ODRŽAN HACKHATON Mladi razvijali 'pametne' ideje, neke su baš impresivne (FOTO)
Događaj Hackhaton održan je danas u organizaciji Razvojne agencije Grada Dubrovnika uz partnerstvo Future, RIT Croatia i Sveučilišta u Dubrovniku. Hackhaton je manifestacija uz koju je više timova protekla dva dana bez prestanka razvijalo informatičke zamisli primjenjive u dubrovačkoj sredini.
Prvo mjesto je osvojio tim Skrrrah industries u sastavu Frano Nola, Stjepan Brzica, Klara Lucianovic, Tomo Kulusic, Petar Kleskovic. Njihov projekt se zvao Smart Box, za koji su nagrađeni i s deset tisuća kuna.
Smart Box je web aplikacija koja korisnicima omogućava jednostavan uvid u potrošnju te brzo i jednostavno plaćanje računa za vodu i električnu energiju. Skrrrah Industries je, uz razvoj same aplikacije, uložio trud i u razvoj prototipa hardverskih komponenti i rješenja za snimanje stanja potrošnje uživo. Kao odgovor na navike potencijalnih korisnika u developmentu je i mobilna aplikacija. Proizvod je u početnoj fazi osmišljen za dubrovačko tržište, ali se može, uz minimalne prilagodbe primijeniti na bilo koji grad.
Drugo mjesto je pripalu timu GBGH u sastavu Matej Kajinić, Vlaho Čerjan. Njihov projekt se zove 3A-D20 (An Archive Automation-Decoder 2.0).
Projekt se bavi digitalizacijom državnog arhiva u Dubrovniku, s naglaskom na period Dubrovačke republike, uz računalno čitanje i prevođenje teksta uz upotrebu umjetne inteligencije. Svrha projekta je digitalno arhiviranje, ubrzavanje procesa prijevoda, veća dostupnost informacijama prema zainteresiranim stranama i gradnja kulture i baštine.
Treće mjesto je pripalo timu Ljepotica i zvijeri. Članovi tima su Lora Mirčić. Tonko Blotkamp, Damir Bulić i Ivan Zelentrović. Njihov projekt se zove Liberpass.
Radi se tu o mobilnoj aplikaciji koja funkcionira kao pokaz za autobus, uz neke dodatne mogućnosti kao kupnja jednokratnih kartica, kartica sa određenim brojem vožnji, on-line plaćanje pokaza i kartica, uz raspored autobusa.
Cilj Hackathona je širenje znanja, motiviranje developera i ostalih građana na korištenje tehnologije pametnog grada za rješenje problema u svakodnevnom okruženju. Želja je educirati i prepoznati talente, povezati ih sa stručnjacima i mentorima, te im omogućiti da zajedničkim snagama razvijaju projekte koji uz pomoć tehnologije rješavaju stvarne gradske probleme.
Natjecatelji su u prethodnih 36 sati razvijali ideje. Predavači i mentori su redom mladi talenti koji su i sami prošli iskustvo natjecanja na Hackathonu, osvajanja nagrada i implementacije vlastitih projekata.
V.Salvia