'

HOĆE LI NOVA ZGRADA KOD 'MERCEDESA' UGROZITI SIGURNOST? Stanari zabrinuti zbog načina gradnje

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović
Stanovnici zgrade 'Mercedesa' koja se nalazi iznad ulice Žrtava s Dakse s pravom su godinama zabrinuti. Na parceli u vlasništvu privatnog investitora, koju su donedavno koristili kao vlastiti parking, trebala bi se graditi nova zgrada.  

Osim što imaju primjedbe na vizure, jer se ona ima smjestiti na svega 600-tinjak metara kvadratnih, pa navode kako se pribojavaju kako će područje izgledati kao 'favela', još veću bojazan izaziva što bi novi projekt mogao narušiti statiku, prvenstveno zgrade 'Mercedesa', ali i okolnih objekata.  

HOĆE LI GARAŽA NARUŠITI STATIKU? 

Radi se o stambeno-poslovnoj građevini koja bi sadržavala osam stanova i pet apartmana za iznajmljivanje, a bila bi izgrađena na građevinskoj čestici od 675 kvadratnih metara. Rješenjem je predviđeno i ozelenjivanje površine koja je sada uglavnom betonska pa se planira zasaditi 42 komada srednjeg raslinja, koje bi iznosilo gotovo polovicu čestice. Zgrada bi imala prizemlje, dva kata i potkrovlje, ali i dvije podrumske etaže koje bi predstavljale garažu s ukupni 21 parkirnim mjestom. 

A upravo podzemna garaža kod stanara izaziva bojazan jer je temeljno pitanje na koji će se način ona 'ukopati'. Dva su moguća načina – prvi je uz pomoć sidara, što je ujedno i višestruko povoljniji, dakle po investitora isplativiji način. Drugi način je armiranobetonska dijafragma, što znatno poskupljuje cijeli projekt. Temeljna razlika je u tome što stanari 'Mercedesa' opravdano brinu kako bi sidra mogla narušiti statiku njihove zgrade jer bi se ukopavala u blizini ili čak ispod nje. S druge strane, armiranobetonska dijafragma sigurnija je opcija i ne bi narušavala statiku, no za investitora višestruko skuplja pa se postavlja pitanje isplativosti samog projekta jer je riječ o nižoj zgradi s relativno malim brojem stanova. 

SPORNA SIDRA 

Dubrovački dnevnik pokušao je doći do odgovora na koji će se način ukopati dvoetažna podzemna garaža. Nažalost, do njega nismo uspjeli doći. Nisu to uspjeli ni prvi susjedi koji su stranke u postupku i koji ne znaju što je s geomehanikom projekta niti na koji način će se ukopati podzemna garaža te kakav će to utjecaj imati na njihov objekt.  

Upravo zbog toga su na izdanu građevinsku dozvolu od strane Grada Dubrovnika po drugi put uložene žalbe koje sada razmatra drugostupanjsko tijelo, a to je Ministarstvo. No, prva verzija projekta predviđala je ukopavanje sa sidrima. Upravo je uvjet stanara bio da se sidra izostave te da se pronađe drugačije rješenje, koje neće ugroziti njihov objekt.  

Projekt je navodno izmijenjen, no čini se kako cjelovito rješenje nisu ni dobili na uvid pa zapravo ni oni ne znaju kako će biti izvedena podzemna garaža. Podsjetimo, investitor je već bio zatražio građevinsku dozvolu od Grada, koju je Grad odbio izdati, zbog čega se investitor žalio nadležnom Ministarstvu kao drugostupanjskom tijelu. Ministarstvo je uvažilo tu žalbu te sve vratilo u ponovni postupak. Grad je nedavno, uvažavajući žalbu investitora izdao građevinsku dozvolu. No, stanari su se sada žalili Ministarstvo te se čeka odluka. Stanari tvrde kako su i ispitivanja na tom području potvrdila kako bi armiranobetonska dijafragma trebala biti prvi izbor kod gradnje podzemnih garaža na ovom području, upravo zbog statike.  

Investitor u ovom projektu je tvrtka Anna Navis, u vlasništvu dvojca iz Njemačke.  

GDJE ĆE PARKIRATI? 

Inače, prostor ispred 'Mercedesa' na kojem bi se trebala graditi nova zgrada, stanarima je još od 70-ih godina, praktički otkako su se zgrade 'Mercedesa' izgradile, služio kao parkiralište. Prije godinu dana, investitor je postavio fizičke barijere, a vozila su morala napustiti područje. Kako je tada bilo rečeno, u tijeku je bilo ispitivanje kakvoće tla. Barijere se i danas nalaze na istom mjestu, a stanari nisu vratili svoja vozila.  

Tada su stanari sve četiri zgrade 'Mercedesa' najavljivali mirni prosvjed, no on nikada nije realiziran, pa se od te ideje očito odustalo. Također su izrazili želju sastati se s gradonačelnikom. Tada se spominjalo više rješenja problema parkinga, no prema najnovijim informacijama, dio parkirnih mjesta bi trebali izraditi sami, oko zgrade, na području gdje je sada zelenilo. No, trenutno je u fokusu prvenstveno statika, što je puno veći problem, pa i od samog pitanja parkinga.  

Popularni Članci