Legaz: Građane preusmjeravaju na put kojega sam ja izgradio i na stari čiju sam obnovu započeo
Nakon obilnih kiša na dijelu šetnice Nika i Meda Pucića, pokraj Vile Elite, dogodilo se ono čega su se svi pribojavali, odlomili su se glomazni komadi stijene i razbili se po šetnici. Srećom, nitko nije stradao, iako je u tom vremenu tu bilo šetača, oni su bili udaljeni nekoliko desetaka sekundi u trenutku pada stijenske mase.
Na ovu je opasnost posebno glasno posljednjih tjedana upozoravao Igor Legaz, koji je čak zbog opasnosti ove dionice krenuo u probijanje starog puta na pomorskom dobru tako što je uklonio ogradu koju su na toj dionici postavili vlasnici Vile Elite, obitelj Zovko. Grad Dubrovnik, koji je prethodno zaključio radove na šetnici, iako ovaj usjek nije bio gotov, prethodno je investitoru naložio saniranje opasnog usjeka, no oni u roku od mjesec dana nisu ništa napravili. Sada, nakon ovog opasnog urušavanja, oni su ipak krenuli u sanaciju te je ovaj dio šetnice zatvoren. Da bi stvar bila još zanimljivija, na ovom je dijelu osvanuo natpis da se alternativno koristi obalni put kojega je 2013. probio i čije je radove financirao Igor Legaz ili prolaz, stari puteljak kojega je također on nedavno ponovno uspostavio također, ali koji zahtijeva dodatne radove.

Dijamantni put iz 2013.
Prilika je ovo za prisjetiti se kako su ovi putovi uopće nastali. Morski prolaz na kojega sada Grad upućujE građane sa šetnice probio je i izgradio Igor Legaz 2013. kako bi se povezala kupališta Elite i Levanat. On ga je nazvao 'dijamantnim putem' zbog toga što je tu koristio dijamantnu brusilicu za kamen u gradnji. Ipak, Legaz dodaje kako taj ''Dijamantni put nije takve vrste, da bude dio šetnice, jer nije na svim dijelovima jednako širok, koliko bi šetnica trebala biti i nema ogradu.'' Dijamantni put je odličan, ali kao kupališni, nikako kao dio šetnice, pojašnjava. Također tvrdi kako Grad Dubrovnik svoj komunalni problem prebacuje na njega i ''stvara mu obavezu da iz svog džepa nastavi u tom slučaju potrebne dodatne radove''.
''Nećemo tako'', poručuje Legaz te dodaje kako Grad Dubrovnik odmah mora obnoviti onaj put na starom mjestu, koji je on počeo obnavljati prije mjesec dana. ''Jedan od apsolutnih "infrastrukturnih" pješačkih komunalnih putova je onaj kod Elite, gdje je prošlog mjeseca otpilan komad ograde, pa pješaci baš ovih dana tuda masovno prolaze. Na tom mjestu gradska uprava hitno mora napraviti skale, a klupu pomaknut dva metra od zida. Grad treba napraviti skale na starom gradskom putu koji je, štoviše, javan jer je unutar pomorskog dobra', apelira Legaz.

