Franković o gužvama uslijed radova na Ilijinoj glavici: Svi bi na kavu, za 5 minuta stigli i da se još asfaltira
Sjednica Gradskog vijeća Grada Dubrovnika održava se danas, s početkom u 9:00 sati, u Velikoj vijećnici. Na našem portalu sjednicu možete pratiti u tekstualnom obliku i online prijenosu.
Olga Muratti: Kako komentirate tužbu Šipada oko drvne građe koja je izgorila u Luci? Je li logičnije da tuže horde koje su nas napale? Što možete poduzeti? Stanovnici Štikovice ukazuju probleme na kanalizaciju i autobusnu stanicu. Kad ćete zatražiti da nadležni riješe probleme? Oni imaju ozbiljne probleme i to treba biti prioritet.
Mato Franković: Šipad je proces koji dugo traje. Drago mi je da je Luka Dubrovnik skinula odgovornost sa sebe. Mi smo u drugom stupnju uspjeli dobiti reviziju, ali i dalje nam prijeti veliki iznos za nešto što nismo odgovorni kao grad. Nismo kukali niti plakali a niti prodavali gradsku imovinu. Nadam se da ćemo uspjeti jer smo upravu. Na području naselja Štikovica nadam se da ćemo dobiti uporabnu dozvolu za kanalizacijski sustav u veljači. Pozivam stanovnike da podnesu zahtjeve za priključak.
Željko Raguž (Dustra): Zanima me plaža u Uvali Lapad i čini se kako se ništa neće promijeniti. Može li grad uskočiti i urediti to? Jako ružnu sliku šaljemo, turisti ne znaju koje su nadležnosti.
Mato Franković: Rekao sam da će grad preuzeti odgovornost i čistiti plažu, nasipati je i ravnati. Mi ćemo to napraviti. Provjerit ćemu je li moguće postaviti štand i ležaljke na godinu dana. Treba provjeriti možemo li dati to u koncesiju. Ta nam je plaža bitna jer puno ljudi tamo dolazi i potrudit ćemo se da to izgleda što je bolje moguće.
Katarina Doršner (HDZ): Koliko smo učinili za pitku vodu u ovom mandatu? Možete li reći kakav je značaj tunela Srđ za pitku vodu? Što je s parkom u Pilama?
Mato Franković: Nisu kajaci nikad trebali biti u parku u Pilama i to više neće biti moguće. Došao je kraj priče s njihovim ponašanjem i zloupotrebljavanjem javnog dobra. Moja želja je da se presele na Komardu jer tu nikome smetaju. Slažem se da ih trebamo imati kao turističku ponudu ali mora biti reda i načina. Važniji su red i sigurnost od bilo čega drugog.
Jasmin Deraković (DDS): Vidio sam da stiže dio podzemnih spremnika i mislim da svi trebaju biti podzemni.
Mato Franković: Prvi korak je ugradnja podzemnih spremnika. Sva odlagališta u Mokošici će biti takva i onda idemo korak po korak dalje u gradu. Ne želimo da se u Dubrovniku dogodi scenarij Zagreba koji nema strategiju gospodarenja otpadom.
Ivan Maslać (HDZ): Kada će početi promet na cesti Tamarić?
Mato Franković: U tijeku su radovi sanacije i ispravljanja nedostataka i vjerujem kako ćemo uskoro moći reći da su radovi gotovi. Važan je i tehnički pregled a to ovisi o našem odjelu. Park and ride, mi smo u fazi provjere tehnički rješenja, čekamo službenu odluku resornog ministarstva i gužva je što se tiče tih odluka. Primjerice parkovi Gradac, u Pilama, sve je odrađeno ali Safu je tražio pristupačnost. Nadam se da park and ride kreće.
Teo Grbić (HDZ): Što se događa s plažom Sumraitn?
Mato Frnaković: Vjerujem da se sjećate da sam rekao da sam dobio informaciju od Državnog odvjetništva da imamo pravo urediti plažu. Nakon toga županijski pročelnik je rekao da koncesija postoji. Iza toga došao je stečajni upravitelj koji je rekao da koncesija ne postoji. DORH je rekao da sam ja upravi i stečajni upravitelj, ali pročelnik nije. I ove godine ćemo urediti plažu i spojiti vodu, kositi travu i čistiti smeće. To ćemo raditi. Kada županija riješi odnose s bivšim koncesionarom onda će raspisati novu koncesiju i možda ćemo dobiti nekog kvalitetnijeg.
Ivan Cetinić: Išao sam jučer pješke preko Vojnovića i baš me zanima kad se ona bude radila kako će to biti. Hoće li po noći? Može li se nekako drugačije organizirati? Kad možemo očekivati uređenje platoa Pila i spomenika braniteljima?
