test

„OVAJ RESTORAN JE NAJVEĆA PREVARA“ Turisti se žale na hranu, uslugu, kažu da su prevareni i prijete policijom

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović
Restoran Lajk koji se nalazi na Prijekome ocijenjen je na TripAdvisoru ukupnom ocjenom 4, ali čini se samo temeljem stare slave. Od ove godine, turisti su ostavili 51 recenziju na navedeni restoran, od čega je u 45 komentara usluga ocijenjena groznom. Na stranici koja služi kako bi turisti mogli ocijeniti uslugu koju su dobili u nekoj destinaciji i savjetovati odnosno upozoriti ostale posjetitelje, ispisana su brojna iskustva gostiju koja ne idu u prilogu ovom restoranu. 

Kada se letimično pogleda stranica,  u komentarima se uglavnom ističu upozorenja poput 'avoid' (izbjegavajte), 'don't eat there' (ne jedite tamo) i 'tourist trap' (zamka za turiste). Kad se ti komentari podrobnije pročitaju, u njima su opisana najrazličitija iskustva razočaranih gostiju koji tvrde kako su prevareni, a u jednom se čak spominje i policija. 

'PRIJAVIT ĆU POLICIJI'

„Prevara! Ovo mjesto je katastrofa. Bili smo namamljeni unutra i imali smo jedan lagani obrok. Kad smo tražili račun, zamoljeni smo da idemo platiti dolje. I tu počinje zabava,“ piše gost iz New Yorka koji tvrdi kako mu je rečeno kako moraju platiti 230 eura. Kako dalje piše, nije dobio račun jer je navodno pao internet, na računu je vidio kako su u cijenu dodane neke stvari koje nije naručio te mu je naplaćen i kruh od 20 kuna po osobi koji, piše gost, nisu jeli. 

„Nikad nismo dobili račun, očito je to kriminalna praksa. Ispunit ću policijski izvještaj,“ objavio je na TripAdvisoru. 

FETA KRUHA 10 KUNA 

Čini se kako ovaj turist naposljetku nije popunjao policijski izvještaj, no svakako nije jedini koji se žali na to kako nije dobio račun, a nije ni jedini koji tvrdi kako mu je naplaćeno nešto što nije konzumirao. Još jedan turist tvrdi kako je 'prevaren za 160 kuna'. Na TripAdvisoru je tako napisao kako je dobio zagoreni kruh, stari kroasan i smeđe banane, a kako nije planirao napisati negativnu recenziju do trenutka dok mu u račun nisu, kako tvrdi, uračunate stvari koje uopće nije naručio. 

Kako je vidljivo iz komentara na stranici, obično se to odnosi na naplaćivanje kruha 20 kuna po osobi, premda ga nisu naručili niti ga jedu. Druga 'zamka' je, tvrde turisti, to što im se ne donosi karta pića. Kako kažu, cijene glavnog jela obično budu prihvatljive pa po njima računaju cijene pića koje ima se na kraju ipak zaračunaju po većoj cijeni nego što plate hranu. Tako govore kako za pivo ili obični gusti sok plaćaju 70-ak kuna.  

Jedan turist piše kako se ne žali što je 90 kuna platio za 'prepečenu ribu, suhu salatu i kolač iz supermarketa', ali se žali što mu je naplaćeno '70 kuna za pivo kojega nema u cjeniku i 40 kuna za kruh, bez obzira na to što tako nije naznačeno u cjeniku'. „Ovo je mjesto zamka za turiste,“ zaključuje. 

„Sramota. Nemam druge riječi. Čini se kako meniji imaju atraktivne cijene, ali su pića jako skupa, a ne daju ti cjenik s pićima, pa je bolje zatražiti ih da se ne biste neugodno iznenadili kasnije. Naplate ti kruh koji nisi ni tražio,“ piše jedan od posjetitelja, a svoje je loše iskustvo na TripAdvisoru objavila i jedna turistkinja. 

„Majka i ja smo sjele i naručile po juhu i kafu. Nakon što smo završile, tražila sam račun i zamoljena sam da uđem unutra i platim. Već sam zbrojila u glavi da imam platiti po 50 kuna za dvije juhe i 30 kuna za kavu što je 130 kuna. Uređaj je zapištao što znači da se novac naplatio te sam dobila potvrdu transakcije. U njoj je pisalo kako mi je naplaćeno 170 kuna. Nisam dobila račun sa stavkama koje su mi naplaćene pa sam ga zatražila i na njemu vidjela kako mi je 40 kuna naplaćeno za četiri fete kruha koje nismo tražili. Pogledala sam ga s nevjericom i rekla – ja sam upravo platila kruh pet eura? Odgovoreno mi je sasvim drugačijim tonom – ne, platili ste ga 40 kuna. Samo sam rekla – trebali biste to staviti u jelovnik ako već naplaćujete,“ objavila je. 

