KOLIKO STE SIGURNI? Otkrivamo koliko često odroni padaju po vozilima na magistrali poviše Grada
Kamen koji se sa Srđa dokotrljao do magistrale i početkom siječnja pao na automobil u vožnji vijest je koja je posljednjih mjesec dana ponovno povukla pitanje o sigurnosti vozača i putnika koji svakodnevno prolaze magistralom, inače izrazito frekventnim područjem, poviše Grada.
Podsjetimo, kamena gromada pala je na taksi u vožnji uslijed čega je teško ozlijeđen korejski turist. Na istom mjestu prije 11 godina dogodio se sličan scenarij; kamen se dokotrljao sa Srđa te pao na taksi vozilo u vožnji no taj put, srećom, nitko nije bio ozlijeđen.
Dubrovački dnevnik postavio je upit Policijskoj upravi dubrovačko-neretvanskoj o tome koliko često kamene gromade padaju na vozila u kretanju na magistrali, na dionici od dubrovačkog mosta do Dupca.
"U odnosu na postavljeni upit obavještavamo Vas da su se u vremenskom razdoblju od 2003. do 2018. godine na dionici državne ceste D-8, odnosno od Mosta dr. Franja Tuđmana do mjesta Dubac, dogodile 73 prometne nesreće kojima je uzrok bio odron kamenja. Najveći broj prometnih nesreća, odnosno njih 70, za posljedicu su imale materijalnu štetu, dok su u tri prometne nesreće četiri osobe lakše ozlijeđene, a težih stradavanja nije bilo," odgovorili su iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske.
Ovakve situacije zapravo idu u prilog popisu iz 2017. godine prema kojem je Jadranska magistrala uvrštena među 15 najopasnijih cesta na svijetu, a koji je objavio Business Insider, prvenstveno zbog uskim cestama s dva traka kojima nedostaje sigurnosnih barijera te je puna slijepih kutova i oštrih zavoja uz litice.
Sigurnosnih barijera, po svemu sudeći, nedostaje i kad su u pitanju odroni, poput mreža koje su postavljene na određenim predjelima, pa čak i na predjelu na kojem se nesreća dogodila. Znak koji ukazuje na odrone, a kojih na magistrali ne nedostaje, može navesti vozača na pojačan oprez, ali ne može spriječiti nesreće poput one koja se dogodila početkom siječnja.