Mato Franković: Svjetan sam kritike naših sugrađana, i ja sam bio u koloni, trebalo mi je dva sata od jedne do druge točke. Ljudi su se pitali zašto nije noću. Ja sam bio zagovornik rada noću, ali dok nisam vidio što je bilo Mokošici. Radovi su tamo bili savršeni, ali kad su se spusili na Jadransku cestu to je katastrofa. Pitao sam ih što je to? Objasili su mi kako je po noći teško dobiti vidljivost i ono što želimo. Potrebno je grijati asfalt, ali je upitna kvaliteta radova. Riješit će se dio radova u Iva Vojnovića, osigurat će se jedna traka. Moramo biti svjesni jedne stvari – ovo je jedino vrijeme kada se može raditi. Iva Vojnovića je u kaosu, mikroasfalt je napravio kaos. Moramo to asfaltirati. Puno je stručnjaka na društvenim mrežama, a ja ne znam kako to treba napraviti, ali sam zvao stručnjake i pitao. Super su mi oni što su komentirali da idu na kavu na Vojnovića pa kukaju. Svi bi na kavu, za 5 min stigli i da se još asfaltira. Napravit ćemo na maksimum. Možda smo trebali drugačije raditi ali tri trake smo radili plus je vodovod radio posao oko parkinga. Što se tiče spomenika moramo raspisati natječaj i to ćemo napraviti u ovoj godini. Prioritet nam je spomenik za djecu u Gružu i to ćemo napraviti do 6. mjeseca. Također postavit ćemo MiG na Srđu. Idemo korak po korak.
Petra Marčinko (Srđ je Grad): Građani se pitaju kad će biti uređena oborinska odvodnja, ali i kanalizacija gdje će biti novi drvored. Pročelnica Pikunić Vugdjelija mi je objasnila da je moguće to urediti kod Ulice Ante Šercera prema Batali. Kad oni to mogu očekivati?
Mato Franković: Osigurali smo sredstva za to. Vidjeli smo što se jučer dogodilo kada radimo zahvate u prometu. Moramo odrediti kada ćemo to raditi. Imamo i ugovor aglomeracije, a kad sve to krenemo raditi cijeli grad će nam biti raskopan. Moramo definirati početke radova. U ovoj godini ćemo raditi navedeno samo treba odabrati termin. Idemo korak po korak. Ovdje je riječ o važnoj ulici koju treba kopati.
Ivan Viđen: Stupovi u Orašcu su u lošem stanju. Građani su upoznali svoj mjesni odbor o tome i obećano im je da će se to. Kad će se raditi na tome da javna rasvjeta bude uredna?
Mato Franković: Sve ulice u Orašcu su asfaltirane, on je komunalno opremljen, ima vodu i kanalizaciju, nova rasvjetna tijela su uređena, a uskoro će dobiti i novu sportsku dvoranu. Društveni dom je bio zadnja rupa na svirali a mi smo ga riješili.
Krešo Marković: Što je s caminom do Međugorja?
Mato Franković: Sve je spremno, ceste su markirane, imali smo određene probleme o kojima ja ne bih sad javno. Nadam se da ćemo i to riješiti i dobroj vjeri. Naš Camino Dubrovnik-Međugorje je potvrđen i sve je spremno da profunkcionira i vjerujem da će profunkcionirati. Prvi smo camino koji će biti na jako visokoj razini. Žao mi je što je ovo uzelo toliko vremena, imali smo brojnih problema, ali hvala svima koji su imali sluha. Neki su vidjeli i mogućnost manipulacije.
Maro Kristić: Ministarstvo turizma je donijelo set pravila kao alate za upravljanje destinacijom. To je reforma koja se odnosi na upravljanje razvoja turizma i turističkim zajednicama su dali nove zadaće. One moraju izraditi plan upravljanja destinacijom i kulturnim dobrom. Hoće li taj posao izrade destinacijskog plana preuzeti Tz grada Dubrovnika ili će to biti neki vanjski konzultant. To nam je temeljni alat kojim će se donositi nove odluke. Kada će TZ uvesti sustav otvorenog proračuna tako da svi mogu vidjeti kako se troši novac. Ulazimo u implementaciju zone posebnog prometnog režima. Policija je dala suglasnost ali je trebalo izraditi kružni tok na Ilijinoj glavici da se svi mogu okrenuti. Što se događa po tom pitanju i kako mislite organizirati to ili možda izgraditi kružni tok do kraja veljače?
