JAVNA RASPRAVA O UPU SUĐURAĐ Gradit će se nova luka, parkiralište, Vuković Martinović: Neke stvari su tu nedopustive!
Javno izlaganje u sklopu Javne rasprave o Prijedlogu Urbanističkog plana uređenja naselja Suđurađ održano je danas u Velikoj vijećnici, nakon čega je uslijedila i javna rasprava. Stručni izrađivač Prijedloga je tvrtka Urbanizam d.o.o., ispred koje je govorila Danka Grbac Nikolac.
Kako je istaknula Grbac Nikolac, promijenjen je obuhvat definiran PPU Grada pa su tako UPU naselje Suđurađ i UPU Suđurađ zona poslovne namjene spojeni u jedan obuhvat radi gospodarskog razvoja, međusobnog gospodarskog utjecaja, a obuhvaća i izdvojene dijelove naselja kao i morski dio obuhvata.
Novim UPU-om predviđeno je javno parkiralište u središnjem dijelu građevinskog naselja Suđurađ, uslijed nedostatka parkirnih mjesta. Predviđena je rekonstrukcija i reorganizacija postojeće luke, a planirana je i luka nautičkog turizma. Realizacija luke je predviđena kroz dva rješenja, prvo je da to bude isključivo morska luka otvorena za javni promet, a drugi prijedlog je da bude luka otvorena za javni promet s postajom i luka s posebnom namjenom nautičkog turizma.
Plan je ojačati telekomunikacijski sustav tj. ojačati kapacitet postojeće telekomunikacijske mreže, kao i elektro-energetski sustav u sklopu kojeg je predviđena gradnja novih kabelskih vodova i stanica kao i priključak za luku. Što se tiče vodoopskrbnog sustava, predviđena je rekonstrukcija postojeće vodoopskrbne mreže i protupožarne zaštite, gradnja novih cjevovoda i gradnja nove crpne stanice. Što se tiče odvodnje otpadnih voda, predviđeni su uređaji za pročišćavanje i cjevovodi.
Po pitanju zaštite okoliša, predviđene su mjere koje se odnose na tlo, vodu, more, zrak, zaštitu od erozije, buke, požara i elementarnih nepogoda, kao i svjetlosnog onečišćenja.
Javni uvid traje od 23. studenog do 23. prosinca i u tom roku se mogu podnositi prijedlozi i primjedbe pisanim putem na adresu nadležnog Upravnog odjela, putem e-maila pisarnica@dubrovnik.hr, a odgovori će se moći vidjeti u izvješću nakon završetka koje će biti objavljeno na mrežnim stranicama Grada, Ministarstva i na oglasnoj ploči Grada. Odluka o izradi donesena je na sjednici Gradskog vijeća koja je održana 2018. godine. Kao osnovni razlozi za izradu navedeni su rješavanje pitanja infrastrukture, omogućavanje infrastrukturnih projekata, oživljavanjeotoka kroz održivi razvoj, utvrđivanje mjera za zaštitu okoliša te prostorna organizacija luka i pomorskog prometa.
JAVNA RASPRAVA:
Teofil Bogdan: Bilo bi dobro maknuti pumpu iz luke Suđurađ jer je to premala uvala i bilo bi štetno da počnu dolaziti brodovi i trošiti gorivo, uvijek će se proliti kap, dvije. Žao mi je što u maslinicima nismo omogućili robinzonski turizam, recimo na poljoprivrednim površinama male kućice. Puno bolje bi bilo da u Brsečinama bude pumpa i da se tamo toči gorivo.
Odgovor: Svakako da prihvaćamo primjedbu i imamo dva rješenja za koja se trebamo odlučiti, u prvom rješenju pumpa nije predviđena. Kroz plan je predviđena i jedna i druga mogućnost. Što se tiče drugog pitanja, mi unutar ovog UPU-a o tome ne možemo odlučivati jer njegova granica ne obuhvaća nijednu poljoprivrednu površinu pa to nismo mogli razmatrati.
Branka Martinović Vuković: Kao i ostale stanovnike veseli me konačna izrada, ali imam, kao stručnjak iz ove ovlasti, određene primjedbe. Osobno nisam imala mogućnost proučiti detaljno dokument, ali mi je žao što nije korištena dokumentacija koje su izradile Nada Grujić i Marija Planić Lončarić koje su opisale detalje, nije korištena karta iz 1837. godine. Neke izrazito vrijedne objekte koji su egzistirali i egzistiraju na tom području ne vidimo ovdje, nemamo ni prepoznato što je to zapravo Suđurađ. Građevinsko područje koje sada obrađujete je bilo brodogradilište, a mi objekte brodogradilišta nigdje ne vidimo. To je 10,12 objekata. Važno je i da se očuvaju naselja ruralnog odnosno urbanog naselja. Osobno imam bitne primjede na odredbe. Mislim da u vrijednom dijelu povijesnog područja Suđurđa nisu primjereni ravni krovovi jer je teren takav da je to teško izvedivo. U gospodarskoj zoni stoje izričito ravni krovovi, tamo oni mogu biti, ali trebali bi biti i kosi jer je to tradicionalni način gradnje, idealni su i zbog padalina, a uvjetovati isključivo ravne je apsurdno. Najviše me smetaju planovi infrastrukture, posebno u kontekstu prometnica, a to je ulaz cestom od sv. Duha prema samom objektu ljetnikovca Skočibuhe. Treba čuvati komunalnu infrastrukturu, to su uske uličice kojima se služi stanovništvo, a ispod ljetnikovca Getaldića radi se cesta od četiri metra. Parkrialište je potrebno, ali ta ledina na kojoj je planirano je bila dio brodogradilišta. Brine me projekt elektroopskrbe. Trafostanica je planirana unutar ljetnikovca Toma Stjepovića Skočibuhe. Druga stvar koja brine je trasa podzemnog dalekovoda koji prolazi pored ljetnikovca Vice Stjepovića Skočibuhe preko ljetnikovca, preko glorijeta.