/* */

Mnogi govore o manje gostiju ove sezone, provjerili smo je li to istina!

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavic/PIXSELL

U javnom prostoru se ove sezone zna čuti kako se dogodio pad gostiju u Dubrovniku tijekom sezone. U neformalnim razgovorima s taksistima, ugostiteljima i uopće djelatnicima u turizmu i ugostiteljstvu tako se čuje kako je sezona lošija, a mnogi govore kako stječu dojam da turista nema toliko ni po javnim površinama. 

Stoga smo odlučili upitati Turističku zajednicu grada Dubrovnika postoji li pad gostiju ove sezone u odnosu na lanjsku, odakle su te tvrdnje demantirali. 

"Dubrovnik je u razdoblju od 1. lipnja do 20. srpnja 2025. godine ostvario 333.883 dolazaka i 1.107.212 noćenja.

U usporedbi s istim razdobljem prošle godine, kada je zabilježeno 330.346 dolazaka i 1.104.823 noćenja, riječ je o porastu dolazaka od 1 posto, dok je broj noćenja ostao na istoj razini", odgovorili su iz Turističke zajednice grada Dubrovnika. 

Dakle, dok se govori o generalnom dojmu kako je gostiju manje, iz Turističke zajednice grada Dubrovnika dokazuju kako ih je jednako kao lani, pa čak i neznatno više. Za komentar smo upitali predsjednicu Županijske komore Dubrovnik Nikolinu Trojić koja je dala vrlo logično objašnjenje zašto je dojam takav, mada je gostiju podjednako. 

"Ove godine imamo nekakav efekt 'fantomskih gostiju', brojčano su oni tu, ali ih ne osjetimo, pogotovo financijski. Mislim kako su nam se dogodila dva efekta. Prvi je taj da imamo više tržišnih igrača, naime više je kreveta, više je restorana... Drugi efekt je taj što je očito došlo do promjene strukture gostiju u smislu potrošnje. Naime, očito nam se dogodila ona razina gostiju koja nema standard naše ponude i koja oklijeva trošiti", govori Trojić.

Pojednostavljeno, gosti su tu, ali ne troše. Zašto se to dogodilo i zašto oklijevaju trošiti? 

Trojić podsjeća kako je standard brojnih gostiju pao, a moguće i kako su Ryanairom došla druga struktura gostiju koja prije toga nije bila u mogućnosti biti tu. 

"Lani je čak bio nekakav dojam kako su više trošili u butigama, no mi sad, u lipnju, imamo pad broja izdanih računa. Nitko živ sa sigurnošću ne može procijeniti što se tu događa jer brojke pokazuju kako gosta ima, no mi ih u potrošnji ne osjetimo, destinacija ih ne osjeća, fale u restoranima, hotelima, suvenirnicama, taksijima, butigama", govori Trojić.

Bez obzira na opći dojam, brojke su generalno sjajne. Samo treba osmisliti pametne načine kako turiste potaknuti na potrošnju. 

IBM

Popularni Članci