Mato Franković: Mi imamo plan upravljanja povijesnom jezgrom i Ministarstvo je angažiralo Sveučilište oko studije nosivog kapaciteta. TZ ne može sama, a imamo ugovor sa Sveučilištem. Grad ne može usvojiti studiju prije nego to napravi DNŽ jer je to povezano. Što se tiče financija TZ reći ćemo im da slijede Grad Dubrovnik. Prihodi njihovi su jasni. Nema potrebe za skrivanjem bilo čega, možemo to tražiti od svih. Rješavamo imovinsko pravne odnose i vjerujem da ćemo taj kružni tok napraviti na vrijeme. Za to ne treba više od 10 dana. Zona je bitna i značajna, stavit ćemo prioritet na građane. Bit ćemo fleksibilni. Više o tome ćemo govoriti 28. veljače. Ne postoji gora odluka od liberalizacije taksi tržišta i to je napravilo kaos u prometu. Devet tisuća taksi vozila je na našim prometnicama. To je loš zakon i nadam se da ćemo uspjeti u ovom mandatu promijeniti ovaj zakon.
Anita Bonačić Obradović: Što će biti sa skretnjem i javnom rasvjetom u Sustjepanu? Potpisali ste sporazum za terapijski bazen u bolnici. Iz toga se navodi kako je grad trebao izraditi projektnu dokumentaciju. Najavili ste i senzorički park. Što se događa s tim projektima?
Mato Franković: Cijeli niz projekata smo realizirali u Sustjepanu. Nije nikoga bilo briga kako je izgledalo odlagalište otpada. Mi smo to maknuli i stavili ga na adekvatno mjesto. Zaštitili smo prostor trga. Za mene je svaki dio grada bitan. Hrvatske ceste su skretanje stavili u svoj plan a ne znam kada će to biti točno. I kao saborski zastupnik sam se zalagao za to. Što se tiče OB Dubrovnik to je bilo 2019. godine. Zaboravljate što je bilo nakon toga. Ministarstvo je trebalo napraviti svoj dio. Donijeli smo odluku 2020. kupiti uređaje koji su omogućili da naši sugrađani mogu preživjeti covid. Kupili smo 5 respiratora. Je li to bilo važnije ili bazen? Kupili smo i maske pa jedan dio ljudi nije išao na respirator. Mi smo jedini koji smo kupili to u državi. Sve u svoje vrijeme. Tad smo upali u financijsku križu i nismo moli sve riješiti. Nakon toga smo išli korak po korak. Osmislili smo posebni program, napravili inkluziju, osnovali smo cestar za pružanje usluga u zajednici, pronašli smo lokaciju gdje će centar djelovati... Napravit ćemo i senzorički park jer to je potrebno. Platili smo i nadogradnju Josipovica jer želimo to osigurati za djecu iz našeg grada. Odredili smo prioritete, a financijske mogućnosti su ograničene.
Saša Škrabić (SDP): U Ulici Marina Kneževića mnogi spominju nedostatak koša. Svi se pitaju tko je to maknuo. Obrtnici su me zamolili da pitam o parkiranju u smislu povlaštenih parkiranja. Taksi vozilo ima propisane oznake dok je u prometu, pitanje je zašto vozač ne može dobiti ppk kad ne koristi taksi? Oni traže da im se omogući navedeno.
Gradonačelnik Franković: Odmah sam poslao poruku da se koš instalira. Na idućoj sjednici Gradskog vijeća bit će odluka o PPK što će biti važno za novi prometni režim. Sve što ima problema riješit će se. Nećemo dopustiti da netko ima osobni ppk a vozi taksi. Pri kraju su izmjene i dorade. Moramo voditi računa da građani imaju prioritet. Došli smo do kraja, sve je spremno, napravljen je online sustav za rezerviranje, definirane su cijene, uspostavljen je centar za prometni režim. Centar se nalazi u onoj zgradi koju je kupio lokrum. Sve će biti prezentirano 28. veljače. Zona posebnog prometnog režima počinje 1. ožujka. Ako netko napravi prekršaj dolazi mu opomena a ako to ponovi onda kazna.
Gradski vijećnik Đuro Capor (Srđ je Grad): Zašto u proračunu nemamo fond za otkup stanova? Zašto dio prihoda od Dupassa nismo odvojili za taj fond? Vi ste tada rekli 2023. da je taj fond u proračunu. Te stavke se nisu naše niti 2024. niti 2025. u proračunu. Zašto ne govorite istinu? Drugo pitanje vezano je za najave, primjerice da će svi problemi biti riješeni novim GUP-om, navodite i razdvajanje otpada, slušamo najave da će biti uveden i novi režim... Sve te stavke se odgađaju. Moramo znači čvrsti datum za sve to. Znate li kada će biti usvojen Gup, kada ćemo krenuti s razdvajanjem otpada i kad će biti novi prometni režim?
Franković je najavio pisani odgovor Đuru Caporu.