GUŽVE U KONTAKTNOJ ZONI POSTAJU STVAR PROŠLOSTI Očekuju vas brojne novosti, pogledajte kako ćete voziti od 1. travnja!

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Ivona Butjer
'Integrirano upravljanje pješacima i vozilima u povijesnoj jezgri i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika' naziv je današnje konferencije za medije na kojoj je predstavljen novi model upravljanja prometom u Gradu Dubrovniku, posebno na području od Zagrebačke ulice do izlaza iz grada na vidikovcu. Novi model donosi brojne novosti koje su predstavili gradonačelnik Andro Vlahušić, direktor Sanitata Vedran Kunica, direktorica Razvojne agencije Grada Dubrovnika (DURA) Andrea Novaković, gradska pročelnica Irena Kričković Labaš, stručni suradnici upravnih odjela Ivo Cvjetković i Marko Grgurević te stručni suradnik u DURA-i Nikša Vlahušić. 

S uvođenjem videonadzora na gradskim površinama dubrovačka javnost je već upoznata, no uskoro se planira i uvođenje pet kamera koje imaju mogućnost brojanja posjetitelja koje će biti postavljene na pet ulaza u povijesnu jezgru.  U izradi je i web stranica u obliku interaktivne karte koja će primati sve podatke i o broju stanovnika u povijesnoj jezgri u određenom trenutku. Podsjetimo, UNESCO je dalo sugestiju kako unutar povijesne jezgre može biti 8 tisuća posjetitelja u jednom trenutku, ne brojeći stanovništvo i djelatnike u povijesnoj jezgri u kojoj će se na taj način riješiti problem ljetnih gužvi.

U POVIJESNOJ JEZGRI ĆE SE BROJATI POSJETITELJI, DUBROVČANIMA UVIJEK SLOBODAN ULAZ 

Na konferenciji za medije je pojašnjeno kako će se kamere nalaziti na pet ključnih lokacija, a informativni paneli će prikazivati trenutni broj posjetitelja u povijesnoj jezgri. Manje od 6 tisuća posjetitelja značit će slobodan pristup povijesnoj jezgri, od 6 tisuća do 8 tisuća posjetitelja u povijesnoj jezgri značit će usporavanje kretanja i preusmjeravanje, dok će više od osam tisuća posjetitelja značiti zabranu organiziranog kretanja prema Gradu. Vlahušić je naglasio kako će stanovnicima i zaposlenima u Gradu prolaz biti slobodan, a zabrana se neće odnositi ni na pojedinačne posjete.

'Tada nema jedino organiziranog kretanja prema Gradu. Dakle, one express linije 1 i 6 neće voziti i nema turističkih autobusa dok se ne smanji broj posjetitelja u povijesnoj jezgri u jednom trenutku,' pojasnio je Vlahušić te dodao kako je oprema naručena i kupljenja za Policijsku upravu dubrovačko-neretvansku, u dogovoru s MUP-om, a cijeli projekt usklađen je i sa Zakonom o zaštiti privatnosti. Osim toga, u suradnji s DPDS-om postavljanjem kamera se pokušava postići da je u svakom trenutku poznato koliko se ljudi nalazi na zidinama, ali i Kneževom dvoru i ostalim zatvorenim prostorima.

U ZAGREBAČKOJ I VOLANTINA ULICI VRIJEDE NOVA PRAVILA

S ciljem rasterećenja prometa oko Grada, uvodi se prometno - informacijski sustav Ilijine glavice i Zagrebačke ulice, a novost je promjena vožnje na Zagrebačkoj i Volantina ulici. ITS sustav koji će biti uveden na spomenutom području obuhvaćat će semaforski sustav naplate parkinga i informacijski sustav koji se odnosi na parkirne senzore. Tako će na displejima građani imati informacije o slobodnom parkingu na tom području kao i informacije o radovima, zastojima, kolonama i slobodnim rutama. Završetak projektne dokumentacije očekuje se do početka godine. 

