/* */

Frano Luetić: 'Smatram da će se u lipnju pojačati zračni promet'

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: frano luetić

S direktorom Zračne luke Dubrovnik Franom Luetićem popričali smo o aktualnostima

Veljača je tu, još malo pa će i Uskrs koji je tradicionalni početak turističke sezone. Dubrovčani s velikom neizvjesnošću očekuju kako će se u sljedećim mjesecima rasplesti situacija s koronom, te hoće li i kada biti letova. Stoga smo popričali s direktom Zračne luke Dubrovnikom Franom Luetić o aktualnostima po pitanju zračnih linija.

Kakva je trenutna situacija?

Kao što znate nije najbolja. U većini europskih zemalja na snazi su jaki lockdowni, a i cijepljenje ne ide brzo i po planu. Naravno, ako se situacija u tim zemljama popravi, onda će se i letovi normalizirati, a gosti bi mogli početi s bukingom.

Je li bilo kakvih otkazivanja letova za sezonu?

Za sada nije bilo otkaza. Ljetni red letenja je još uvijek na snazi, ali pitanje je što će biti s tim. Ako se nastavi loša situacija s koronom, sumnjam da će gosti bukirati letove i onda će kompanije otkazivati linije. Sigurno neće letjeti prazni. Ne bih ni ja u ovakvoj situaciji nigdje putovao.

Sada nema nikakvih letova osim za Zagreb?

Da, ali su i one slabo ispunjene, ima negdje tridesetak putnika po letu. Inače preko Zagreba bi gost mogao doći u Dubrovnik, jer je glavni grad dobro povezan s ostatkom Europe (Amsterdam, Kopenhagen, Frankfurt…), ali u ovakvoj situaciji nitko nema volje za putovanja bez obzira što je korona u Hrvatskoj i Dubrovniku u padu.

Kompanija KLM nedavno je uvela brze testove na koronu za putnike iz Zagreba u Amsterdam. Kada smo na jesen pričali rekli ste mi kako kompanije pokušavaju uvesti te brze testove koji bi onda itekako poboljšale broj putnika u zračnom prometu. Što je s tim brzim testovima, zašto nisu zaživjeli?

Zračne luke i kompanije mjesecima pokušavaju uvesti te brze testove. Slali su jako puno dopisa europskim institucijama, ali nikako da se ta inicijativa prihvati, jer ne postoji unificirani test koji Svjetska zdravstvena organizacija priznaje. Sada, svaka država ima neka svoja pravila. Jedna priznaje jedan test, druga drugi. Bilo bi super kada bi postojao samo jedan test koje sve države prihvaćaju, ali nikako da se slože u vezi toga. Ti su brzi testovi sada na snazi na pojedinim letovima poput onih na linijama Milano-Rim, Munchen-Hamburg, ima ih i na linijama između SAD-a i Kanade, evo vidimo sada i da se pokrenulo na letu iz Zagreba u Amsterdam. To tamo funkcionira, ali to je sve sporadično, trebalo bi unificirane testove uvesti na sve linije unutar Europske Unije. Onda bi to imalo smisla.

Kako u Zagrebu funkcionira taj test?

Test se može napraviti od 5 ujutro do polaska aviona. Trošak testa snose putnici, a postupak se može ubrzati online prijavom. Cijeli taj postupak usklađen je s propisima koje traže nizozemske vlasti. Ali opet ponavljam, to funkcionira na sporadičnim linijama, problem je što nema unificiranog testa koje bi sve države prihvaćale.

Trebaju li se nositi maske u avionima?

Svaka kompanija ima svoja pravila. Evo sad upravo Lufthansa i Austrian Airlines zahtijevaju da putnici nose posebne FFP2 maske. Znači ne može se ući u njihov avion s maskama kakve mi nosimo u dućanima, nego baš zahtijevaju posebne. Svatko ima neka svoja posebna pravila što samo dodatno komplicira ionako kompliciranu situaciju.

Koje je vaše osobno mišljenje o sezoni? Hoće li je biti i u kojoj mjeri?

Teško je reći. Cijepljenje ide sporo, svaki dan su u medijima razne informacije. Da cjepivo djeluje, pa da opet na neke skupine ne djeluje, pa se spominje taj novi soj, ne zna čovjek što bi više mislio o svemu. Kad me već pitanje za moj osobni stav reći ću vam kako smatram da kad dobro zagrije, odnosno kada dođe lipanj, da će se pojačati zračni promet i da će biti turista koji dolaze u Dubrovnik. Ipak je zaraženost u ljetnim mjesecima manja. Za predsezonu sam nešto skeptičniji, tu bi moglo biti otkaza i manjeg broja putnika.

Hoće li Zračna luka Dubrovnik moći preživjeti još jednu lošu sezonu?

Bit će problem, ako bude kao prošla. Ovu godinu smo se pokrili s profitom iz 2019., a ako ova sezona bude loša, trebat će naći neke alternativne izvore financiranja.

Maro Marušić

Popularni Članci