Imućni gosti obožavaju Dubrovnik: Šoping ih ne zanima, oduševljava ih more, a slavnog Marcela je začudila jedna neobična stvar
Konferencija RealDu održana je danas na temu dubrovačkih nekretnina. Potpredsjednica Strukovne grupe putničkih agencija ŽK Dubrovnik Slavica Grkeš uvodno je održala prezentaciju na temu pripreme nekretnine za iznajmljivanje te održavanje i bookiranje smještaja.
„Naša agencija Dominium Travel radi tako da klijenti imaju pet opcija. Počeli smo s prvom opcijom, a to je vođenje prodaje i marketinga samoizdavanje računa te preuzimanje PDV obveze. No, iznajmljivači su tražili dodatne stvari, posebno ljudi koji ne žive tu. Uveli smo check in i sve ostale usluge. Otvorili smo 2016. godine prvu praonicu i uveli opcije čišćenja. Od 2017. godine krenuli smo raditi rekonstrukcije objekata koji su namijenjeni turističkom najmu“, kazala je.
NA GODIŠNJI 2076. GODINE
„Godišnje odradimo 15 tisuća rezervacija, imamo jako dobar feedback. Izazov koji svake godine prolazimo je promjena trendova. Gosti u cijelom svijetu traže doživljaj, u što spada i unikatni smještaj“, dodala je te prisutnima pokazala fotografije derutnih nekretnina koje su rekonstruirali i uredili.
„Godišnje odmore ćemo koristiti 2076. godine, po planu“, kazala je, kroz šalu.
Dodala je kako su gostima koji odaberu smještaj u njihovom nekretninama na raspolaganju tijekom cijelog njihovog boravka nudeći im cijeli set usluga.
„Znaju zvati u jedan ujutro da im fali šampona ili wc papira, a najčešće nas zovu kako nemaju tople vode. Znači mi moramo 24 sata biti na usluzi, vjerojatno bi za ovaj posao trebalo imati nekakav beneficirani radni staž“, kazala je Grkeš.
NAJVAŽNIJA JE ISKRENA EMOCIJA
Jasna Kralj, vlasnica vile 'King', održala je predavanje o putu do izvrsnosti. „Nisam klasični iznajmljivač, dolazim iz poduzetništva, cijelo vrijeme sam se držala izvrsnosti. Aristotel je kazao kako to nije čin nego navika, što je istina“, izjavila je dodavši kako izvrsnost nije prefekcionizam jer ne može i ne mora uvijek sve biti savršeno. Kazala je potom nešto više o objektu kojim upravlja.
„Objekt ima tri jedinice u okviru cijele vile i nalazi se na Pločama. Posljednje tri sezone doživjeli smo uzlet oko ocjena. Na Booking.comu, dosegli smo ocjenu 9,9 u konstanti na bazi od 300 reviewova po sezoni. To je izuzetno teško postići“, kazala je te opisala kako su uspjeli u tome. Kako kaže, najveća tajna je iskrena emocija.
„Gosti nam nekada idu na živce, nekad smo zatvoreni. No, iskrena emocija je ono što kupuje ljude. I dosljednost u kvaliteti, to je jako važno. Također, rješavanje problema s lakoćom, autentično iskustvo gosta, stalno usavršavanje u poslu i strast prema onome što radite“, kazala je.
Tom prilikom je otkrila neke poteze kojima je oduševila goste, a tako i osigurala bolje ocjene.
„Provjerila bih gdje ti gosti i kad idu, kakav im je raspored. Onda bih im ispekla najfinije kroasane, pokucala u 9 sati ujutro i dala ih. Što god da napravite krivo, ti kroasani će ih kupiti“, kazala je. Naglasila je važnost malih gesta i poklona.
„Uvijek su mi bili zanimljivi magneti jer to većina ljudi stavi negdje i to je uspomena na putovanje. Onda sam se odlučila na jedan iskorak više, pošla sam kod naše slikarice Iris Lobaš Kukavičić i ona nam je oslikala magnetiće na kojima stoji 'Dubrovnik' i 'Greetings from Villa King'. Naravno da je koštalo, no da biste dobili nešto u životu, morate dati nešto. Nije to nešto veliko, ali gosti su oduševljeni“, izjavila je.
GRADI SE TAMO GDJE JE PRIJE BILO NEZAMISLIVO
Također, održan je okrugli stol na temu očekivanja i trendova na tržištu nekretnina i turističkog najma. Panelisti su bili: Mato Butijer (Alfaplan Građenje d.o.o.), Lea Đurović Ruso (Proto – Arch d.o.o.), Davorin Krešić (Krešić Properties d.o.o.) i Iris Domazet Malobabić (Adriatic Concierge).
Predsjednica Županijske komore Dubrovnik Nikolina Trojić predstavila je podatke iz kojih je vidljivo kako cijene nekretnina u našoj županiji rastu iz godine u godinu te kako se taj trend nastavlja, nakon čega su riječ imali panelisti.
Arhitektica Đurović Ruso kazala je nešto više o promišljanjima u prostoru.