Novi star puteljak pokraj Vile Elite
Radi se tu o starom obalnom putu koji se također nalazi na pomorskom dobru, koji je nekada davno vodio sa šetnice prema moru i kupalištu i koji je bio prohodan u potpunosti sve do kraja osamdesetih. Postoje fotografije iz pedesetih godina prošlog stoljeća na kojima se to vidi. Posljednjih godina na tom je mjestu, koje je ucrtano kao pomorsko dobro, zid s ogradom koji dijeli posjed Vile Elite i šetnicu. Taj su zid s ogradom, dijelom i na pomorskom dobru, postavili vlasnici Vile Elite 2007. U siječnju je Igor Legaz uklonio dio ograde kako bi taj put opet postao prohodan, kako je rekao, zbog opasnosti usjeka i odrona puta kojega koriste građani. Zbog ovog događaja su vlasnici Vile Elite postavili zaštitare i prijavili policiji oštećivanje svoje imovine. Policiju je pozvao i Igor Legaz, a o svemu je obaviještena i Lučka kapetanija zbog toga što se radi o području koje je pomorsko dobro.
Ovaj put je prohodan, ali nije gotov i kako bi bio pogodan za prolaženje građanima zahtijeva dodatne radove, pojašnjava Legaz, koji se također prisjetio kako je uopće nastao obalni put 2013. kojega je financirao vlastitim sredstvima i zašto je prošloga mjeseca krenuo u obnavljanje starog puta.
Izrazito zahtjevni radovi
''Iz projekta Wande Ivanković sam 2012. saznao da gradska uprava nema namjeru graditi put po zatrpanom putu koje je pomorsko dobro pa sam onda ja probijao živu stijenu, na praktično nemogućem mjestu. Ono od prošlog mjeseca je bilo akutno je se morao napraviti zamjenski put, koji je siguran. Bolje puteljak, nego smrt. Došli su stražari, ali ja sam rekao da je vrijeme na mojoj strani i da će odron presuditi. Ona najopasnija gromada još nije pala'', rekao je Legaz.
''Dijamantni put građen je od 30. prosinca 2012. do prvomajskih praznika 2013. Teren je bio izuzetno težak. Najveći zahvat je bio napraviti skale od devet skalina kod mareografa u uvalici Gustijernica, kod Elite. Pet donjih skalina riješeni su klasičnim zidanjem, a četiri gornja su dobiveni rezanjem mrkinte, tzv. "dijamantnom" brusilicom za kamen. Zato je put nazvan "dijamantni". Put je dorađen i proširen još dodatno 2014. i tu je potrebno još dorade, ali nikako da uhvatim vremena jer je bilo krcato poslova po dubrovačkoj obali'', priča Legaz koji je potvrdio kako je sve radove financirao iz svog džepa, a djelomično je sam radio, osobito poslove dijamantnom brusilicom, poslove štemanja, prenos kamenja pa donos mnogo kanti betona, a koji je također platio i radnike koji su zidali.
''Zbog tih i ostalih nenaplatnih radova, i neprestanih saslušavanja u MUP-u, nisam stigao doraditi Dijamantni put, na način da budu ispunjeni minimalni kriteriji za šetnicu. Javnost mora saznati zbog čega se suprotstavljam da se moja djela za opću korist, tek tako uvrštavaju u komunalnu infrastrukturu, pa da Grad Dubrovnik rješava svoj komunalni problem, "preusmjeravanjem" kretanja pješaka obalnim Dijamantnim putom, koji je izgradio Igor Legaz. Ja hoću prvo da SVI "moji" putovi i prolazi budu uvršteni na službeni spisak komunalnih infrastrukturnih pješačkih putova ili prolaza, da se na gradsku web stranicu postavi aplikacija preko koje će građani moći napisati prijedloge za uvrštenje pješačkih putova koji imaju biti dopisani među "infrastrukturne" – zahtijeva Legaz, koji prilaže i kartu iz koje je jasno vidljiva granica pomorskog dobra pokraj Vile Elite, uz popratne fotografije probijanja Dijamantnog puta, ali i postojanja starog puta iz pedesetih.
Oba puta trebala bi biti dio gradske komunalne infrastrukture, baš kao i usjek koji će možda konačno i biti saniran, nakon uzaludnog upozoravanja, pukom srećom bez težih posljedica.

Igor Legaz odradio je brojne slične radove na dubrovačkoj obali te navodi neke od njih: obalni put Belvedere, obalni put od Jugobanke do ispod samostana sv. Jakova, obalni šumski put od Biskupije do Villa Dubrovnik, popravak teško oštećenih skala ispod Čingrije, Prolaz Despet (ponovna gradnja prolaza na južnoj strani Kačula, nakon rušenja Skala Despet), Bastijev prolaz u zidu između ville Karla Banca i Splendid, put Splendid bar, šumski obalni put "Vis 2", Palace, Piplić, Skale br. 6, Skale br. 7, Kokot, Jezerce, Fačo, Miksićev bazenčić, Pod borovima, Skale br. 20, Skale br. 21, Skale Royal, Villa Elite. Kako kaže, pritom izostavlja svoje aktivnosti montiranja klupa, uklanjanja lanaca i katanaca te pilanja ograda i krcato vremena utrošenih u konope, kao i aktivnosti poslove izvan Dubrovnika i ranije radove.