JESMO LI POLOŽILI? Prošao je prvi test sezone, padali su i neki rekordi, ali turistički oporavak nije potpun

Autor: Petra Srebrović Autori fotografija: Grgo Jelavić/PIXSELL
Travanj, Uskrs, produženi vikend uz Praznik rada i na kraju montiranje konopa na Pilama – znak je to kako je prošao prvi test sezone i vrijeme je za evaluaciju rezultata

U prva četiri mjeseca ove godine ostvareno je gotovo 170 tisuća dolazaka i preko 400 tisuća noćenja, odnosno 53 posto više u dolascima i 31 posto više u noćenjima u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Tijekom uskršnjeg vikenda u gradu je boravilo više od osam tisuća posjetitelja, a u svibanj smo produženim vikendom ušli s više od 13 tisuća turista u gradu. 

Direktor Turističke zajednice grada Dubrovnika, Miro Drašković govori kako je zadovoljan ostvarenim turističkim prometom u travnju, a koji je obuhvatio Uskršnji vikend kao i produženi vikend uz Međunarodni praznik rada. 

„Sadržajno je to bio bogat mjesec s raznim događanjima kao što su Dubrovnik Flower Market, Uskrs u Gradu, Uskrs u Primorju, Sajmovi cvijeća, koncerti, Proljetni gourmet dani i tako dalje. Posljednjeg vikenda u travnju održao se i Du Motion koji je zasigurno doprinjeo odličnim turističkim rezultatima obzirom da je riječ o međunarodnom sportskom događaju“, naveo je Drašković. 

Tijekom travnja ostvareno je 96 869 dolazaka i 260 883 noćenja, odnosno 39 posto više u dolascima, te 26 posto više u noćenjima u odnosu na isti mjesec lani. 

Grgo Jelavić/PIXSELL

USKORO I AMERIČKA LINIJA

„Dubrovnik je trenutno zračno povezan s više od pedeset destinacija, a taj broj će se povećavati kako se približavamo ljetu. Krajem svibnja se očekuje i početak sezonske linije avioprijevoznika United Airlines, koji će povezivati Dubrovnik i New York četiri puta tjedno“, ističe direktor Turističke zajednice i dodaje kako su MICE događanja, koja uključuju kongrese asocijacija, konferencije, korporativne sastanke, insentiv putovanja kao i razne druge evente od iznimne važnosti za predsezonu, ali i produženje iste. 

„Prema informacijama s tržišta, oporavak se osjeti, predsezona je bila odlična te se očekuju rezultati bolji nego tijekom 2022. godine, a najave za 2024. su također jako dobre.  Nedostatak gostiju s Dalekog Istoka je još uvijek vidljiv te se pojedinačna tržišta polako vraćaju, međutim vjerujemo kako će se do kraja godine osjetiti povećanje broja gostiju s Dalekog istoka, obzirom da je riječ o gostima koji vole putovati van glavne turističke sezone“, ističe Drašković. 

U hotelima je u prva četiri mjeseca zabilježeno 126 tisuća dolazaka i 273 tisuće noćenja, dok je u privatnom smještaju zabilježeno 27 tisuća dolazaka i 90 tisuća noćenja. Pitali smo hotelijere u Dubrovniku kako su zadovoljni predsezonom. 

Grgo Jelavić/PIXSELL

GRUPNI SEGMENT BILJEŽI SPORIJI OPORAVAK

Iz kompleksa hotela na Babinom kuku, Royal Hotels & Resorts, govore kako su ove godine u travnju zabilježili porast noćenja od 40 posto u odnosu na prošlu godinu pa su postignutim pomakom zadovoljni. Popunjenost hotela u travnju je bila na razini 50 posto.

„Naša očekivanja od predsezone su ispunjena i ona su u skladu s općim tržišnim kretanjima. Svjedoci smo bržeg oporavka dolazaka individualnih gostiju iz zemalja EU i Sjedinjenih Američkih Država. Ta tržišta bilježe značajan rast u odnosu na prošlu godinu i za mjesec travanj predstavljaju djelomičnu zamjenu za grupni segment koji bilježi sporiji oporavak. Razlog tome je činjenica što se glavno tržište Kina još uvijek nalazi u procesu otvaranja prema putovanjima, a tržištu agencija, organizatorima grupnih putovanja, je potreban dulji period za ponovnu uspostavu cijelog organizacijskog ciklusa koji uključuje zakup sjedala na letovima, ugovaranje hotelskog smještaja i popratnu logistiku na destinacijama poput transfera i dodatnih usluga“,  pojašnjava Petar Kravarić, direktor marketinga hotela. 

