/* */

Frankovića intervjuirali vodeći britanski turistički mediji: ''Morali smo učiniti nešto da Grad vratimo svojim građanima''

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Ahmet Kalajdžić

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković našao se u fokusu triju najuglednijih britanskih turističkih medija – Travel Weekly, TTG Media i Daily Express koji su, nakon njegovog nedavnog posjeta Londonu, objavili opširne intervjue s gradonačelnikom, prepoznajući Dubrovnik kao vodeći primjer održivog upravljanja turizmom, priopćili su iz gradske uprave. 

Posjet Londonu uključivao je sudjelovanje na konferenciji o održivim putovanjima u organizaciji britanskog udruženja putničkih agencija ABTA, a nakon povratka u Dubrovnik – uslijedio je i poziv za izlaganje na okruglom stolu s direktorima turističkih zajednica iz cijelog svijeta.

Travel Weekly je vodeći britanski multimedijski brend u području turizma s bogatim tiskanim i digitalnim sadržajem, TTG Media (nekadašnja Travel Trade Gazette), osnovan 1953. godine, danas priznati autoritet za vijesti i stručne analize u turističkom sektoru Ujedinjenog Kraljevstva i Irske, dok Daily Express bilježi doseg od 15.7 milijuna čitatelja te porast čitanosti od 34.5 % u odnosu na prošlu godinu, kao i rekordan broj posjeta online izdanju od srpnja 2024. koji iznosi 136.9 milijun pogleda.

Sva tri medija istaknula su primjer Dubrovnika kao destinacije koja je uspješno redefinirala svoj turistički model nakon što je 2017. godine stekla negativnu reputaciju zbog prekomjernog turizma. U razgovoru za britanske medije, gradonačelnik Franković izjavio je: „Morali smo učiniti nešto kako bismo Dubrovnik vratili njegovim građanima.“

Na konferenciji ABTA-e gradonačelnik je prikazao fotografije prekomjernih gužvi u povijesnoj jezgri Dubrovnika, pojasnivši kako je Grad, umjesto uvođenja zabrana, odlučio upravljati tokovima posjetitelja. Posebna je pažnja posvećena kruzing turizmu, koji je strukturiran u suradnji s međunarodnom udrugom CLIA.

TTG je istaknuo Dubrovnik kao „klasičan primjer mjesta koje turisti doživljavaju kao destinaciju, ali za lokalno stanovništvo ono je dom“, naglasivši važnost dobrobiti građana u svim aspektima upravljanja turizmom. U intervjuu se navodi da su upravo građani ti koji stvaraju doživljaj za posjetitelje te je njihova kvaliteta života ključ uspjeha destinacije.

U istom duhu, Travel Weekly prenosi kako je Dubrovnik uveo brojne inovativne mjere poput kontrole dolazaka turističkih autobusa, obvezne rezervacije termina posjeta kulturnim institucijama, kao i digitalizirane usluge kroz Dubrovnik Pass. Za Daily Express, gradonačelnik Franković je istaknuo: -“Definirali smo tri vrste posjetitelja – putnike s kruzera, jednodnevne posjetitelje i one koji ostaju preko noći. Svi su važni za gospodarstvo, ali je kruzerima bilo najlakše upravljati. Zato smo kruzerske kompanije odabrali za partnere, a ne neprijatelje.“

Poziv na sudjelovanje gradonačelnika Frankovića na ABTA konferenciji uslijedio je kao priznanje za sveobuhvatan i uspješan strateški pristup održivom turizmu kroz program „Poštujmo Grad“ odnosno Respect the city. Tijekom svog izlaganja, gradonačelnik Franković je pred vodećim stručnjacima iz Velike Britanije, Europe i svijeta predstavio konkretne rezultate koji su Dubrovnik iz destinacije pogođene masovnim turizmom pretvorili u globalni primjer odgovornog i održivog upravljanja.

Za kraj, ugledni britanski mediji zaključuju da gradonačelnik Franković, iako svjestan postignutog, ne smatra da je posao završen: „Ako želimo da Dubrovnik ostane 'biser Jadrana', moramo osigurati da nastavi sjajiti – za sve. Pa i za buduće generacije”

Više informacija potražite na: 

https://www.express.co.uk/travel/europe/2045343/beautiful-european-city-ruined-tourists

https://travelweekly.co.uk/news/dubrovnik-discards-reputation-as-ruined-by-overtourism

Popularni Članci