potrebni jer je dijalog u ovom trenutku iznimno važan.

„Zona posebnog prometnog režima počinje od ulaska u javnu garažu, na Ilijinoj glavici su postavljene kamere koje prepoznaju vrstu vozila i pravo prolaska. Nema barijera ili rampa i one neće postojati, sve nadziru postavljene kamere. Ukoliko vozilo prođe kroz navedenu zonu, a nema reguliran status u jednoj od ovih kategorija, sustav detektira vozilo, javlja komunalnom redarstvu i automatski se ispisuju kazne“, objasnio je Franković i dodao kako će se u blizini javne garaže napraviti i kružni tok koji će služiti kao mogućnost povratka za one koji su pogrešno mislili da mogu ući u zonu posebnog prometnog režima, a nemaju reguliran status.

Kazao je i kao će se u nadolazećim mjesecima uvesti posebni LED ekrani putem kojih će se komunicirati prema posjetiteljima da se uvodi zona posebnog promernog režima i da trebaju regulirati svoj status. Kroz sustav google maps će također gosti biti upozoreni na zonu, odnosno kako za prometovanje tim dijelom treba imati reguliran status.

NOVI NATJEČAJI ZA TAKSISTE

„Vjerujem da će sigurno biti i određenih  poteškoća, ali to je uvijek tako kada nešto započinjete prvi. Ono što želim naglasiti da stanovnici povijesne jezgre neće imati nikakve barijere niti uvjete, kao i građani s PPK (povlaštenom parkirnom karticom)“,  rekao je i još jednom pozvao sve gospodarske subjekte i sugrađane da se maksimalno uključe u komentiranje odluke putem sustava javnog savjetovanja. „Potrebno nam je da svi daju svoj obol“, apostrofirao je gradonačelnik.

Osim toga, u idućih 15 do mjesec dana će se raspisati natječaj za različite zone zakupa parkirališnih mjesta za autotaksi prijevoz, a to su parkirališta na Pločama, ispred Bazena, ispred DOC-a, na Vojnoviću... Oni koji na navedenom natječaju budu odabrani kao zakupci bit će tretirani kao prva kategorija vozila pravnih i fizičkih osoba, te obrtnika koji mogu nesmetano prometovati zonom posebnog prometnog režima. Gradonačelnik je kazao kako za sada nema brojke vozila u natječaju, a ona će se znati tek po provedenom natječaju, a dodao je i kako će ta brojka služiti kao temelj za budući natječaj za ulaz vozila privatnih i pravnih osoba, te obrtnika koji neće imati u zakupu parkirališna mjesta namijenjena za taksiste na području grada.

KADA MOŽEMO OČEKIVATI IMPLEMENTACIJU?

„Vidjet ćemo kako će proći sustav po pitanju javnog savjetovanja, nakon mjesec dana trebat će nam 15 do 20 dana za obradu cjelokupnog dokumenta i onda ćemo ga završavati mjesec dana, otprilike za tri mjeseca od danas bi mogli biti spremni za implementiranje ove odluke. Moramo biti svjesni da će nam trebati godinu dana da ona u potpunosti zaživi. Pozitivan primjer je aplikacija bus web shopa, pustili smo godinu dana da sustav radi i unaprijeđivali ga, kad je krenuo u punu implementaciju nakon godine dana više nije bilo problema“, rekao je gradonačelnik i dodao kako će se u početku pribjeći upozorenjima i sugestijama, a izbjegavat će se kažnjavanje.

„Ovaj nacrt nije 'sveto pismo', sigurno smo nešto previdili i zato nam je važno da se svi uključe u komentiranje“, kazao je gradonačelnik.

A ŠTO S VOZILIMA RENT A CAR?

Rent a car vozila će smjeti ući  u zonu na nekoliko principa, a oni su jednaki kao za osobno vozilo onih  koji nisu iz grada Dubrovnika.

Prvi način je mogućnost prolaza ako ima mjesta na parkingu Pile i Žičara, a što će se regulirati prepaid aplikacijom. Druga mogućnost je za one koji su rezervirali apartman u području zone posebnog prometnog režima, a koji ima svoje parking mjesto. Treća mogućnost je da je posjetitelj hotela u zoni posebnog prometnog režima, a koji ima rješeno parkiralište. Taj gospodarski subjekt će morati u aplikaciju ukucati registraciju vozila i ono će moći proći, neće biti fizičkih papira i sve će se raditi kroz online sustav.

PS

Popularni Članci