/* */

NOVI PROMET OKO GRADA OD TRAVNJA Gradonačelnik: "Lokalne taksiste treba zaštititi kao što smo zaštitili i lokalne vodiče"

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavić/PIXSELL

Zbog sve većeg broja vozača iz trećih zemalja, hrvatski taksisti pokrenuli su peticiju i prikupili više tisuća potpisa za izmjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Traže da minimum za svakog taksista bude poznavanje hrvatskog jezika i vozačka dozvola iz neke od zemalja Europske unije. Ove zahtjeve je danas komentirao dubrovački gradonačelnik Mato Franković. 

Naglasio je kako Grad ne smije diskriminirati bilo koga, ali i kako treba težiti lokalnoj izvrsnosti, a dubrovačke taksiste zaštititi kao što je Grad zaštitio lokalne vodiče.

"Mislim da možemo i trebamo uvjetovati da svatko tko vozi na području grada Dubrovnika poznaje dubrovačku povijest i jezik, dakle da komunicira hrvatskim jezikom. Na taj način taksist nije samo vozač od točke A do točke B, nego se radi o osobi koja komunicira s gostima, koja može i treba ispričati povijest grada u onom dijelu koji se obući. Podsjetit ću, nekad prije smo kao jedan od uvjeta, imali upravo edukaciju o tih nekoliko točaka kako bi taksisti bili upotpunosti kompetentni", kazao je Franković i dodao kako ne želi da "liberalizacija autotaksi tržišta dovede do toga da bilo tko vozi taksi, pa i onaj kome padne na pamet, a nema kompetencija za isto".

"Zato mislim da uz poštivanje liberalizacije, trebaju postojati i određeni preduvjeti da možete imati dozvolu, upravljati vozilom i u konačnici voziti goste u našem gradu. Ako je njihova peticija išla u tom smjeru onda apsolutno podržavam njihove želje i nastojanja da se poveća kvaliteta pružene usluge u našem gradu", poručio je. 

Upitan smatra li kako bi uvođenje ova dva zahtjeva, poznavanje hrvatskog jezika i vozačka dozvola izdana na području EU, smanjilo kaos na dubrovačkim prometnicama, odgovorio je: 

"Ne bi. Najveći broj taksi vozača u našem gradu su s područja grada, drugi dio su BIH državljani koji rade kao vozači za naše autoprijevoznike. Najmanji dio otpada na ono što se događalo prije par godina, a to je da dolaze ljudi iz Slavonije, Zagreba i tako dalje. Ničemu to ne bi umanjilo broj vozila. Eventualno u budućnosti, oni prejudiciraju mogućnost angažiranja stranih vozača što se događa u nekim dijelovima Hrvatske, pa na takav način žele prevenirati nešto što se već negdje dogodilo kao posljedica", rekao je i još jednom pojasnio kako gradska uprava planira 'doskočiti' problemu. 

"Naš cilj za smanjenje vozila je oko povijesne jezgre, prioritetno uvođenje zone posebnog prometnog režima. Dokument je završen, poslan je na suglasnost resornim ministarstvima, očekujemo do siječnja dobiti potrebne suglasnosti od ministarstava kulture, unutarnjih poslova i prometa. U postupku javne nabave je implementacija cijelog sustava zone posebnog prometnog režima i očekujemo da ćemo od travnja moći započeti s prvom fazom probnog rada. Sigurno da će problema biti, rješavat ćemo ih putem, ali mislim da je to jedno od rješenja. Druga rješenja ne možemo imati s obzirom na to da imamo uistinu velik broj taksi izvršitelja. Ono na što ćemo apelirati i na čemu ćemo inzistirati jest da u gradu konstantno bude inspektor cestovnog prometa, jer postoje opravdanje sumnje da određeni dio vozila koja nose taksi znak, zapravo nemaju nikakve dozvole ni ovlašenja, nego su jednostavno kupili preko neke internet platforme taksi znak, postavili ga na auto i voze. U moru od 8000 taksija nikad vas nitko ne kontrolira, a onda svatko može raditi što želi. Dakle, trebaju biti jače, češće i redovne kontrole kako bi odvojili žito od kukolja i kako bi u konačnici uveli reda", zaključio je gradonačelnik.

Podsjetimo, Franković je već ranije najavio kako će se broj taksista u Dubrovniku drastično smanjiti, spominjući brojku manju od tisuću izvršitelja, a sve bi se trebalo postići natječajima po kojima bi određeni broj vozača (u skladu sa studijom o mogućnosti prometne opterećenosti koju izrađuje Prometni fakultet u Zagrebu) mogao prometovati zonom posebnog prometnog režima. 

Gradonačelnik je danas poručio i kako je jedan natječaj za taksiste završen, a radi se o onome za prostor kolokvijalno nazivan 'paščara'

"Vrlo skoro započinjemo i s natječajima za ostala područja, sve je vrlo javno i transparentno. Mislim da tu neće biti nikakvog problema", rekao je Franković i kazao kako će uvjeti biti propisani bez otkrivanja koji su oni točno. 

PS

Popularni Članci