GOSTI TVRDE: NEMA RAČUNA! JEDAN DAN JE JEDNA CIJENA, DRUGI DAN DRUGA

No, neki gosti u svojim optužbama idu toliko daleko da tvrde kako u restoranu postoje dvojake cijene i dvostruki meniji. 

„Prošli smo pored ovog restorana jedne večeri, ali nismo sjele, no djelatnik je održao veliki govor o njegovoj 'fenomenalnoj' hrani, a zatim nam je pokazao neke cijene na prikazanom jelovniku koje su bile niže nego kad smo idući dan sjele i jele u tom restoranu. Tad nam je rečeno kako iz nekog razloga moramo ući unutra kako bismo platile, a kad smo došle tamo, htjeli su nam još više naplatiti hranu za koju su mislili kako ne znamo koliko košta. Tad nam je 70 kuna naplaćeno i lokalno, točeno pivo, pokazujući nam jelovnik u drugoj boji, a ne onaj koje smo gledale kad su nam ga donijeli,“ kaže turistkinja koja je jela, kako opisuje, bezukusnu cezar salatu, dok je njena prijateljica jela 'ćevape koji nisu bili dobri'. 

Dio turista ostavio je recenzije u kojima tvrde kako nikada nisu dobili račun. 

„Prevara, bježite od ovog mjesta. Ne nude kartu pića, a kada vam idu naplatiti, iskoriste vas. Tražili smo račun, oni su se pravili da ne razumiju što ih pitamo, a onda su rekli kako ga ne mogu isprintati te da ga slikamo s računala. Kad smo počele prevoditi artikle, oni nisu odgovarali onome što smo naručili i kad smo pitali zašto, vlasnik je krenuo ručno mijenjati imena i cijene. Platili smo 10 eura bocu vode, 12 eura običnu kafu,“ piše turistkinja, a osim nje, slična su iskustva ostavili i drugi gosti.

„Hrana je bila užasna i jako skupa. Naručili smo prigane lignje s povrćem i patatama. Sam izgled plate je već bio užasan. Lignje su imale loš okus i zagorjele su. Pire je bio tvrd i bezukusan. Naplaćuju vam tri eura za tri fete starog kruha koje niste ni tražili ni pojeli. Račun vam ne donose nego plaćate unutra. Platio sam i nakon toga shvatio zamku i tražio račun… prekasno,“ još je jedan u nizu negativnih komentara. 

„Naručili smo tri čaše vina, očekujući domaće vino, koje su nam naplatili 300 kuna ili 40 eura. Nije nam predočen račun, samo je zatraženo da platimo na blagajni, što je definitivno protuzakonito i definitivno osmišljeno tako da se ne možete žaliti,“ piše još jedan gost. 

'NAJGORE MJESTO, NE U HRVATSKOJ NEGO U EUROPI'

No, osim na to kako ne dobivaju račune ili im se u njima naplaćuje nešto što nisu naručili ni konzumirali, gosti se žale i na lošu hranu. Jedan tvrdi kako je 'hrana toliko loša da bi restoran trebao platiti gostima da je jedu'. Drugi tvrdi kako je, od 12 restorana koje je na putovanju posjetio s curom, dubrovački 'Lajk' najlošiji. Smatra kako je osoblje u redu, ali je na hranu imao velike zamjerke – od uvenule salate, bezukusnih škampi, nejestive ribe pa do šporkih čaša. 

„Ljudi, ovo je najgore mjesto ne samo u Dubrovniku ili Hrvatskoj nego u cijeloj Europi! Naručili smo dva veganska hamburgera i rizot od plodova mora. Burger im je odstajala lepinja, prljavi list salate, kotlet s kojim možeš nekoga ubiti (žao mi je što ne mogu priložiti video koji pokazuje kako se ni nož ne može nositi s tim starim i tvrdim kao kamen kotletom), najjeftiniji kečap između peciva i dva komada bezukusne pomadore. A poslužuju i stare krumpiriće koje je nemoguće izgristi. Ovakvu sramotu u samom centru Dubrovnika nitko nije mogao očekivati. I da, nemaju pojma što je rizot,“ piše jedan turist koji tvrdi kako je i 'ekipa koja je sjedala do njih bila šokirana time što je dobila'. 

„Došli smo u Dubrovnik iz Tučepa, gladni, padala je kiša i morali smo na WC. Dočekala su nas kisela lica bez ikakvog poštovanja prema turistima. Dobili smo dva doručka koja su se sastojala od tvrdo kuhanih jaja na rubu jestivosti, dvije fete masne i odvratne šunke, piva od 120 kuna, smeđih banana i dvije fete kruha. To je koštalo 320 kuna. Preklinjem vas, klonite se ovog mjesta,“ objavio je još jedan turist. 