„Osnova svakog kvalitetnog planiranja su prostorni planovi s kojima se susrećemo pri procesu projektiranja. Stanje u prostoru nije najbolje, svjedočimo parcelacijskom urbanizmu gdje je u pitanju kapital koji vrši pritisak na određene parcele, pogotovo u blizini stare gradske jezgre. Članica sam Savjeta za urbanizam pri izradi nove prostorne dokumentacije u Gradu. Smatram da u budućnosti možemo očekivati poboljšanja. Dubrovnik nema zaleđa, može se jedino linijski širiti, treba vidjeti gdje se može širiti, to su Orašac, Zaton, Gornja sela gdje se planiraju nova naselja koja treba opremiti infrastrukturom, tu najprije govorim o prometu, pa i javnim sadržajima“, izjavila je.
Butijer je govorio o izazovima građevinskog sektora te zbog čega su cijene dodatno rasle.
„Prostorno – planska dokumentacija je počeka svega, mi koji smo izvođači radova ustvari dolazimo na kraju. Istina je kako se Dubrovnik nema gdje širiti, ali pod pritiskom kroz godine na nekim parcelama za koje se vjerovalo kako je nemoguće da će se na njima graditi, danas se gradi. To su veliki izazovi za građevinu, pa i kod iskopa. To poskupljuje samu gradnju. Sada imamo i zaštite građevnih jama, prije to nije bilo jer su parcele bile puno prihvatljivije za gradnju svojom strukturom i položajem, što opet poskupljuje priču. Tu imamo i gradilišta koja su uska, na kojima se treba snalaziti. Naposljetku, i manjak radne snage, puno puta ispričano i svima poznato, taj manjak također poskupljuje radove“, kazao je.
TRAŽE SE LUKSUZNE NEKRETNINE I ZEMLJIŠTA
Odgovorio je i na pitanje razmišljaju li investitori o vizurama Grada.
„Često im vizure nisu u fokusu, njima je u fokusu ono što je bit njihovog projekta: što više izgraditi i dobiti povrat investicije što prije. Kad bismo mi bili investitori, vrlo vjerojatno bismo svi razmišljali na taj način. Planovi su ti koji trebaju dati ograničenja“, kazao je dodavši kako pri tom zabrane nisu ispravan put nego kako treba u obzir uzeti upravljanje.
Krešić je istaknuo kako je potražnja za nekretninama na dubrovačkom području u posljednjih 10-ak godina jako porasla.
„Velika je lepeza, što se potražnje tiče. Prvo, to su stanovi na rezidencijalnim područjima u Dubrovniku, dakle Solitudo, Lapad itd. Vidimo kako se danas grade stambene zgrade u Čilipima i na Grudi, to je prije 10 godina bio bauk. Mi u agenciji inače gledamo selektirati sve nekrentine pojedinačno, ne gledamo sve skupa, nego svaku kao jedinku, pa i svakog svog klijenta, bio on kupac ili prodavatelj. Velika potražnja je za nekretninama u Gradu, koje bi bile namijenjene iznajmljivanju. Velika je potražnja i za zemljištima, a pogotovo u zadnje dvije, tri godine nakon korone i uvođenja eura. Najveći se 'boom' stvorio u potražnji za luksuznim nekretninama. Nemamo toga puno, imamo malo tržište, ali je jako aktivno, jako zanimljivo“, kazao je Krešić.
MARCELO SE ČUDIO KAKO MOŽE NORMALNO ŠETATI
Domazet Malobabić, čija je putnička agencija okrenuta pružanju usluga imućnim gostima, nadovezala se na priču o luksuznim nekretninama.
„Dubrovnik je, po meni, visokokvalitetno područje. VIP klijent jako cijeni Dubrovnik, ne očekuju da bude luxury destinacija, to je izlizana priča, To je Dubai. Dubrovnik je jedinstven i atraktivan. Za njih je to predivno mjesto, jedinstveno na svijetu, očarani su ljepotom, morem. Nas nijedan klijent nije pitao za šoping, njih to ne interesira“, izjavila je Domazet Malobabić dodavši kako ti gosti ionako bivaju pozvani na prezentacije novih brendova i proizvoda po europskim metropolama, kada kupuju ono što ih zanima.
„Oni dolaze radi mora. Zanimljivo mi je bilo iskustvo s jednim našim klijentom koji je najveći proizvođač jedne vrste voća i svih proizvoda od tog voća. On je samo sedam dana bio ovdje u jednoj vili i stalno nam je zahvaljivao na super odmoru. Nama nije bilo jasno za što zahvaljuje, no on je rekao - ne, ja sam se odmorio, ne znam kad sam se ovako odmorio, ja stalno letim, živim u avionima. Svi oni pričaju kako je Dubrovnik predivan i o našem moru. Oni meni pričaju o moru, da miriše more i da miriše zrak“, kazala je.
Otkrila je i kako im je gost bio i slavni nogometaš Marcelo koji se čudio kako može slobodno šetati i kretati se.
„Oni u Brazilu to ne mogu. Govorila sam im da izađu ispred kuće, njih je bilo strah. Tako da – mi često uopće nismo svjesni gdje živimo“, kazala je Domazet Malobabić.