'Tu će biti tri trake. Jedni će biti autobusi koji čekaju red, a koji nemaju rezervirana mjesta na Pilama, druga traka će predstavljati slobodni promet za Dubrovčane i sve one koji imaju dopuštenje, a treća će biti Ulica Volantina. Rok je 1. travnja,' kazao je Vlahušić.

U gradu je već postavljeno više od 120 parkirnih senzora, a još 50-ak će ih biti postavljeno na potezu od Ploča do Tabora do 1. travnja. Tako će vozači imati informaciju o broju slobodnih parking mjesta na Pilama, a kretanje prema Ilijinoj glavici i ulazak u kontaktnu zonu bit će moguć samo onda kada je dostupno parking mjesto na spomenutom području. Vlahušić je kazao kako se zabrane neće odnositi na vozila dubrovačkih tablica i onih koji borave na tom području, ali će građani imati informaciju o tome ima li na spomenutom području mjesta za parkiranje ili ne. Od rampe pokraj Javne garaže koja je bila najavljivana se odustalo, kako kaže Vlahušić.

AUTOBUSERI ĆE UMJESTO STVARANJE GUŽVE ČEKATI U GRUŽU 

Novosti očekuju autobusere. Tako se do 1. travnja planira postavljanje devet parkirnih senzora na Pilama, 10 u Zagrebačkoj ulici, a turistički autobusi će smjeti prolaziti u kontaktnu zonu samo ako ima slobodnih parkirnih mjesta te se zaustavljati  u licu Gruž i pokraj Javne garaže. Ako su parkirna mjesta zauzeta, autobuseri će izlaziti iz Grada.

'Ako niste rezervirali mjesto na Pilama, a nema mjesta u Zagrebačkoj, nema ulaska u Grad. Čekat će se u Gružu. Zašto bi se zadržavali po pola sata u Zagrebačkoj ulici ili Ulici Andrije Hebranga? Agencijama je predviđeno ovim modelom da im je besplatan dolazak na Pile ako su kupile izlete. Ako želite voziti shuttle busove onda ćete čekati u redu ili shuttle bus može voziti Libertas čije linije prolaze tuda. Agencijama dakle činimo uslugu da same sebi na prave gužvu jer su oni koji su naručeni do dođu u Grad organizirani,' kazao je Vlahušić.

Kad je riječ o Libertasovim autobusima, dugoročno se planira modernizacija voznog parka s ekološkim električnim i hibridnim autobusima. Kako je naglasila Novaković, projekt je vezan uz električne skutere koji se planiraju uvesti na području Grada, uz 15 punionica za iste. Kazala je i kako Grad planira osigurati i dvije punionice za električne automobile.

TAKSISTI ĆE U SVAKOM TRENUTKU ZNATI GDJE IMA SLOBODNOG MJESTA

Po pitanju taksi usluge, do 1. travnja planirano je postavljanje parking senzora na Taboru, Pilama, Pločama i ispod Minčete. Taksi vozila moći će ulaziti u kontaktnu zonu samo ako je tamo dostupno taksi mjesto čime će se, kako tvrdi Vlahušić, smanjiti gužve i nepotrebno kruženje taksi vozila. Osim toga, svi taksisti moći će koristiti posebnu aplikaciju preko koje će moći provjeriti gdje ima slobodnih mjesta.

Kunica je kazao kako će se vozači moći informirati putem DuAdvisora, digitalne platforme koja će djelovati putem dva digitalna komunikacijska kanala; LCD ekrana i web aplikacije gdje će svi sudionici u prometu moći dobiti potrebne informacije. Kazao je i kako je nakon revitalizacije prve faze Smart parkinga cilj da se u cijelu priču ukomponira cijela druga zona kako bi građani imali potrebne informacije o stanju s parkingom na tom području. 

Govoreći o cjelokupnom projektu, Vlahušić je kazao kako se radi o jednom od najnaprednijih svjetskih sustava temeljen na dubrovačkoj pameti. 

'Riječ je o izvornom dubrovačkom proizvodu temeljenom na recenzijama stručnjaka,' naglasio je Vlahušić. 

Popularni Članci