'NA CJENICIMA NI RESTORANU NEMA IMENA, KAŽU DA SE ZOVU PRIJEKO'

Zanimljivo je kako je restoran uklonio natpis 'Lajk' s Lanterne koji je prije postojao, a to ime ni u ponedjeljak, kad je ekipa Dubrovačkog dnevnika bila ispred restorana nije bilo istaknuto ni na cjenicima. Dio turista smatra kako je to namjerno napravljeno, kako turisti ne bi mogli provjeriti recenzije, koje su godinu dana uglavnom jako negativne, prije nego sjednu u restoran. 

„Restoran je prevara i poslužuje užasnu hranu s jako lošom uslugom. Toliko je loše da je vlasnik uklonio sve natpise koji se odnose na naziv restorana tako da ih ljudi ne mogu potražiti na društvenim mrežama. Nigdje nećete pronaći natpis 'Lajk'. Pitali smo nekoliko puta vlasnika i konobara kako se zove restoran, rekli su kako se zove 'Prijeko', što je naziv ulice. Hrana je bila užasna, a upravo smo tu platili najveću cijenu za vrijeme našeg boravka u Dubrovniku. Rekla sam vlasniku vezano uz lošu hranu i uslugu te preskupe cijene, ali on je samo odgovorio s računom, uz osmijeh. Klonite se ovog restorana. Ali naša je pogreška što smo jeli na mjestu bez imena – bili smo gladni i smjestili se. Nikad više,“ piše jedan turist. I nije jedini koji se žali kako ime restorana nigdje nije istaknuo. 

„Nema naziva restorana ni na jelovniku, ni na vratima, ni na zgradi, samo na računu, tako da ne znate u kojem ste restoranu dok ne platite račun. Vrlo pametno za 'deranje' turista. Jako ružno iskustvo,“ piše jedan posjetitelj, a drugi dodaje kako mu je osoblje reklo drugo ime kad ih je pitao kako se zove restoran.

VLASNIK RESTORANA JE VEĆ IMAO 'NAJGORI LOKAL U DUBROVNIKU'

Kad je restoran Lajk na Prijekome tek otvoren, o njemu su pisali i nacionalni mediji. Prijašnje recenzije su neusporedivo bolje u odnosu na ove posljednje. Kvaka je u tome što se promijenio vlasnik, a otkako je došao novi, srozale su se ocjene. Novi vlasnik prethodno je u vlasništvu imao bistro i wine bar Korta koji je na TripAdvisoru bio najlošije ocijenjen objekt u Dubrovniku. Ukupna ocjena tog objekta je jedinica, a Dubrovački dnevnik ga je prije četiri godine posjetio i objavio reportažu o posjetu. U recenzijama na taj objekt gosti su se otprilike žalili na iste stvari koje danas zamjeraju restoranu 'Lajk'. 

Ugostitelj očito nastavlja u istom smjeru i s jednakom praksom. Gledajući samo ovu sezonu, od ukupno 51 recenzije, 45 je restoranu dalo najnižu ocjenu, u dvije recenzije im je dana ocjena 2, imaju jednu četvorku, dok im je u svega tri recenzije dana najviša ocjena. 

Objekt je opisan kao obiteljski restoran koji poslužuje hrvatsku i mediteransku lokalnu hranu i piće, vanjsku taracu i unutarnji rashlađeni prostor (za kojeg u jednoj recenziji stoji kako se ekstra naplaćuje). „Tradicionalnu kuhinju čine lokalne namirnice, svježa riba, meso i povrće,“ stoji u opisu restorana na TripAdvisoru. 

Dubrovački dnevnik nazvao je broj koji je ostavljen na stranici TripAdvisor, a javila se osoba koja je, kako je kazala, zadužena za rezervacije. Dala nam je broj vlasnika koji do zaključenja ovog broja nije odgovorio na naš poziv, kao ni na poruku. 

Znaju to dobro oni stariji kako je Prijeko nekada važilo za kvalitetu i uslugu, no vremena su se očito promijenila. Na pitanje ovog restorana nam pažnju nisu skrenuli turisti nego upravo lokalci koji kažu kako nije u redu da se na ovakav način srozava ugled cijele destinacije, ali i okolnih restorana koje gosti znaju zamijeniti za ovaj. Zaslužuje li Prijeko bolje od toga da gosti uslugu koju tamo nudi jedan restoran nazivaju najgorom u Europi? Zaslužuje li to Grad? To je retoričko pitanje. Naposljetku, ugostitelji puno uzimaju od gostiju i od grada od kojeg svi zarađuju. Trebalo bi nešto i dati zauzvrat. 

Iz tiskanog izdanja 

Popularni Članci