Nova era posezone i zime: Fokus na kongresni turizam, ali i lokalne ljude

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavić/PIXSELL

Dok druge destinacije bilježe pad u turističkim brojkama, nakon iznimno uspješne špice sezone, Dubrovnik se sada fokusira na kongresni turizam, lokalne goste i inovacije u zimskom sadržaju kako bi osigurao cjelogodišnji rast 

Dubrovnik u 2025. godini zadržava kontinuitet u turističkim brojkama, ali i sve jaču orijentaciju prema turizmu izvan glavne sezone. 

Prema podacima iz sustava eVisitor, od početka godine do 15. rujna ostvaren je 1.075.721 dolazak (indeks 99) i 3.491.853 noćenja (indeks 100),  što znači da je broj noćenja u odnosu na isto razdoblje lani čak i nešto porastao, unatoč neznatno manjem broju dolazaka. 

Najbrojniji gosti i dalje dolaze iz Ujedinjene Kraljevine, SAD-a, Francuske, Njemačke, Hrvatske, Španjolske, Poljske, Irske, Australije i Italije, a struktura gostiju pokazuje stabilnost glavnih emitivnih tržišta. 

Posebno važan segment u mjesecima izvan sezone postaje kongresni i poslovni turizam, u kojem Dubrovnik nastavlja jačati svoju poziciju. Tako je prošli tjedan održana dvodnevna međunarodna Neurobusiness konferencija na Kampusu Sveučilišta, a ovaj tjedan u hotelu Valamar Lacroma stiglo je oko 800 sudionika kongresa estetske medicine TAMC. U listopadu se očekuje i WorldSkills konferencija s približno 400 sudionika, dok će 27. Kongres Hrvatskog reumatološkog društva u studenom također okupiti oko 400 sudionika. 

Direktor Turističke zajednice grada Dubrovnika, Miroslav Drašković, ističe kako Grad uspješno gradi imidž cjelogodišnje destinacije. 

„Za zimsku sezonu očekujemo da bude na razini lanjske godine. U studenome nas očekuje Jazz outbreak i Lumiart, a nakon toga krajem mjeseca počinje i Dubrovački zimski festival, kada u suradnji s Gradom počinjemo intenzivno raditi na promociji programa i koncerata, za koje vjerujemo da će privući veliki broj gostiju u Dubrovnik“, poručio je Drašković.  

Zimski festival u novom ruhu 

Jedna od značajnih novosti ove zime bit će novi koncept Dubrovačkog zimskog festivala, koji će zamijeniti dosadašnje kućice na Stradunu. Umjesto unificiranih kućica, fokus će biti na uključivanju lokalnih ugostitelja koji rade cijelu godinu. Oni će, uz prijavu na natječaj, dobiti mogućnost postavljanja dodatnih stolova na Stradunu, čime se stvara autentičniji doživljaj, ali i potiče rad lokalne gastro scene. 

Ponuda će biti usmjerena domaćima, s cijenama prilagođenim lokalnom stanovništvu. Iako neće biti standardizirana, svaki će ugostitelj imati slobodu ponuditi nešto posebno za vrijeme trajanja festivala. Primjerice, restoran specijaliziran za burgere, moći će kreirati zimski burger po promotivnoj cijeni. 

Novi koncept predviđa i objekte s ugostiteljskim standardom, uključujući sanitarne čvorove, čime se podiže kvaliteta ponude i izbjegava model koji nije u skladu s ambijentom Straduna. Uz to, besplatan gradski prijevoz i ove zime ostaje kao podrška boljoj dostupnosti Festivala.  

Iako se u novi koncept krenulo nešto kasnije, riječ je o pilot projektu koji Dubrovniku donosi originalan model kakav ne postoji nigdje drugdje na Jadranu. Cilj je stvoriti zimski šušur prirodan Gradu, ali i dati poticaj onima koji rade cijelu godinu, uključujući i one koji će zadržati otvorena vrata u siječnju i veljači. 

Stabilna sezona 

Unatoč izazovima koje nosi kraj sezone i konkurencija drugih destinacija, brojke iz rujna pokazuju da Dubrovnik zadržava poziciju među vodećim hrvatskim destinacijama. U sredini mjeseca, 15. rujna 2025. ostvareno je 5.456 dolazaka (indeks 83) i 19.190 noćenja (indeks 96), a najvažnija tržišta ostaju Ujedinjena Kraljevina, SAD, Njemačka, Francuska, Poljska, Australija, Kanada, Španjolska, Irska i Švedska. 

Kombinacija kongresnog turizma, kulturnih događanja i novog pristupa u zimskoj ponudi pokazuje da Dubrovnik više nije isključivo ljetna destinacija. S novim zimskim festivalom, prilagođenim sadržajem i snažnom podrškom lokalnim ugostiteljima, Grad jasno komunicira viziju turizma koji traje cijelu godinu, i to ne samo za turiste, nego i za njegove stanovnike. 

Ovakav pristup i ulaganje u posezonu i zimsku ponudu posebno je značajan u kontekstu ovogodišnjih izazova u turizmu. Dok neke hrvatske i svjetske destinacije bilježe značajan pad broja turista, u Dubrovniku se primjećuje i općeniti pad potrošnje u turizmu. Upravo zato je važno okrenuti se domaćem stanovništvu, prilagoditi ponudu njihovim potrebama i time osigurati stabilnost i održivost turističke sezone. Fokus na lokalne goste i razvoj cjelogodišnje turističke ponude ključni su koraci za održivi rast Dubrovnika kao turističke destinacije u godinama koje dolaze. 

Popularni Članci