MINISTAR BUTKOVIĆ NA PELJEŠCU Potpisali ugovor za obnovu luka, Franković: Nisu uvijek svi dužnosnici željeli da se krajnji jug hrvatske spoji pelješkim mostom (FOTO)

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: DD
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković stigao je na Pelješac kako bi sudjelovao potpisivanju ugovora i sporazuma za obnovu i modernizaciju luka na području Dubrovačko-neretvanske županije. Također, obišao je i gradilište Pelješkog mosta.

Potpisivanje Ugovora za rekonstrukciju luke otvorenu za javni promet Ubli na otoku Lastovo i potpisivanje Sporazuma o potrebi sanacije i rekonstrukcije luke otvorene za javni promet luke Cavtat odvijalo se u Stonu.

'Jedan projekt ide iz EU fondova, luka Ubli, drugi ide iz nacionalnih sredstava, obnova luke u Cavtatu. Ukupna vrijednost je oko 90 milijuna kuna. Mi svi koji živimo na moru znamo što znači graditi luku jer je lice i naličje svakog mjesta, a to je više i od otočkog povezivanja, to je sigurnost, podiže imidž, manjeg ili većeg mjesta. Ovo što se događa u Dubrovačko-neretvanskoj županiji je gotovo 600 milijuna vrijednih projekata. To pokazuje da ova županija zna provoditi projkete, da znaju pripremati. Kasnije idemo u obilazak najvažnijeg nfrastrukturnog projekta - Pelješki most i izgradnja lučke infrastrukture bit će upamćena u mandatu Andreja Plenkovića i u ovoj perspektivi iz operativnog programa konkurentnost i kohezija, izgradnjom pelješkog mosta i lučke infrastrukture dugo ćemo pamtiti što se radilo posljednjih pet godina,' Butković nije propustio priliku za istaknuti što se odradilo za vrijeme aktualne vlade te naglasio da je važno ulagati u pomorsku infrastrukturu. 

Na sastanku oko Pelješkog mosta zaključili da kašnjenja nema, sve ide po planu. Butković je odgovorio na pitanje o tome kada će pristupne ceste. 

'Sve ćemo otvoriti do sezone 2022. godine,' naglasio je Butković te se osvrnuo na pitanje Lapadske obale i Marine Frappa.

'Riješenje postoji, radovi će krenuti, ta koncesija ne bi smjela utjecati na radove na Lapadskoj obali,' smatra Butković.

Svemu su prisustvovali i načelnik Općine Konavle Božo Lasić, župan Nikola Dobroslavić, Mato Franković, Branko Bačić, ravnatelj Lučke uprave Dubrovačko-neretvanske županije Antun Banovac i ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije Tomislav Petric. 

'Na području DNŽ mi kao središnja agencija provodimo 29 projekata u iznosu od 6, 8 milijardi kuna. Zajedno s Općinom Ston obnovili tvrđavu Kaštio kroz projekt 'Zrno soli'. To je bio jedan od prvih projektata u ovom operativnom razdoblju. Mijenjamo Ston, promijeniti će se i Lastovo, ponosni smo na to,' naglasio je Petrić dok se Banovac osvrnuo na potrebe otočana.

'Kad se nešto dograđuje to je veselje, jer u konačnici su bliže kopnu, prije će doći i prije će se vratiti doma, radi se o dogradnji 140 metara obale, uključujući jednu rampu, 20 metara širine. Imamo trenutno povezanost s jednom katamaranskom linijom i trajektom, dogradnjom obale imat ćemo poveznicu s još jednom katamaranskom linijom. Imamo problem, zadnji katamaran kad dođe, onda prvi mora isplovljavati, dogradnjom obale ti će se problemi riješiti. O važnosti projekta za otok ne trebam dodatno govoriti,' kazao je Banovac.

Dobroslavić je naglasio da očekuje da će se svi projekti realizirati u planiranim rokovima.

'Projekti iznose ukupno 700 milijuna kuna, a pripremamo i projekt produljenja autoceste od čvora Metković do Osojnika i brze ceste do Zračne luke i od Brijeste do Perne,' nabrojao je Dobroslavić.  

Franković se osvrnuo na projekte odrađene u suradnji s ministarstvom.

'Realizirani su brojni projekti na području Grada Dubrovnika u posljednjih tri i pol godine, svaki od njih je vidljiv i opipljiv i povećava kvalitetu života. Jedan projekt koji smo svi mogli vidjeti je cesta od Velikog Zatona od Štikovice čiju su sanaciju građani, ali i posjetitelji čekali 40 godina. On danas ide svojem kraju, projekt je vrijedan 22,8 milijuna kuna. Lapadska obala koju se najmanje 40 godina čekalo, smišljali se razlozi da se ne dogodi. Mi smo sjeli, osmislili i u suradnji s resornim ministarstvom. Riva na Kalamati košta 30 milijuna kuna. Ono što je važno i što očekujemo, što smo dobili ponovno je putnički terminal u Gružu,' kazao je te se osvrnuo na Pelješki most.

'To je projekt koji je trebao biti iznad uskih stranačkih interesa, projekt koji ujedinjuje sve političke opcije, spajanja matice zemlje s jugom hrvatske. Nisu uvijek svi dužnosnici željeli da se krajnji jug hrvatske spoji pelješkim mostom. Interes grada je iznad stranke, one su nebitne. Vidimo da Pelješki most nije iluzija za budale, već za ljude s vizijom,' zaključio je Franković.

AH

 

 

Popularni Članci