O NEKRETNINAMA I TURIZMU Grkeš: Moramo pratiti trendove i inovacije, a ne samo iznajmljivati stanove
U Dubrovniku se danas održava RealDu konferencija, manifestacija koju organizira Županijska komora Dubrovnik uz partnerstvo Grada Dubrovnika s fokusom na temu nekretnina u Dubrovniku. O upravljanju i održavanju nekretnina više su govorili Slavica Grkeš, potpredsjednica Strukovne grupe putničkih agencija, Davorin Krešić, potpredsjednik Strukovne grupe posrednika u prometu nekretnina i Vedrana Kelleher, predsjednica Strukovne grupe posrednika u prometu nekretnina ŽK Dubrovnik.
Grkeš je održala prezentaciju o rekonstrukciji, pripremi nekretnine za iznajmljivanje te održavanje i bookiranje smještaja.
"Mislim da se 70 posto upravljanja nekretnina u Dubrovniku odvija 'na crno', a to se odnosi i na usluge pranja, čišćenja, check-ina i slično", iznijela je zabrinjavajući podatak na samom početku.
Govorila je i o trendovima u turizmu i promjenama u željama gostiju.
NEDOSTAJE POPRATNIH USLUGA, ALI I INOVACIJA
"Diljem svijeta postoji oko 2000 dvoraca i 5000 kućica na stablima, to je nešto što je drugačije i što gosti traže. U Hrvatskoj nam tih unikatnih smještaja nedostaje i mislim da ćemo morati sve više odmicati od standardnih iznajmljivanja stanova, pa možda čak i ruralne dijelove potaknuti ovako nečim", mišljenja je Grkeš.
Poručila je iznajmljivačima kako je današnji minimum za svaku smještajnu jedinicu jako brz internet, stol i stolica za odrađivanje posla i jako dobar aparat za kavu. S druge strane naglasila je i kako iznajmljivačima, posebno agencijama nedostaje nekih popratnih usluga.
"Evo možda nekome i poslovna ideja, mi bismo voljeli da u Dubrovniku možemo imati ljude koji rade pakete dobrodošlice za goste. Recimo da postoji opcija za osam, 10, 12 pa do 150 eura po paketu, koje bismo onda odabrali, a da su unutra lokalni proizvodi. Ne moramo svi iznajmljivati, netko mora i raditi popratno", kazala je.
"S obzirom na ostvarenu zaradu, svake godine treba minimalno 20 posto treba vratiti u smještajne kapacitete. Nije dovoljno samo da je uredno i čisto, treba težiti izvrsnosti, gosti žele kap egzotike i nešto neočekivano. Moramo raditi na tome da prelazimo konstantno granice njihovih očekivanja, a to je teško kada imamo jako izraženu sezonalnost. Mi u četiri ili pet mjeseci pregorimo, a ne bismo da taj posao možemo rasporediti tijekom cijele godine, uz mjesec ili dva servisiranja i renovacije. Moramo poraditi na toj sezonalnosti svi skupa, a to znači da moramo imati i puno više sadržaja za ponuditi kroz cijelu godinu", poručila je.
STRANCI ŽELE ODRŽAVANJE NEKRETNINE
Davorin Krešić je govorio o upravljanju i održavanju nekretnina koje se ne iznajmljuju.
"PRetežno su vlasnici tih nekretnina stranci koji žele 'property management, obilasci i sitni popravci, plaćanje računa i slično, da nekretnina 'živi' dok oni nisu tu", pojasnio je. Osim toga govorio je i o nečemu relativno novom na tržištu nekretnina, a to je vođenje projekata kada agencije za promet nekretnina preuzimaju odgovornost i u ime investitora upravljaju resursima.
"Svi tražimo neki idealan posao, po mom mišljenju posao koji sam sebi odrediš, definiraš i saživiš s tim poslom, mislim da je to taj idealan posao", poručio je na kraju Krešić.
IZGLED NEKRETNINE ZA PRODAJU JE BITAN
Vedrana Kelleher ima agenciju za nekretnine već 20 godina i govorila je o temi pripreme, uređenja i dekoriranja nekretnine za prodaju, tzv. 'home staging'.
"Želim pokazati svim onima koji će jednom odlučiti prodati svoju nekretninu da ovaj korak u realizaciji kupoprodaje je jako bitan i čini mi se da je u našoj sredini zanemaren, a cijena uređene nekretnine može biti puno veća i nekretnina se brže proda. Ako želite maksimizirati profit onda treba posvetiti pažnju uređenju", rekla je.
Iznijela je primjer kupca koji je odbio pogledati nekretninu s budžetom od milijun dolara samo iz razloga što predulaz u nekretninu nije bio uredan, ali i primjer uspješne prodaje nakon uređenja nekretnine iako je mjesecima prije prodaja išla sporo.