Za kongresni turizam kaže kako se uz individualna leisure putovanja, pokazao kao najbrže rastući segment, gdje su s brojem noćenja čak i nadmašili predpandemijsku 2019. godinu. 

POLAKO SE RUŠE REKORDI, PREDSEZONA BOLJA OD 2019.

“Travanj kao i cijela sezona 2023. izgledaju jako dobro“, govori Ivan Galov, direktor prodaje i marketinga Hotela Lero. U travnju su ostvarili 25 posto povećanja u dolascima i noćenjima u odnosu na 2019. godinu. Što se tiče gostiju, povećao se broj onih iz Ujedinjenog Kraljevstva, Sjedinjenih Američkih Država, Njemačke, Španjolske i Grčke. 

„Osjeti se nedostatak gostiju s Dalekog istoga, oni se vraćaju pomalo, međutim nije to ni blizu predpandmijskom razdoblju. Najave s tog tržišta su dobre u vremenu ispred nas, a vrhunac se očekuje u ovoj postsezoni i predsezoni 2024. godine“, govori.  

Grgo Jelavić/PIXSELL

PRAZNICI SU SE DOBRO 'POKLOPILI'

Ne skrivaju zadovoljstvo ni u Hotelu Lapad, u travnju im je popunjenost iznosila 85 posto, što je na razini rekordne 2019. godine koju uzimaju kao referentnu kada gledaju popunjenost u predsezoni. 

„Cijene su nešto više, kao nažalost i troškovi. Inače, treba priznati kako su nam vjerski blagdani, to jest praznici u emitivnim zemljama idealno 'pali' ove godine, prvo je išao katolički Uskrs 9. travnja, pa tjedan iza pravoslavni Uskrs, pa tjedan iza Bajram, i tjedan iza Prvi maj“, navodi Vivian Kuculo, izvršna direktorica hotela. 

„Za Dubrovnik su u tom razdoblju bitni gosti s Dalekog Istoka, a u travnju smo imali grupe iz Japana, Malezije, Indonezije, Tajvana i Koreje. To znači da se daleka tržišta vraćaju, ali nisu još to oni brojevi koji su bili prije pandemije“, zaključuje Kuculo. 

HRVATSKA JE TRAŽENA DESTINACIJA

Iz Valamar Riviere navode kako se intenzivno pripremaju za sezonu u Dubrovniku, ali i kako su zadovoljni aktualnim bookingom s ključnih emitivnih tržišta. 

„Povratne informacije s glavnih tržišta govore da je Hrvatska tražena destinacija i da možemo očekivati dobru sezonu. Početkom veljače otvorili smo hotel Valamar Lacroma Dubrovnik, a tijekom travnja hotele Dubrovnik President Valamar Collection, Valamar Argosy i Club Dubrovnik Sunny te kamp Solitudo“, ističu i navode kako je u tijeku rekonstrukcija hotela Tirena Sunny koji će svoja vrata prvim gostima otvoriti početkom lipnja. 

Tijekom travnja najviše gostiju u Valamarovim hotelima bilo je iz Njemačke, Francuske, Ujedinjenog Kraljevstva, Hrvatske i SAD-a, dok tržište Dalekog Istoka još uvijek nedostaje.

„Poslovni segment se počeo vraćati prošle godine te i dalje primjećujemo velik broj upita za razna korporativna događanja – od predstavljanja novih proizvoda do raznih nagradnih putovanja, a veseli nas i povratak konferencija u organizaciji raznih međunarodnih udruženja. Uz naglašen trend last minute-a, klijenti sve više stavljaju fokus na organizaciju održivih događanja i traže kreativne programe koji im omogućuju upoznavanje lokalne kulture i tradicije na zanimljiv i interaktivan način“, navode iz Valamara. 

OČEKUJE SE USPJEŠNA SEZONA

Iz Jadranskih luksuznih  hotela navode kako su pored hotela Dubrovnik Palace koji je otvoren cijelu godinu, u potpunosti otvorili sve svoje kapacitete i spremno očekuju još jednu uspješnu sezonu. „Ostvareni rezultati su izuzetno dobri i nešto iznad planiranih u svim segmentima poslovanja. Za ostatak godine relevantni podaci ukazuju na nastavak odličnih trendova“, navode iz ALH. 

*Objavljeno u tiskanom izdanju Dubrovačkog dnevnika

Popularni Članci