PORUKE S FORUMA OBITELJSKOG SMJEŠTAJA 'Najava letova je dobra, ali nerealna; komunicirajte na društvenim mrežama, nastupa gerilski marketing!'

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: DD
Osmi Forum obiteljskog smještaja danas se održao na online platformi u organizaciji Turističke zajednice grada Dubrovnika i Hrvatske gospodarske komore – županijske komore Dubrovnik.

Događaj je bio otvoren za sve zainteresirane privatne iznajmljivače, a govorilo se o novostima glede stanja obiteljskog smještaja u Hrvatskoj, najnovijim izmjenama Zakona, izazovima privatnog smještaja danas i u budućnosti, korisnim savjetima za pripremu za nadolazeću sezonu.

Direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika Ana Hrnić najavila je neke od novih aktivnosti koje planiraju tijekom ove godine za privlačenje turista.

Brojne aktivnosti TZ-A

- Iza nas je teška godina, ali nadamo se kako su pred nama bolji i optimističniji dani. Nadam se kako ćemo imati bolje brojke nego prošle godine kada je bilo puno nenadanih situacija. Mi smo pripremili niz promotivnih aktivnosti kako bi ostvarili što bolje rezultate. Epidemiološka situacija je ono što diktira cijeli svijet, a posebno su nam važne najave letova - kazala je Ana Hrnić te navela kako je TZ pripremio niz aktivnosti poput promocije Dubrovnika kao poželje destinacije za digitalne nomade koja će krenuti tijekom travnja, dodatno pozicioniranje Dubrovnika kao poželje destinacije za vjenčanja što će se realizirati u suradnji s poslovnim subjektima iz tog klastera.

Također Hrnić je najavila kampanje na različitim tržištima koje će se provoditi sukladno epidemiološkoj situaciji, a kao tržišta na koja je Dubrovnik fokusiran navela je britansko, američko, poljsko, ukrajinsko, rusko, njemačko, francusko. Najavila je i promotivne aktivnosti na hrvatskom tržištu kao i brojne popuste i ponude, promotivne aktivnosti preko društvenih mreža, kampanje s aviokompanijama za što se čeka idealan trenutak za plasiranje, dok je već krenula promotivna kampanja videa na ekranima američkih zračnih luka, a planira se i sudjelovanje na sajmovima putem online kanala. Hrnić je najavila i novu internetsku stranicu Turističke zajednice grada Dubrovnika gdje će biti više video materijala koji će se koristiti za kampanje putem online kanala.

Direktor komercijalni poslova Zračne luke Dubrovnik Ivan Maslać kazao je kako je situacija s najavom letova iznimno dobro, no dodao je kako je to prema njegovom mišljenju nerealno.

Najava letova je nerealna

- Početkom ljetne sezone letenja koja počinje 28. ožujka najavljeno je dvadesetak letova dnevno, a kasnije se to planira povećavati. To nije realno očekivati kao ni goste iz Australije, Novog Zelanda, Kine i Koreje niti Amerikance koji su većinom dolazili preko Atene. Realno je očekivati letove iz Njemačke, Austrije, Švicarske, Španjolske - najavio je Maslać dodavši kako danas nitko ništa sa sigurnošću ne može reći jer je to više stvar epidemiologije nego biznisa.

Maslać se osvrnuo i na testiranja u zračnim lukama.

- Za sad je PCR testiranje jedino koje se priznaje, ali ono dugo traje. Ove brze testove još uvijek nisu odobrili, to se traži na razini EU što bi bilo dobro jer bi se tako eliminirala karantena. Mi imamo spreman softver koji će povezivati rezultate s imenima putnika, sve je napravljeno samo čekamo hoće li to priznati ili ne. Ne možemo za ovu sezonu očekivati ništa spektakularno prije 15. lipnja - naznačio je Ivan Maslać ispred Zračne luke Dubrovnik.

Nikolina Trojić, predsjednica Županijske komore Dubrovnik kazala je kako je situacija teška te je pozvala privatne iznajmljivače da se snalaze na razne kreativne načine.

Tko je spretniji privući će goste

- U 2021. godini koliko učinite za sebe, to će biti rezultat. Korona će vam probrati goste i morat ćete se redefinirati koju skupinu ciljate. Komunicirajte s bivšim gostima, pitajte ih kako su, namjeravaju li putovati, uputite ih u mjere koje vladaju kod nas, a bilo bi dobro da se okrenete društvenim mrežama koje su najbrži kanal promocije. Snimite razne filmiće, dijelite ih, zamolite prijatelje da lajkaju... sad nastupa gerilski marketing i tko je spretniji privući će goste - poručila je Trojić.

Predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja regije Dalmacija – Dubrovnik Nino Dubretić istaknuo je kako se tijekom krizne situacije zalagao za moratorij na kredite, da se paušalna davanja prilagode padu turističkog prometa te praćenje likvidnosti iznajmljivača koja je izostala. Dubretić je govorio i o predstojećoj sezoni i trendovima.

- Svaki iznajmljivač treba pogledati sebe i što može učiniti za ovu sezonu, nije dovoljno samo biti online i čekati da se Dubrovnik sam od sebe proda. Trenutno većina gostiju gleda 'vrijednost za novac' zato je kategorizacija ključna stvar pa bi bilo dobro da provjerite što treba napraviti da dobijete četiri umjesto tri zvjezdice. Trendovi su visoki zdravstveni standardi čistoće, beskontaktni check in, prilagodba cjenika, last minute rezervacije i duži boravak. Sve to obilježit će sezonu 2021. godine - mišljenja je Nino Dubretić.

Predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina navela je kako je ovo po prvi put, u samostalnoj Hrvatskoj, da privatni smještaj bilježi pad. Dodala je kako je situacija puno lošija u stvarnosti nego čisto statistički. Nimac Kalcina istaknula je da su povratne informacije iz inozemstva o putovanjima dobre, jer se, prema njezinim riječima, pojavljuju rezervacije.

- Postoji velika želja za putovanjima unatoč restrikcijama, ljudi više nisu u panici kao prošle godine jer sad znaju što ih očekuje pa su čak spremni i testirati se. Sve to znači da su se prilagodili novom načinu života i ako epidemiološka situacija bude dobra, onda bi moglo biti putovanja. Ipak sve ovisi o avionima zbog čega bi bilo dobro da se omogući testiranje u zračnim lukama ili na nekim drugim mjestima. Ako se situacija dobro iskomunicira, tada će biti puno veći broj gostiju. Reklamiramo sigurnost, a važno je spomenuti i jednostavnost koja gostima mora biti jasna i vidljiva. Moje viđenje za ovu sezonu je - ako budemo dobro organizirani, popunjenost će biti dobra - zaključila je predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina.

Popularni Članci