/* */

O PRIPREMAMA ZA SEZONU 'Marketing nije samo reklama, nego i dobra usluga'

Autor: Vedran Salvia

Kraj siječnja je već vrijeme priprema za sezonu.

Prije svega, onih marketinških priprema, što pogotovo vrijedi ove godine budući da je dojam kako se nikad nije bilo važnije reklamirati. O tome kakav tu posao radi hrvatska pitali smo predsjednika Strukovne grupe turističkih agencija pri HGK Daniela Marušića i njegovu zamjenicu Slavicu Grkeš.

Daniel Marušić, inače vlasnik agencije Dubrovnik Travel Daniel Marušić rekao je da on još nije toliko počeo ulagati u marketing.

- Što se nas tiče, pratimo razvoj događanja da vidimo u kojem će se smjeru ići. Zasad je jasno kako će ključnu ulogu imati letovi, a zasad se ipak doima kako neće sve biti kako smo mislili prije nekoliko mjeseci pa je svatko stao s agresivnijim marketingom jer se ne zna kako će to ići. Marketing je kod malih firmi riskantan jer ako puno uložite, nije sigurno da će vam se vratiti. - rekao je Marušić.

MARKETING JE SKUP SPORT

- To je skup sport. Prije se podrazumijevalo da ćete    izdvojiti deset do 20 posto za marketing, a sad je to drugačije i treba pametnije ulagati. Sad se treba više postaviti i u smislu gerilskog marketinga, koji bi mogao biti isplativiji od onog profesionalnog. - izjavio je.

Što se tiče dubrovačke TZ, dodao je da "vidi kako se radi koliko se može".

- Sredstava se nema, TZ uglavnom živi od boravišne pristojne, a sad je stisnuta špina. Mislim da je najvažnije ulagati sad na tržišta koja imaju potencijala u smislu letova, a to su naša tradicionalna tržišta poput Velike Britanije ili Francuske, ali i neka nova koja su nam se otvorila u pandemiji poput Poljske i Češke. - rekao je.

- MI smo jedinstveni, ali baš zato treba imati i dobru kampanju, pratiti trendove, a marketing nije samo reklama. Marketing je i dobro ugostiteljstvo i gostoprimstvo. Siguran sam da će naši gosti u 2020. biti naši promotori, jer će reći drugima da je u nas sigurno i širit će dobru priču o nama.    Konkurencija je velika, evo vidim da Grci nude letove za 1 euro, teško je konkurirati, ali samo neka počne sve, neka počnu putovanja i da spremno dočekamo turiste. - zaključio je Marušić.

GRKEŠ: NAJJAČU KAMPANJU UDARITI U PROLJEĆE

Za mišljenje o marketinškim aktivnostima pitali smo i potpredsjednicu Strukovne grupe turističkih agencija Slavicu Grkeš, vlasnicu agencije Dominium.

- Dobro je da smo se pokrenuli. Sad je nezahvalno raditi bilo kakve kampanje jer smo pod "lockdownom", sve je zatvoreno, kaotično s informacijama i vidimo da smo u produžecima sa svim mjerama stožera i da će ovo trajati. Turska, Portugal, Maldivi su oni koji meni osobno konstantno iskaču na socijalnim mrežama, YouTubeu i bannerima, moram priznat, iskreno, da me uhvatila panika gdje smo mi. Dobro mi je sto na državnoj razini se namjeravaju manje poznata mjesta komunicirati, to je super za ovo vrijeme u kojem živimo jer će se na nekom psihološkom nivou i dalje izbjegavati gužve - kazala je.

- Slažem se da najjaču kampanju treba udariti u proljeće kada se sve počne vraćati na mjesto, ali mi moramo biti prisutni, vrtjeti se i spominjati stalno ako želimo imati goste. Žao mi je što nemaju videe spremne da ih odmah počnu puštati, ali nadam se da će brzo i da će biti predobri, sve sad mora biti odrađeno savršeno - njezine su riječi.

Popularni Članci